وب‌سایت مشهور بازی‌های آنلاین فلش، پذیرش بازی‌های جدید را متوقف کرد

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
فناوری فلش روز‌به‌روز به پایان عمر نزدیک‌تر می‌شود و دراین‌میان وب‌سایت‌ها نیز تلاش می‌کنند تا کمتر از قبل، خدمات مبتنی بر فلش ارائه دهند.
تبلیغات

شرکت Kongregate، از فعالان جدی دنیای بازی است که یکی از مشهورترین سرویس‌های بازی تحت وب را اداره می‌کند. آن‌ها اعلام کردند که از این پس دیگر بازی‌های جدید را در پلتفرم اختصاصی بازی‌های فلش خود نمی‌پذیرند. پلتفرم مذکور، یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های بازی فلش در جهان محسوب می‌شود که بیش از ۱۲۸ هزار بازی در آن قرار دارد. بیانیه‌‌ی جدید بدین معنا خواهد بود که تعداد بازی‌ها دیگر افزایش پیدا نخواهد کرد. شرکت همچنین اعلام کرد که پشتیبانی از بسیاری از قابلیت‌های شبکه‌ی اجتماعی خود را هم پایان می‌دهد و همچنین بر اثر تصمیم‌های جدید، تعداد زیادی از کارمندان خود را تعدیل می‌کند.

در بخشی از بیانیه‌ی Kongregate گفته می‌شود که بازی‌های کنونی وب‌سایت هنوز هم دردسترس کاربران قرار خواهند داشت. به‌علاوه، امکان به‌روزرسانی نسخه‌های موجود هم در دردسترس توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد. تصمیم جدید شرکت، آن‌چنان هم عجیب نیست. آن‌ها امروز دیگر به‌عنوان سرویس میزبانی از یک فناوری قدیمی شناخته می‌شوند. ادوبی اعلام کرد که تا انتهای امسال، پشتیبانی از فلش را متوقف می‌کند و بسیاری از مرورگرها نیز هم‌اکنون پشتیبانی از فایل‌های مربوطه را مسدود کرده‌اند. به‌هرحال اگر هنوز هم کاربران می‌توانند به‌صورت دستی قابلیت فلش را فعال کرده و بازی‌های Kongregate را اجرا کنند، اما درنهایت با فناوری قدیمی و به‌نوعی منسوخ، روبه‌رو هستند.

اتمام پشتیبانی از فناوری فلش، این سؤال را ایجاد می‌کند که هزاران بازی موجود در پلتفرم Kongregate چگونه نگه‌داری خواهند شد. شرکت برای رفع چالش مذکور، با موزه‌ی The Strong National Museum of Play در راچستر وارد همکاری شده است. این موزه، بازی‌های فلش را دانلود و نگه‌داری می‌کند تا برای تحقیقات و آموزش هم در آینده دردسترس باشند. به‌علاوه، اقدام‌های لازم برای فراهم کردن شرایط بازی کردن بازی‌ها نیز توسط موزه انجام می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، با وجود ادامه‌ی پشتیبانی از بازی‌ها در پلتفرم Kongregate، بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی و شبکه‌ی اجتماعی تا تاریه ۲۲ ژوئیه از دسترس خارج می‌شوند. البته حدود ۲۰ چت‌روم اختصاصی بازی به کار خود ادامه می‌دهند، اما اکثر آن‌ها تعطیل می‌شوند. خصوصا چت‌روم‌هایی که متعلق به بازی خاصی نیستند، از دسترس خارج خواهند شد. برخی از انجمن‌های گفت‌وگوی وب‌سایت با موضوع‌هایی خارج از دنیای بازی، حذف می‌شوند و سایر آن‌ها نیز تنها با دسترسی فقط خواندن به حیات ادامه می‌دهند که امکان ارسال پست را تنها به مدیر انجمن می‌دهد. انجمن‌های مربوط به بازی‌های اختصاصی Kongregate مانند Bit Heroes تحت تأثیر تصمیم‌های جدید نیستند. شرکت در پایان اعلام کرد که به‌مرور منابع کمتری را برای پشتیبانی از وب‌سایت و خدمات آن، اختصاصی می‌دهد.

شرکت Kongregate در مصاحبه با رسانه‌های دنیای بازی اعلام کرد که شرایط کنونی صنعت بازی درکنار بحران جهانی ویروس کرونا، تأثیر منفی قابل‌توجهی روی کسب‌وکار داشته است. آن‌ها می‌گویند همین بحران‌ها از دلایل مهم تغییرهای اساسی در پلتفرم هستند. شرکت همچنین با تأیید تعدیل نیرو به‌خاطر شرایط بد اقتصادی، از اعلام تعداد دقیق نیروهای تعدیلی خودداری کرد. درنهایت Kongregate می‌گوید که تمرکز خود را از این پس تنها روی توسعه‌ی بازی متمرکز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات