لامبورگینی سیان رودستر معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سوپراسپرت تولید محدود و هیبریدی لامبورگینی با نام سیان، در نسخه‌ی رودستر نیز عرضه می‌شود. تنها ۱۹ دستگاه از این خودرو ۸۱۹ اسب بخاری، تولید خواهد شد.
تبلیغات

هنگامی‌ که ارزش و اصالت یک برند ثابت شود، معرفی محصولات کلکسیونی و گران‌قیمت نیز، سودآور خواهد بود. لامبورگینی از جمله شرکت‌هایی است که طی سال‌های اخیر، طراحی و تولید مدل‌های خاص با تیراژ محدود را توسعه داده است. این نوع خودروها، نه‌تنها عملکرد فنی بسیار خوب و شگفت‌انگیز روی جاده دارند؛ بلکه مورد توجه کلکسیونرها نیز هستند.

حدود یک سال پیش، مدل کوپه و سقف فلزی سیان (سایان با تلفظ صحیح‌تر) معرفی شد. این خودرو سوپراسپرت با تولید محدود به ۶۳ دستگاه، اولین محصول هیبریدی تاریخ لامبورگینی است و از این نظر نیز، اهمیت دارد. همچنین، سبک طراحی سیان با چراغ‌های سه شاخه باریک در جلو و شش‌ضلعی در عقب، پیش‌نمایشی از خودروهای جدید لامبورگینی در سال‌های آینده را نشان می‌دهد. مشابه آنچه سال ۲۰۱۷ در مدل مفهومی ترزو میلنیو (Terzo Millenio) آگهی داده شد.

Lamborghini Sian Roadster / لامبورگینی سیان رودستر نمای روبرو
Lamborghini Sian Roadster / لامبورگینی سیان رودستر نمای بالا
Lamborghini Sian Roadster / لامبورگینی سیان رودستر نمای جلو
Lamborghini Sian Roadster / لامبورگینی سیان رودستر نمای کابین
Lamborghini Sian Roadster / لامبورگینی سیان رودستر نمای صندلی

پیشرانه‌ی مورد استفاده در سیان رودستر، مشابه نمونه‌ی نصب‌شده در اونتادور SVJ است؛ اما همراه یک موتور برقی، قدرت بیشتری تولید می‌کند. به لطف سوپاپ‌های تیتانیوم، قدرت پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بنزینی از ۷۵۹ به ۷۸۵ اسب‌بخار می‌رسد. موتور برقی ۴۸ ولت هم ۳۴ اسب‌بخار به قوای محرک اضافه می‌کند تا مجموع قدرت سیان به ۸۱۹ اسب‌بخار برسد. موتور الکتریکی با ولتاژ پایین، مناسب رانندگی در سرعت‌های کم خواهد بود و هنگام مانورهای شهری یا پارک با دنده عقب، کار خواهد کرد. به احتمال فراوان، موتور برقی سیان، مجتمع با جعبه‌دنده عرضه می‌شود. براساس ادعای لامبورگینی، سیان رودستر در زمانی حدود ۲/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه‌ی سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت دارد.

هنوز قیمت نهایی سیان رودستر اعلام نشده است اما مسلما، گران‌تر از مدل کوپه با قیمت ۳/۶ میلیون دلار خواهد بود. این خودرو، نخستین محصول لامبورگینی محسوب می‌شود که با رنگ اختصاصی آبی اورانوس (Blu Uranus) نیز قابل سفارش است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات