هر آن‌چه درباره گوشی هوشمند LG Wing با نمایشگر چرخان می‌دانیم (به‌روزرسانی نام و تاریخ عرضه)

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی گوشی هوشمند خاصی در دست تحقیق و توسعه دارد که فعلا با نام Wing شناخته می‌شود و یک نمایشگر ثانویه‌ی چرخان خواهد داشت.
تبلیغات

تقریبا تمامی گوشی‌های پرچم‌داری که در سال‌‌های اخیر به بازار عرضه شده‌اند، طراحی مشابهی داشته‌اند. رسانه‌ها از عبارت طعنه‌آمیز «ساندویچ شیشه‌ای» برای طراحی یکسان و تکراری گوشی‌ها استفاده می‌کنند. البته برخی از شرکت‌ها با طرح‌های اولیه یا محصولات خاص محدود، سعی در تغییر روند موجود در بازار داشته‌اند. از میان شرکت‌هایی که احتمالا طراحی خاصی را برای محصول پرچم‌دار آتی خود در نظر دارد، می‌توان به ال‌جی اشاره کرد که با گوشی هوشمند LG Wing، احتمالا عجیب‌ترین محصول را به بازار معرفی خواهد کرد.

گوشی هوشمند آتی ال‌جی، با کد نام Wing شناخته می‌شود که به احتمال زیاد، مجهز به یک نمایشگر چرخان خواهد بود. چرخش به‌ کاربر امکان می‌دهد تا یک نمایشگر افقی گوشی هوشمند را روی یک نمایشگر کوچک‌تر، استفاده کند. شاید طرح اولیه‌ی چنین ترکیبی از نمایشگرها برای کاربران عجیب به‌نظر برسد، اما منابع خبری با اطمینان بالا می‌گویند که ال‌جی چنین برنامه‌ای در خط تولید دارد.

احتمالا ال‌جی وینگ در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی خواهد شد. تاکنون اطلاعات و شایعه‌های زیادی پیرامون گوشی هوشمند جدید کره‌ای‌ها منتشر شده است که در این مطلب، آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم. (به‌روزرسانی: نام و تاریخ معرفی گوشی مشخص شد).

نام نهایی و تاریخ معرفی و عرضه

همان‌طور که گفته شد، وینگ، کد نام گوشی چرخان ال‌جی بود. اخبار جدید تأیید می‌کنند که شرکت کره‌ای از همین نام Wing برای گوشی حدید استفاده خواهد کرد. ابتدا رسانه‌ی Korea Hearld در تاریخ چهارم سپتامبر نام نهایی را ادعا کرده بود و بعدا هم ال‌جی تأیید کرد. رسانه‌ها می‌گویند شرکت سازنده دو نام Wing و Swing را برای گوشی در نظر داشت. 

انتخاب نام نهایی مشابه با کد نام گوشی، در دنیای گوشی‌های هوشمند مرسوم نیست، اما ظاهرا ال‌جی در گوشی چرخان خود چنین تصمیمی دارد. درباره‌ی تاریخ عرضه هم قبلا ادعا شده بود که گوشی در ماه اکتبر سال جاری معرفی خواهد شد. اخبار رسمی جدید تأیید می‌کنند که ال‌جی، گوشی Wing را فردا (۲۴ شهریور برابر با ۱‍۴ سپتامبر در سال ۱۱ شب به وقت محلی کره معرفی خواهد کرد. ال‌جی می‌گوید گوشی جدید وینگ یکی از محصولات متعدد دسته‌ی Explorer Project است که شامل گوشی‌های هوشمند متعدد با طراحی و قابلیت‌های حرفه‌ای و پیچیده خواهد بود.

طرح احتمالی گوشی چرخان ال جی وینگ / LG Wing

نمایشگر چرخان

محصول نهایی تجاری، با نام Wing معرفی می‌شود

با وجود اینکه ایده‌ی یک گوشی هوشمند لمسی با نمایشگر چرخان، آن‌چنان منطقی به‌نظر نمی‌رسد، اما منابع متعددی، طرح مذکور را برای محصول جدید کره‌ای‌ها تأیید می‌کنند. تصاویری که در این مطلب می‌بینید، نمونه‌های طراحی از رسانه‌های منبع هستند که تنها برای شفاف‌سازی و ایجاد درکی کلی از گوشی ال‌جی طراحی شده‌اند. این تصاویر، ال‌جی وینگ را در نمای باز نشان می‌دهند و در نمای بسته، احتمالا با طرحی شبیه به همه‌ی گوشی‌های هوشمند دیگر روبه‌رو هستیم که تنها ضخامت بیشتری دارد.

برای بازکردن گوشی ال‌جی وینگ، باید نمایشگر بالایی را در جهت ساعت‌گرد یا پادساعت‌گرد بچرخانید تا نمایشگر کوچک زیری، دیده شود. در سال‌های دور، تلفن‌های همراه کلایک با چنین طرحی توسط سازنده‌های متعدد تولید شدند. تصویر زیر، نمونه‌هایی از گوشی‌های کلاسیک را نشان می‌دهد.

گوشی های کلاسیک با مکانیزم چرخشی

ET News می‌گوید نمایشگر زیری در گوشی ال‌جی وینگ، نسبت تصویر ۱:۱ خواهد داشت. نمایشگر اصلی هم ظاهرا در ابعاد ۶/۸ اینچی عرضه می‌شود که گوشی جدید ال‌جی را به محصولی واقعا بزرگ تبدیل می‌کند. باتوجه‌به مکانیزم اضافه برای چرخش و استفاده از دو نمایشگر در Wing، باید منتظر یک گوشی سنگین باشیم.

مشخصات و قابلیت‌ها

رسانه‌‌های متعدد ادعا می‌کنند که ال‌جی از همان پردازنده‌ی Velvet در گوشی چرخان خود استفاده خواهد کرد. درنتیجه باید منتظر یک گوشی تقریبا میان‌رده با پردازنده‌ اسنپدراگون ۷۶۵ باشیم. درصورت صحت پیش‌بینی‌ها، وینگ با این پردازنده از شبکه‌ی 5G هم پشتیبانی می‌کند. البته نمی‌توان انتظار عملکردی در حد پرچم‌دارهای مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ را از وینگ داشت.

به جز اطلاعات کلی که از پردازنده‌ی ال‌جی وینگ منتشر شد، نمی‌توان پیش‌بینی یا تخمین خاصی درباره‌ی مشخصات دیگر داشت. درواقع به‌خاطر خاص بودن طراحی و مدل مفهومی گوشی جدید، پیش‌بینی آن‌چنان آسان نخواهد بود. به‌عنوان مثال هنوز نمی‌دانیم که ال‌جی برای تأمین نیروی گوشی هوشمندی در این ابعاد عظیم، چه نوع باتری با چه ظرفیتی استفاده خواهد کرد. ازطرفی قطعا مکانیزم موردنیاز برای چرخش، فضای زیادی را در گوشی اشغال می‌کند. هنوز نمی‌دانیم که ال‌جی، کدام قطعات و ساختارهای گوشی را قربانی فضای اضافی مکانیزم چرخشی خواهد کرد.

دلیل استفاده از نمایشگر ثانویه‌‌‌ی چرخان در گوشی جدید ال‌جی به‌هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست. چرا کره‌ای‌ها باید گوشی هوشمندی با نمایشگر دوم چرخان تولید کنند. شاید ال‌جی کاربردهایی را برای این نمایشگر در نظر دارد که تعامل کاربر را با اپلیکیشن‌ها آسان‌تر می‌کند. کاربردهایی که احتمالا در Lg Velvet و گوشی‌های قبل از آن مانند V60 و G8X هم در نظر مهندسان بوده‌اند.

به‌عنوان مثالی از کاربردهای احتمالی نمایشگر چرخان، می‌توان تماشای ویدئو در یوتیوب با نمایشگر بالایی افقی و ارسال نظر یا کار کردن در اپلیکیشن دیگر (مثلا توییتر) را در نمایشگر پایینی پیش‌بینی کرد. به‌هرحال قطعا مهندسان ال‌جی کاربردهای متنوعی را برای یک نمایشگر چرخان افقی ثانویه در نظر دارند وگرنه ریسک طراحی و تولید آن را به جان نمی‌خریدند.

درحال‌حاضر هیچ اطلاعات قابل‌توجهی درباره‌ی قیمت و بازارهای هدف ال‌جی وینگ در دستری نیست. اگرچه شایعه‌های گوناگون، زمان معرفی را ماه اکتبر پیش‌بینی می‌کنند، اما محصول جدید کره‌ای‌ها احتمالا تا فصل تعطیلات ۲۰۲۰ به بازار عرضه نخواهد شد. درواقع اکثر گوشی‌های هوشمند و محصولات فناورانه که در ماه اکتبر معرفی می‌شوند، تا فصل تعطیلات به بازار نمی‌رسند. ازطرفی حتی این احتمال وجود دارد که الی‌جی وینگ در ماه اکتبر معرفی شده و در سال آینده به بازار عرضه شود.

گوشی هوشمند جدید ال‌جی شبیه به هیچ محصولی موجودی در بازار نیست. به‌همین دلیل پیش‌بینی قیمت آن هم دشوار خواهد بود. ال‌جی وینگ یک گوشی تاشدنی نیست و نمی‌توان آن را باتوجه‌به محصولاتی همچون سامسونگ گلکسی Z فلیپ در محدوده‌ای حدود ۱،۴۰۰ دلار پیش‌بینی کرد. البته باتوجه‌به طراحی و قابلیت‌های خاص، باید قیمتی در همین حدود یا حتی بالاتر برای وینگ در نظر گرفت.

درنهایت کاربران و کارشناسان علاقه‌مند به گوشی‌های خاص، راهی به جز منتظر ماندن برای اخبار رسمی پیرامون ال‌جی وینگ (یا هر نام دیگر) ندارند. شاید در ماه‌های آتی و شاید هم در سال آینده شاهد معرفی این گوشی باشیم؛ اما به‌هرحال تقریبا مطمئن هستیم که یک گوشی هوشمند غول‌پیکر با نمایشگر چرخان، به‌زودی معرفی خواهد شد.

قیمت موبایل، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی ال‌جی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های ال‌جی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات