ابتکار لالیگا برای پخش تلویزیونی مسابقات؛ هواداران گرافیکی و صدای تشویق دیجیتالی از سکوهای مجازی

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لالیگا برای جذابیت بیشتر پخش تلویزیونی مسابقات، از هواداران گرافیکی و صدای تشویق غیرواقعی استفاده می‌کند
تبلیغات

مسابقات لالیگا، لیگ دسته برتر و حرفه‌ای فوتبال اسپانیا، پس از همه‌گیری کرونا، ۲۳ خرداد با شهرآورد شهر سویل بین دو تیم سویا و رئال بتیس آغاز شد و سویا در این دیدار خانگی توانست با دو گل همشهری خود را مغلوب کند؛ دیداری که پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاچیان برگزار شد. شروع دوباره‌ی مسابقات فوتبال اسپانیا پس از وقفه‌ای چندماهه، علاوه‌بر‌اینکه بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر جهان را خوشحال کرد، ازنظر فناوری نیز، ابتکار جدیدی به‌همراه داشت.

لالیگا تلاش کرده است با بهره‌گیری از فناوری، پخش تلویزیونی مسابقات را به‌شیوه‌ای جذاب و دیدنی انجام دهد که حال‌و‌هوای بازی‌ها پیش از تعطیلی را به هواداران یادآوری کند. این ابتکار جدید که سکوی مجازی نام دارد، با استفاده از تصاویری گرافیکی، تماشگران حاضر در ورزشگاه را با لباس تیم میزبان روی سکوها شبیه‌سازی می‌کند. شرکتی نروژی به‌نام VIZRT برای طراحی و ساخت این تصاویر گرافیکی با لالیگا همکاری کرده است. تصاویر مذکور در زمان توقف بازی به تصویری به رنگ باشگاه تبدیل می‌شوند و می‌توانند پیام‌هایی مانند شعار هواداران یا باشگاه مرتبط را نمایش دهند.

شرکت EA Sports، سازنده‌ی بازی‌های ویدئویی ورزشی، نیز با اجرای پروژه‌ای موسوم به صدای سکوها در ساخت اصوات مربوط به تشویق مجازی استفاده‌شده در این فناوری با لالیگا همکاری کرده است.

لالیگا دراین‌باره گفته است:

برای انجام این کار، از آرشیو صداهای EA Sports، حامی رسمی لیگ اسپانیا، استفاده کردیم. این صداها در ورزشگاه‌های واقعی ضبط شده‌اند و موقع برگزاری بازی و پخش زنده‌ی مسابقات، به‌صورت دیجیتالی با تصاویر مطابقت داده می‌شوند.

هنگام برگزاری مسابقه و جریان بازی، متناسب با شرایط متفاوتی مانند خطا یا به‌ثمر‌رسیدن گل، این صداها نیز تغییر می‌کنند که به آن Atmospheric Audio گفته می‌شود.

خاویر تباس، رئیس اجرایی لالیگا، درباره‌ی استفاده از فناوری در لالیگا گفته است:

این تغییرات را اعمال کرده‌ایم تا هواداران از تماشای لالیگا لذت ببرند و برای انجام آن از شرکای بین‌المللی خود کمک گرفته‌ایم تا تجربه‌ی بی‌نظیری از تماشای فوتبال به‌دست آورند. در شرایطی استثنایی به‌سر می‌بریم؛ اما ناگزیریم خودمان را با آن وفق دهیم و پخش تلویزیونی جذاب و نوینی به هوادارانمان ارائه کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات