نمایش طراحی گوشی نورد در ویدئو تبلیغاتی جدید وان پلاس

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
وان‌پلاس نورد میان‌رده‌ی جدیدی است که به‌تازگی در ویدئویی تبلیغاتی دیده شده است. این گوشی با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش، شایعاتی درباره‌ی بازگشت وان‌پلاس به عرصه‌ی ساخت گوشی‌های میان‌رده مطرح شده بود تا در‌نهایت، این شرکت شایعه‌ها را رسما تأیید کرد. بر‌این‌اساس، وان‌پلاس قصد دارد با ساخت‌ خانواده‌ی جدیدی از گوشی‌ها به‌نام وان‌پلاس نورد (OnePlus Nord) دستگاه‌های مجهز به سخت‌افزار و طراحی مناسب را با قیمت مقرون‌به‌صرفه به مصرف‌کنندگان ارائه دهد.

وان‌پلاس مدتی است که اطلاعاتی جزئی از اولین گوشی خانواده‌ی وان‌پلاس نورد منتشر می‌کند. اکنون، نه‌تنها نام گوشی را می‌دانیم؛ بلکه از تراشه‌ی آن، یعنی اسنپدراگون 765G، باخبر هستیم. براساس اطلاعات رسمی، قیمت گوشی وان پلاس نورد کمتر از ۵۰۰ دلار است. به‌غیر از شایعه‌ها و اطلاعات فاش‌شده، هیچ تیزری از وان‌پلاس نورد منتشر نشده بود و نمی‌دانستیم گوشی چه ظاهری دارد.

وان‌پلاس به‌تازگی ویدئو کوتاه جدیدی منتشر کرده است که در آن گوشی نورد دیده می‌شود. این ویدئو را صفحه‌ی اینستاگرام گوشی وان‌‌پلاس نورد منتشر کرده است و به ما امکان می‌دهد نخستین‌بار نگاهی به این گوشی در دنیای واقعی بیندازیم. اکنون برای صحبت درباره‌ی مشخصات نهایی گوشی کمی زود است؛ اما همین اطلاعاتی دردسترس کنونی کمک می‌کند بفهمیم قرار است با چه محصولی روبه‌رو شویم.

وان پلاس نورد از نیم رخ

در ویدئو منتشرشده‌ی وان‌پلاس می‌بینیم فردی با گوشی وان‌پلاس نورد تماس ویدئویی برقرار می‌کند و سپس آن را در جیب خود می‌گذارد. تصاویری که در این مقاله می‌بینید، اسکرین‌شات‌هایی هستند که مستقیما از ویدئو وان‌پلاس گرفته شده‌اند؛ بنابراین، ممکن است در نگاه اول کیفیت مناسبی نداشته باشند؛ بااین‌حال، هدف اصلی آن‌ها نمایش طراحی کلی گوشی وان‌پلاس از زوایای مختلف است. 

جالب‌ترین نکته درباره‌ی وان‌پلاس نورد را می‌توان دوربین آن دانست. اگر به‌دقت تصاویر منتشرشده را نگاه کنید، می‌فهمید وان‌پلاس نورد در پنل جلویی قرار است به دوربین دوگانه مجهز باشد. این اتفاق اهمیت زیادی دارد؛ زیرا وان‌پلاس همواره در گوشی‌هایش از یک دوربین سلفی استفاده می‌کند. از سه سال پیش تاکنون، وان‌پلاس به استفاده از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در گوشی‌هایش روی آورده است. نخسین دستگاهی که به این دوربین مجهز شد، وان‌پلاس 3T بود که از حسگر 3P8SP ساخت سامسونگ استفاده می‌کرد. در سال‌های بعد، گوشی‌های وان‌پلاس ۵، وان‌پلاس 5T، وان‌پلاس ۶ و وان‌پلاس 6T به حسگر IMX371 سونی مجهز شدند.

ابتدا وان‌پلاس ۷ پرو و سپس وان‌پلاس 7T و وان‌پلاس 7T پرو به حسگر IMX471 مجهز شد. گوشی‌های وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو نیز از حسگر یادشده برای ثبت تصاویر سلفی استفاده می‌کنند. دقیقا به‌همین‌دلیل بهره‌مندی وان‌پلاس نورد از دوربین دوگانه اتفاق مهمی به‌حساب می‌آید.

به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس نورد در بخش بالایی صفحه‌نمایش بریدگی بیضی‌شکل دارد؛ مشابه آنچه پیش‌تر در هواوی P40 پرو دیده بودیم. پیش‌ازاین در گزارشی غیررسمی، مطلع شده بودیم وان‌پلاس نورد قرار است دوربین‌های ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی در پنل جلویی باشد. حسگر ۳۲ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر خواهد شد و حسگر ۸ مگاپیکسلی در پشت لنز فوق عریض جای خواهد گرفت. 

در ویدئو تبلیغاتی وان‌پلاس بخت دیدن دوربین‌های پنل پشتی را هم پیدا می‌کنیم؛ اما به‌طورکلی اطلاعات چندانی از این دوربین‌ها در دست نداریم؛ دوربین‌هایی که چینشی عمودی دارند. رندرهای غیررسمی پیشین ادعا می‌کرد وان‌پلاس نورد از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند؛ بااین‌حال طبق گزارشی جدید، این گوشی که پیش‌تر رسانه‌ها آن را وان‌پلاس Z می‌نامیدند، دوربین چهارگانه دارد. در ویدئو تبلیغاتی مذکور، دقیق نمی‌توانیم شمار دوربین‌ها را ببینیم؛ اما انعکاس یکی از لنزها و محل قرارگیری آن در ماژول عمودی پنل پشتی، احتمال بهره‌مندی وان‌پلاس نورد را از دوربین چهارگانه قوت می‌بخشد.

پنل پشتی وان پلاس نورد لباس سفید شلوار بنفش

دیگر نکاتی که از ویدئو تبلیغاتی وان‌پلاس برداشت می‌کنیم، رنگ گوشی نورد است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، پنل پشتی وان پلاس Nord ترکیبی از رنگ‌های خاکستری و آبی است و ویدئو از وجود صفحه‌نمایش تخت در آن و نحوه‌ی چینش کلیدهای فیزیکی در لبه‌ی سمت راستش خبر می‌دهد. براساس آنچه در ویدئو می‌بینیم، می‌توانیم بگوییم کلید لغزان Alert که در بین طرفداران وان‌پلاس محبوبیت خاصی دارد، قرار است به وان‌پلاس نورد هم بیاید و در زیر آن، احتمالا کلید پاور جای می‌گیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی وان‌پلاس نورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات