بام تهران؛ بهترین مکان برای تماشای پایتخت

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بام تهران یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران است که همه‌روزه، به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات، عده زیادی از مردم برای بازدید به آنجا مراجعه می‌کنند.
تبلیغات

بام تهران از جمله جاهای دیدنی تهران است که سالانه هزاران نفر از گردشگران ایرانی و خارجی از آن دیدن می‌کنند. اگر قصد تهرانگردی دارید و به‌دنبال مکانی به دور از ترافیک و آلودگی همیشگی هوا هستید، بام تهران گزینه مناسبی برای لذت بردن از مناظر زیبای شهر و حال و هوای کوهستانی است. 

هرآنچه باید درباره بام تهران بدانید:

بام تهران کجاست؟

بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود. این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر باشد تا به‌ویژه در روزهای میانی هفته، ساعاتی را با دیدن مناظر زیبای آن در آرامش سپری کنید.

tehran-roof

نمای زیبایی از برج میلاد و شهر تهران از بام تهران

آدرس بام تهران

تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

مسیر دسترسی به بام تهران

وسیله شخصی: اگر وسیله حمل‌ونقل شخصی دارید، برای رسیدن به بام تهران باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید. برای اطمینان خاطر گردشگران، پارکینگ خودرو و موتورسیکلت تعبیه شده است.

وسیله حمل‌و‌نقل عمومی: اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می‌توانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسی‌هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسی به بام تهران بروید، یا از تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران استفاده کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی بام تهران

بام تهران یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار خوبی به آن برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران اضافه شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌های جدید، زیپ‌لاین، سورتمه بام تهران، میدی‌باس‌های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی آن اشاره کرد.

tehran-roof

میدی‌باس‌های برقی بام تهران در یک روز برفی

بگ جامپینگ (BAG JUMPING)

اگر ترس از ارتفاع ندارید و به‌دنبال یکی از هیجان‌انگیز ترین تفریحات در بام تهران هستید، بگ جامپینگ یکی از بهترین گزینه‌ها است که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید. شما در بگ جامپینگ از یک ارتفاع بسیار زیاد از یک برج می‌پرید. بسته به آن‌که چقدر در این کار مهارت دارید و از همه مهم‌تر چقدر شجاع هستید! می‌توانید ارتفاع خود را بلند تر در نظر گرفته و آدرنالین خو‌تان را بالا ببرید! برای فرود هم اصلا نگران نباشید! کیسه هوای نرم در زیر شما قرار دارد که با پرش روی آن می‌افتید.

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping)

چه حسی خواهی داشت اگر برای مدت کوتاهی کلا در هوا معلق بمانید؟ در بانجی جامپینگ بام تهران تمام لذت از این ورزش را خواهید برد. نگران امنیت این نوع سرگرمی نیز نباشید. وسایل به‌کار رفته همگی از استاندارد کافی برخوردار هستند.

صخره نوردی

صخره نوردی از دیگر تفریح‌های موجود در بام تهران است. این ورزش برای همه گروه‌های سنی مناسب بوده و هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند.

رستوران مسیر پیاده روی بام تهران
آش داغ بالای بام تهران با تماشای منظره تهران
سینمای ۵ بعدی بام تهران
انواع کباب در رستوران های بام تهران
تله کابین ولنجک بام تهران
سورتمه بام تهران از امکانات تفریحی بام تهران
زیپ لاین بام تهران
زیپ لاین بام تهران

ترامپولینگ جامپینگ (Trampoline Jumping)

ترامپولین یکی از وسایلی است که در بام تهران وجود دارد و طرفداران به‌خصوص خود را نیز دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها مشغول این نوع ورزش شده و اوقات خیلی هیجان انگیزی را در بام تهران سپری کنید.

سورتمه بام تهران

سورتمه بام تهران دیگر سرگرمی‌های بام تهران به حساب می‌آید که در بخش شمالی بام قرار دارد. جالب است بدانید که این سورتمه بلند‌ترین سورتمه ایران در حال‌حاضر محسوب می‌شود و هم‌زمان در حدود ۲۵۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. امنیت این دستگاه کاملا تأمین شده و قطعات آن استاندارد هستند.

زمین تنیس

زمین تنیس توچال دارای دو ورودی آقایان و خانم‌ها است. چه کسانی که این ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده یا کسانی که تاره وارد هستند، همگی می‌توانند از این بخش استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. در کنار زمین تنیس بام تهران، فروشگاهی برای تهیه وسایل مورد نیاز تنیس هم وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنجا خرید کنید.

سینمای ۵ بعدی بام تهران

این بخش شاید برام افراد بزرگسال زیاد مهیج نباشد، ولی اگر به بام تهران می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از این سینما دیدن کنید. در این سینما انواع افکت‌های هیجان‌انگیز و جالب به کار گرفته شده است و کودکان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این سینما دارای استاندارد از ایتالیا است و مشکلی برای علاقه‌مندان آن در بر ندارد.

پمپ بنزین ولنجک خیابان یمن مسیر بام تهران
منظره تهران مه گرفته از بام تهران
منظره تهران مه گرفته از بام تهران
منظره تهران مه گرفته و برج میلاد از بام تهران
نمای کوه‌های شرق تهران از فراز بام تهران
نمای امامزاده صالح (ع) و میدان تجریش از فراز بام تهران
چشم‌انداز مصلّای امام خمینی (ره) از بالای بام تهران
برج آزادی از بالای بام تهران
تصویر برج بین‌الملل تهران از فراز بام تهران
منظره تهران مه گرفته از بام تهران
نمای برج‌های بلند ساخته شده در بخش شمالی از بالای بام تهران تهران
منظره تهران و برج میلاد از بام تهران

اتاق فرار

این اتاق فرار که به‌نام کیوب کلاب بام تهران شناخته می‌شود، مجموعه مفرحی است که قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد. این جاذبه تفریحی می‌تواند شما را ازلحاظ فکری شدیدا به چالش کشیده و برای ساعتی اسباب سرگرمی‌تان را فراهم کند. اگر قبلا اتاق فرار را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که کیوب کلاب تهران گزینه بسیار مناسبی است.

زیپ لاین (Zip Line)

به‌ جرات می‌توان گفت این بخش از بام تهران از هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین جاهایی که است که می‌توانید با حضور خانواده و دوستان نهایت لذت را ببرید. ارتفاع شما از زمین ۶۰ متر خواهد بود و تا مسافتی حدود ۲۰۰ متر را طی خواهید کرد.

تله‌سیژ

این احتمال وجود دارد تا شنیدن نام تله‌سیژ لرزه بر اندام‌تان بیندازد، ولی حقیقت آن است که اگر ترسی از ارتفاع نداشته باشید، یکی از مهیج‌ترین تفریحات بام تهران محسوب می‌شود که می‌توانید امتحان کنید. تله‌سیژ بام تهران از اولین ایستگاه ( در نزدیکی رستوران چشمه) شروع می‌شود. به‌طور کلی، این مجموعه شامل تله‌کابین و اسکی می‌شود که در فصل زمستان هم برای شهروندان داخلی و گردشگران خارجی گزینه مناسبی برای تفریح زمستانی است.

پیاده روی در مسیر بام تهران از مقابل رستوران های مسیر بام

زمان بازدید از بام تهران

علاقه‌مندان می‌توانند کلیه روزهای هفته از ساعت ۵:۰۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ برای پیاده‌روی و تفریح به بام تهران مراجعه کنند.

آیا شما هم تجربه حضور در بام تهران و استفاده از امکانات آن را دارید؟ نظرات خود را درباره این جاذبه گردشگری با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات