وان پلاس سه تلویزیون هوشمند جدید معرفی کرد

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تلویزیون‌های جدید وان‌پلاس که در قالب سری Y و U معرفی شده‌اند، طراحی زیبایی دارند و از کیفیت مناسب بهره می‌برند. مدل ۳۲ اینچ با نام 32Y1 برچسب قیمت ۱۷۴ دلار را یدک می‌کشد.
تبلیغات

وان‌پلاس یکی از شرکت‌های نام‌آشنای چینی است که بیشتر به‌خاطر تولید گوشی‌هایی با سخت‌افزار قوی و قیمت پایین‌تر از رقبای هم‌رده شناخته می‌شود. این شرکت که امسال به‌شکلی جدی‌تر در بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا حضور پیدا کرده، سال گذشته نخستین تلویزیون هوشمند خود را معرفی و روانه‌ی بازار کرد.

وان‌پلاس حدودا یک سال پس از عرضه‌ی نخستین تلویزیون خود، به‌تازگی از تلویزیون‌های هوشمند جدیدی پرده‌برداری کرده است. این سه تلویزیون جدید که مخصوص بازار هند هستند در قالب خانواده‌ی U و Y دردسترس قرار می‌گیرند. بدین ترتیب شمار کل تلویزیون‌های وان‌پلاس تا به‌امروز به پنج دستگاه می‌رسد. تلویزیون‌های سال گذشته متعلق‌به خانواده‌ی Q بودند.

تلویزیون وان پلاس 55U1 در شب

وان‌پلاس 55U1

تلویزیون وان پلاس ۵۵ یو وان (OnePlus 55U1) همان‌طور که از نامش پیدا است از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۵۵ اینچ استفاده می‌کند. این تلویزیون محتوای بصری را ازطریق صفحه‌نمایش 4K LCD با پوشش ۹۳ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 به‌نمایش می‌گذارد. صفحه‌نمایش وان‌پلاس 55U1 از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision) و استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون مجهز به چهار اسپیکر با مجموع توان خروجی ۳۰ وات است؛ این اسپیکرها از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کنند.

در زمینه‌ی نرم‌افزاری، تلویزیون جدید وان‌پلاس 55U1 به اندروید تی‌وی ۹ مجهز شده است و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های متنوع برای پخش محتوای چندرسانه‌‌ای دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به نتفلیکس، آمازون پرایم ویدئو و یوتیوب اشاره کنیم. این تلویزیون افزون بر موارد یادشده از کروم‌کست (Chromecast) با Miracast و DLNA پشتیبانی می‌کند. وان‌پلاس 55U1 مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت است و با آمازون الکسا هم کار می‌کند.

پنل جلویی تلویزیون وان پلاس 55U1

وان‌پلاس 55U1

تلویزیون موردبحث وان‌پلاس دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۵ درصد است که به‌لطف بهره‌مندی از حاشیه‌هایی باریک به‌دست آمده؛ طبق اطلاعات رسمی، تلویزیون وان‌پلاس در باریک‌ترین نقطه‌ی خود در پنل پشتی ۶٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد. سیستم صوتی تلویزیون دارای پوششی از جنس الیاف کربن است؛ خود تلویزیون بدنه‌ای فلزی دارد. پایه‌ی تلویزیون متشکل از دو قطعه‌ی فلزی است که تا لبه‌ها ادامه پیدا می‌کنند. 

چینی‌ها درکنار 55U1، تلویزیون‌های وان‌پلاس ۴۳ وای وان (OnePlus 43Y1) و وان‌پلاس ۳۲ وای وان (OnePlus 32Y1) را نیز رونمایی کرده‌اند. مدل ۴۳ اینچ یعنی 43Y1 دارای صفحه‌نمایش LCD با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل است و مدل ۳۲ اینچ یعنی 32Y1 محتوای بصری را ازطریق صفحه‌نمایشی LCD با وضوح ۱٬۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد.

نمای جلو تلویزیون وان پلاس 43Y1 و 32Y1

وان‌پلاس 43Y1 و وان‌پلاس 32Y1

وان‌پلاس می‌گوید هر دو تلویزیون سری Y پوششی ۹۳ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 را ارائه می‌دهند. در هر دو دستگاه از سیستم صوتی با مجموع توان ۲۰ وات و پشتیبانی از فناوری دالبی Dolby Audio استفاده شده است. وان‌پلاس 43Y1 و 32Y1 دارای اندروید تی‌وی ۹ هستند و به‌صورت پیش‌فرض به اپلیکیشن‌های نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو مجهز شده‌اند و از کروم‌کست پشتیبانی می‌کنند. وان‌پلاس حتی در این تلویزیون‌های میان‌رده نیز تلاش کرده روی طراحی مانوری خاص دهد. به‌همین دلیل تلویزیون‌های سری Y نیز حاشیه‌هایی باریک دارند. 

هر سه تلویزیون جدید وان‌پلاس از اپلیکیشن وان‌پلاس کانکت (OnePlus Connect) پشتیبانی می‌کنند که امکان استفاده از آن در بین چندین دستگاه به‌صورت هم‌زمان وجود دارد. در بین دستگاه‌های تحت پشتیبانی، آیفون‌های اپل هم به‌چشم می‌خورند.

ضخامت وان پلاس 43Y1 و 32Y1 از بخش بالا

وان‌پلاس 43Y1 و وان‌پلاس 32Y1

تلویزیون‌های وان‌پلاس همچنین مجهز به حالت ویژه‌ی Data Saver هستند. ازطریق این حالت می‌توانید مصرف داده را کاهش دهید و نرم‌افزار تلویزیون را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به‌هنگام عبور مصرف داده از حد مجاز، به شما اخطار دهد. حالت جدید Kids به شما امکان می‌دهد برخی محدودیت‌ها برای دسترسی به بخش‌های مختلف تلویزیون و محتوای بصری تعیین کنید. ازطریق این حالت همچنین امکان کنترل مدت‌زمان مشاهده‌ی محتوا وجود دارد.

تلویزیون وان‌پلاس 55U1 با قیمت ۴۹٬۹۹۹ روپیه (۶۶۸ دلار) عرضه می‌شود. قیمت تلویزیون هوشمند وان‌پلاس 43Y1 برابربا ۲۲٬۹۹۹ روپیه (۳۰۷ دلار) است و درنهایت مدل 32Y1 با قیمت ۱۲٬۹۹۹ روپیه (۱۷۴ دلار) عرضه می‌شود. عرضه‌ی تلویزیون‌های جدید وان‌‌پلاس از روز ۵ جولای ۲۰۲۰ (۱۵ تیر ۱۳۹۹) در هند آغاز خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد تلویزیون‌های جدید وان‌پلاس دارید؟

*تصویر اصلی مقاله، وان‌پلاس 43Y1 را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات