شیائومی با AI Shutter درپی بهبود تجربه عکاسی با گوشی است

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی احتمالا روی قابلیتی با نام AI Shutter کار می‌کند که عملکردی شبیه‌به Top Shot در گوشی‌های پیکسل گوگل دارد و تجربه‌ی عکاسی را بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

اعضای انجمن XDA-Developers به‌طور معمول کد اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های عامل مختلف را به‌دقت موردبررسی قرار می‌دهند تا نکات مخفی موجود در آن‌ها را پیدا کنند. این کدها عموما به قابلیت‌هایی اشاره می‌کنند که در آینده از راه می‌رسند؛ اما این اتفاق در همه‌ی شرایط رخ نمی‌دهد و گاهی اوقات ممکن است هیچ‌گاه شاهد اضافه‌شدن قابلیتی خاص به دستگاه‌ها در آینده نباشیم.

جدیدترین بررسی کارشناسان XDA-Developers نشان می‌دهد شیائومی از مدتی پیش کار روی قابلیتی شبیه‌به Top Shot را که در پیکسل‌های گوگل و به‌طور دقیق‌تر اپلیکیشن Camera این شرکت دیده بودیم، آغاز کرده است. شیائومی ظاهرا قصد دارد قابلیت موردبحث را AI Shutter بنامد و آن را ازطریق به‌روزرسانی آینده‌ی رابط کاربری MIUI 12 برای گوشی‌ها در دسترس قرار دهد.

از قرار معلوم نحوه‌‌ی عملکرد AI Shutter شیائومی قرار است دقیقا مشابه آن‌چیزی باشد که Top Shot گوگل در گوشی‌های سری پیکسل انجام می‌دهد. بر همین اساس قابلیت AI Shutter چندین تصویر پشت‌سر‌هم از صحنه ثبت می‌کند و برای انتخاب بهترین تصویر به فناوری یادگیری ماشین متکی می‌شود. یادگیری ماشین با در نظر گرفتن معیارهایی ویژه درنهایت بهترین عکس را در بین آن مجموعه انتخاب می‌کند. الگوریتم یادگیری ماشین AI Shutter به‌طور معمول دنبال عکسی ساکن می‌گردد که سوژه در آن مشغول لبخندزدن باشد، چشمانش بسته نباشند و به‌طور مستقیم به دوربین نگاه کند.

در کنار این‌ها گفته می‌شود که اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین در MIUI 12 قرار است به‌زودی میزبان قابلیت‌هایی دیگر نظیر Magic Clone و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی تمام‌صفحه شود. XDA-Developers می‌گوید به‌محض دریافت نسخه‌ی پایدار MIUI 12 می‌توانید ازطریق گوشی خود به استفاده از قابلیت‌های مذکور یا حداقل شماری از آن‌ها بپردازید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات