هرآنچه از رویداد آنپکد سامسونگ انتظار داریم

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
مطالعه 11 دقیقه
سامسونگ روز پانزدهم مرداد، در رویداد آنپکد از محصولات جدیدی رونمایی می‌کند. این محصولات چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
تبلیغات

رازهای شرکتی همچون سامسونگ که اجزای کاری بسیاری دارد، برای مدت طولانی پنهان نمی‌ماند. برای مثال، سلسله‌ی اطلاعاتی را درنظر بگیرید که پیش از معرفی تمامی گوشی‌های بالارده از سری گلکسی سامسونگ فاش می‌شود. به‌همین ترتیب، با اینکه تنها یک روز تا زمان برگزاری جدیدترین رویداد آنپکد (Unpacked) سامسونگ باقی مانده است، می‌توان درک دقیقی از آن‌چیزی داشت که سامسونگ در این مراسم نمایش خواهد داد. ذکر این نکته لازم است که رویداد مذکور تماما به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. البته سامسونگ امسال نه‌تنها نتوانسته شایعات را مهار کند، بلکه مخالفتی با انتشار آن‌ها نداشته است.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات | تماشا در IGTV

درابتدا، تی‌ام رو، جانشین دی‌جی کو به‌عنوان مدیر بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ، طی مطلبی در وب‌سایت سامسونگ تأیید کرد که پنج دستگاه قدرتمند در رویداد آتنپکد نمایش داده خواهد شد (امید می‌رود او در طی رویداد اندک‌زمانی را صرف کند و توضیح دهد که دستگاه‌های قدرتمند چه تفاوتی با دستگاه‌های معمولی دارند). یک‌هفته پس از انتشار این مطلب، سامسونگ ویدئویی تبلیغاتی منتشر کرد و در آن، تصویری را نمایش داد که شبیه به عکس خانوادگی از محصولاتی بود که قرار است معرفی شوند. این تصویر باعث شد که فضای اندکی برای گمانه‌زنی درباره‌ی رویداد آنپکد باقی بماند. اکنون که تا برگزاری رویداد مذکور مجالی نمانده، زمان مناسبی برای واکاوی این موضوع است که محصولات جدید سامسونگ احتمالا چه ویژگی‌هایی خواهند داشت.

گلکسی بادز لایو سامسونگ در رنگ صورتی و سیاه

گلکسی بادز لایو (Galaxy Buds Live)

ساده‌ترین محصول در بین دستگاه‌هایی که قرار است معرفی شوند، گلکسی بادز لایو است. سامسونگ پیش‌تر نیز ایرباد بی‌سیم تولید کرده است، اما گلکسی بادز لایو با محصولات پیشین کره‌ای‌ها در این حوزه اندکی تفاوت دارد. اول اینکه محصول مذکور، اولین ایرباد سامسونگ تحت برند گلکسی است که با قابلیت حذف نویز فعال عرضه می‌شود. این ویژگی در ایربادهای سری گلکسی بادز پلاس وجود نداشت. همچنین، شکل ایرباد جدید شبیه لوبیا است.

این ایربادهای گوشواره و لوبیامانند، بدنه‌ای حساس به لمس دارند که به کاربر امکان می‌دهد آهنگ‌ها را به‌راحتی تغییر دهد. همچنین، براساس گزارشی از وب‌سایت WinFuture، گلکسی بادز لایو سه میکروفون روی برد دارد که می‌توان آن‌ها برای گوش‌دادن به صدای فرامین کاربر برای دستیار صوتی بیکسبی تنظیم کرد. تخمین زده می‌شود که عمر باتری ایربادهای جدید سامسونگ با هربار شارژ ۴٫۵ تا ۷٫۵ ساعت باشد؛ حال آن‌که این میزان، بستگی به این دارد که فناوری حذف نویز فعال روشن باشد یا خیر. همچنین، با تنظیم ایرباد برای گوش‌دادن به فرامین صوتی، عمر باتری کاهش می‌یابد. منبع انتشار این اخبار، اپلیکیشن ایرباد جدبد سامسونگ را بررسی کرده و نوشته است تنها با چند کلیک می‌توان میکروفون‌های ایرباد را خاموش کرد.

در صورت صحت شایعات مرتبط با قیمت این محصول، گلکسی بادز لایو رقیبی شایسه برای ایرپاد خواهد بود. براساس این اخبار، ایرباد جدید سامسونگ با فناوری حذف نویز ۱۷۰ دلار قیمت دارد، حال آنکه قیمت ایرپاد پرو اپل ۲۵۰ دلار است.

سری گلکسی واچ 3

سامسونگ با گلکسی واچ اکتیو 2 که محصولی متمرکز بر تناسب اندام است، راه زیادی را پیموده، اما زمان آن فرا رسیده است که این ساعت هوشمند قدیمی، جایگزینی درخور پیدا کند. با اینکه گلکسی واچ ۳ هنوز رسما معرفی نشده است، برخی از خرده‌فروشان در سراسر جهان از هم‌اکنون این ساعت هوشمند را می‌فروشند.

گلکسی واچ 3 در دو اندازه‌ی محتلف به بازار عرضه خواهد شد. نوع اول این محصول با اندازه‌ی ۴۵ میلی‌متر و نمایشگر ۱٫۴ اینچی برای افرادی مناسب است که ساعت‌های سنگین را ترجیح می‌دهند و نوع دوم در اندازه‌ی ۴۱ میلی‌متر، نمایشگری ۱٫۲ اینچی دارد. هر دو محصول از این سری در انواع مختلف روانه‌ی بازار خواهند شد، ولی تمامی آن‌ها از حاشیه‌ی چرخشی سامسونگ برای گشت‌وگذار در منوها و صفحه‌ی استفاده می‌کنند. بی رودربایستی، این کنترلرهای فیزیکی بهتر از هوشمندانه‌ترین رابط‌های است که سامسونگ می‌توانست انتخاب کند و استفاده از سری گلکسی واچ اکتیو بدون آن‌ها رضایت‌بخش نیست.

گلکسی  واچ 3 سامسونگ با بند چرمی در دست کاربر

گلکسی واچ 3 برای مقاومت از ورود آب و گردوغبار در هر دو اندازه با استاندارد IP68 همراه خواهد بود و گمان می‌رود ۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی داشته باشد. انتظار نمی‌رود که تغییر چندانی در اجزای داخلی این محصول نسبت‌به آخرین ساعت هوشمند سامسونگ ایجاد شده باشد. نویسنده‌ی وب‌سایت XDA Developers در توییتر نوشته است که حسگرهای تعبیه‌شده در قسمت پشتی گلکسی واچ ۳، اساسا مشابه با واچ اکتیو ۲ است و امکان دارد که سامسونگ اجزای دیگر را نیز تغییر ندهد. گزارش او مطابق با گزارش دیگری از وب‌سایت SamMobile است که نویسنده‌ی آن ادعا دارد در هر دو نسخه از گلکسی واچ ۳ از باتری واچ اکتیو ۲ استفاده شده است. بنابراین به احتمال زیاد، باتری ساعت هوشمند جدید سامسونگ دو روز دوام می‌آورد.

سؤال بزرگ این است که ساعت‌های سری گلکسی واچ 3 چه واکنشی نسبت‌به حرکات کاربر خواهند داشت. ظاهرا برای پاسخ به تماس‌های ورودی گوشی، کاربر باید مشتش را باز و بسته کند و برای رد تماس‌ها دستش را تکان دهد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که گلکسی واچ 3 از فناوری تشخیص سقوط بهره می‌برد. بنابراین اگر کاربر زمین بخورد و تا ۶۰ ثانیه هیچ واکنش آنی نشان ندهد، ساعت هوشمند سامسونگ موقعیت مکانی او و کلیپ صوتی ۵ ثانیه‌ای ضبط‌شده‌ای را برای مخاطبان اضطراری ارسال می‌کند. براساس شایعات، این محصول به‌واسطه‌ی ویژگی نظارت بر فعالیت‌های قلب که به‌لطف حسگرهای الکتروکاردیوگرافی مهیا شده است، برای مراقبت از مالک خودش عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

سری گلکسی تب اس 7

گلکسی تب اس 7 سامسونگ / Samsung Galaxy Tab S7

شرکت‌های انگشت‌شماری هنوز در تلاش هستند که تبلت بالارده‌ی اندرویدی تولید کنند و سامسونگ به‌راحتی طلایه‌دار این شرکت‌ها است. انتظار می‌رود در رویداد آنپکد از دو تبلت جدید رونمایی شود که براساس گزارشی از وب‌سایت WinFuture، هر دو محصول با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه خواهند بود.

بزرگ‌ترین تفاوت این دو تبلت سامسونگ، کیفیت و اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها است. مدل کوچک‌تر تب اس 7 پنل LCD با اندازه‌ی ۱۱ اینچ خواهد داشت و نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی تب اس 7 پلاس، از نوع کلاسیک و زیبای AMOLED خواهد بود. باعث ناامیدی است که سامسونگ گامی رو به عقب برداشته و در تبلت کوچک‌تر خودش از بهترین نمایشگر موجود، یعنی AMOLED استفاده نکرده است. بااین‌حال امید می‌رود که تفاوت قیمت گلکسی تب اس ۷ با برادر بزرگ‌ترش، ارزش خرید آن را بالا ببرد.

البته نباید هیچ‌کدام از این نمایشگرها را دست‌کم گرفت. انتظار می‌رود که نرخ نوسازی نمایشگر هر دو تبلت جدید سامسونگ ۱۲۰ هرتز باشد و درنتیجه، هنگام وبگردی و خواندن اسناد، عملکرد روان‌تری از سایر تبلت‌ها داشته باشند. باتوجه‌به اینکه براساس گزارش‌ها، تأخیر بازخورد در قلم جدید اس‌پن (S Pen) پایین بوده و تنها ۹ میلی‌ثانیه است، ممکن است نوشتن یادداشت روی تبلت‌های مذکور طبیعی‌تر به‌نظر برسد. بنابراین، سرعت ظاهرشدن نوشته در سری تب اس ۷ با قلم استایلوس جدید برابر با سرعت بیرون‌آمدن جوهر از خودکار خواهد بود.

علاوه‌بر موارد یادشده، ویژگی جدید دیگر این تبلت‌ها، DeX دسکتاپ بی‌سیم است که جزئیات کامل آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بااین‌حال، انتظار می‌رود که این ویژگی از صفحه‌کلید بهبودیافته با تعداد کامل کلیدها و ترک‌پد مناسب بهره ببرد. با اینکه حداقل روی کاغذ، سامسونگ آماده است تا امسال رقابت با آیپد پرو را آغاز کند، ولی تبلت‌های بالارده‌ی اپل از نظر قدرت پردازشی، تقریبا بی‌همتا هستند.

گلکسی نوت ۲۰ با قلم  اس پن

سری گلکسی نوت 20

ستاره‌ی بی‌چون‌وچرای رویداد آنپکد تابستان امسال، سری گلکسی نوت ۲۰ جدید است. انتظار می‌رود که امسال، دو مدل از خانواده‌ی گلکسی نوت معرفی شود؛ گلکسی نوت معمولی با نمایشگر ۶٫۴۲ اینچی و گلکسی نوت پلاس یا اولترا با صفحه‌ی نمایش ۶٫۹ اینچی. هنوز مشخص نیست که مدل بزرگ‌تر چه نام خواهد داشت، ولی منابع مختلف هر دو نام را استفاده می‌کنند. برخی جزئیات درباره‌ی نمایشگر این محصولات هنوز تأیید نشده است. برای مثال، گفته می‌شود که رزولوشن نمایشگر مدل کوچک‌تر تنها ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتز خواهد بود، ولی مدل بزرگ‌تر، نمایشگری با رزولوشن بالا خواهد داشت که نرخ نوسازی آن بدون مصرف بیش‌از حد باتری تا ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد. علت بالانرفتن مصرف باتری هنگام استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در این محصول، استفاده از اکسید پلی‌کریستالی گران‌قیمت در پنل پشتی است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، نسخه‌ی ایالات متحده از هر دو گوشی سری گلکسی نوت ۲۰، جدیدترین پردازنده‌ کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را خواهند داشت و در مدل‌های درنظرگرفته‌شده برای سایر مناطق جهان، از تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ استفاده شده است. بااین‌حال، جزئیات دیگر درباره‌ی این دو گوشی هوشمند کاملا متفاوت است. مدل کوچک‌تر سری جدید گلکسی نوت، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و تنها ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت که شوربختانه، برابر با نیمی از فضای ذخیره‌سازی گلکسی نوت ۱۰ سال گذشته است. مدل بزرگ‌تر با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه خواهد بود و بسته به هزینه‌ای که خریدار پرداخت می‌کند، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت. جالب این است که انتظار می‌رود تنها گلکسی نوت ۲۰ بزرگ‌تر از حافظه‌ microSD پشتیبانی کند. پیش‌تر شایعه شده بود که گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۰ نیز به همین منوال عرضه می‌شوند. بااین‌حال، خوش‌بختانه این‌گونه نشد و امید می‌رود سری گلکسی نوت ۲۰ نیز در هر دو مدل از حافظه microSD پشتیبانی کنند.

گلکسی نوت 20 با قلم  اس پن

تصاویری که پیش‌تر منتشر شده است نشان می‌دهد که طرح نسل جدید سری گلکسی چندان تغییر نکرده است. این محصولات هنوز شکل و شمایلی کاملا مربعی خواهند داشت. البته، تغییراتی نیز در گوشی‌های جدید سامسونگ اعمال شده است. اطلاعاتی که سامسونگ به‌صورت تصادفی منتشر کرده است، تأیید می‌کند که در پنل پشتی هر دو گوشی سری گلکسی نوت ۲۰، برآمدگی بزرگ و مربعی‌شکل قرار دارد. انتظار می‌رود این برآمدگی، جایگاه دوربین‌های سه‌گانه‌ی محصولات مذکور باشد که از سری گلکسی اس ۲۰ وام گرفته شده‌اند. همچون سری گلکسی اس ۲۰، پیکربندی دوربین در هر یک از  گوشی‌های سری جدید گلکسی نوت کاملا متفاوت است.

انتظار می‌رود گوشی گلکسی نوت ۲۰، یک دوربین زاویه‌ی عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فتو و دوربین دیگری از نوع فوق‌عریض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل داشته باشد. درهمین‌حال، در مدل بزرگ‌تر سری گلکسی نوت ۲۰ احتمالا از یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل ایزوسل (ISOCELL) سامسونگ به‌عنوان دوربین اصلی استفاده خواهد شد. همچنین یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین دیگری از نوع تله‌فتو در پیکربندی دوربین گلکسی نوت ۲۰ پلاس جاخوش خواهند کرد. درصورت صحت گزارش‌ها، در گلکسی نوت بزرگ‌تر از ویژگی Space Zoom سامسونگ که در سری گلکسی اس ۲۰ معرفی شده بود استفاده خواهد شد. بیشترین بازه‌ی بزرگ‌نمایی با این ویژگی در گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ به‌جای ۱۰۰ برابر ۵۰ برابر خواهد بود.

علاوه‌بر موارد ذکرشده، سری گلکسی نوت ۲۰ از قلم دیجیتال اس‌پن بهره خواهد برد. همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، قلم جدید سامسونگ درقیاس با نسل‌های پیشین خود بهبود یافته و تأخیر کمتری دارد. فاصله‌ی زمانی از گذاشتن قلم روی نمایشگر تا مشاهده‌ی بازخورد تنها ۹ میلی‌ثانیه است. شایعاتی نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد می‌توان از قلم اس‌پن به‌عنوان اشاره‌گر نیز استفاده کرد. البته، چنین قابلیتی برای استفاده جهت نمایش اسلاید در نمایشگر کوچک گوشی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بااین‌حال پیش از هرگونه قضاوتی، باید عملکرد این قلم استایلوس را در میدان عمل سنجید.

گلکسی Z فولد 2 در دست کاربر

گلکسی Z فولد 2

انتشار شایعات درباره‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی در رویدادهایی همچون آنپکد سامسونگ اجتناب‌ناپذیر است و برای مدت‌ها، بسیاری تصور می‌کردند که این شرکت کره‌ای، نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از گلکسی Z Flip را معرفی خواهد کرد. چنین فرضیه‌ای تا زمانی درست بود که سامسونگ گوشی یادشده را به‌صورت جداگانه معرفی و در یک تصویر تبلیغاتی تأیید کرد که محصول جدید این شرکت در رویداد آنپکد، دنباله‌ای از گلکسی فولد خواهد بود. با اینکه نام گلکسی Z فولد 2 دهان‌پرکن است، ولی گزارش‌ها و اطلاعات فاش‌شده به دستگاهی اشاره دارند که نسبت‌به اولین گوشی تاشدنی سامسونگ، کمتر آزمون‌گرایانه است.

برای مثال، نمایشگر بیرونی کوچک و محدودشده‌ی گلکسی فولد اصلی با نمایشگر بسیار بزرگ‌ترِ برش‌یافته از نوع Infinity V جایگزین شده است. رندرهای اولیه این گوشی تاشدنی را با ظاهری درهم‌ریخته و تقریبا شبیه به گوشی مفهومی عجیبی نشان می‌دهند که اسنشال پیش از ورشکستگی روی آن کار می‌کرد. بااین‌حال، گلکسی فولد جدید درقیاس با نسل پیشین پیشرفتی بزرگ است. براساس شایعات، گلکسی Z فولد 2 با نمایشگری ۷٫۷ اینچی نسبت‌به نسل پیشین بزرگتر است، حاشیه‌های باریکی دارد و از دو دوربین سلفی روزنه‌ای بهره می‌برد.

تصویر تبلیغاتی گلکسی Z فولد 2

                                                                                      این تصویر به‌صورت تار منتشر شده است

ویژگی دیگر این محصول، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر آن، درست همچون تبلت‌های جدید سامسونگ است. همانند سایر گوشی‌های جدید سامسونگ، تراشه‌ی به‌کاررفته در گلکسی Z فولد 2 نیز احتمالا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس خواهد بود. این دستگاه ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت. با وجود برخی شایعات که به‌صورت مداوم منتشر می‌شوند، به‌نظر نمی‌رسد که این محصول با قلم اس‌پن همراه باشد. در تصویری که حساب کاربری IceUniverse در توییتر منتشر کرده است، هیچ قلم استایلوسی دیده نمی‌شود و وب‌سایت کره‌ای The Elec اشاره می‌کند که شیشه‌ی محافظ UTG سامسونگ در برابر ضربات مکرر قلم‌های دیجیتال مقاوم نیست.

موارد یادشده، محصولاتی هستند که انتظار می‌رود سامسونگ هفته‌ی آینده معرفی کند. البته، هنوز تمامی جزئیات مشخص نیست. این شرکت و شرکای آن باید درباره‌ی قیمت محصولات و زمان عرضه‌ی آن‌ها بحث و تبادل نظر کنند و اگر خوش‌شانس باشیم، دستگاه‌های جدید به‌زودی عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات