گلکسی نوت 20 احتمالا به تراشه اکسینوس 990 پلاس مجهز می‌شود

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق ادعای یکی از افشاگران، گلکسی نوت ۲۰ قرار است به نسخه‌ی بهبودیافته‌ی اکسینوس ۹۹۰ مجهز شود. ظاهرا این نسخه بهتر از نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون خواهد بود.
تبلیغات

بیشتر اطلاعاتی که تاکنون درباره‌ی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 20) شنیده‌ایم، به مدلی از دستگاه مربوط می‌شود که قرار است تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام داشته باشد. به‌تازگی، خبر جدیدی درباره‌ی مدل دیگر نوت ۲۰ دردسترس قرار گرفته است که در برخی از بازارها با تراشه‌ی خانواده‌ی اکسینوس عرضه می‌شود.

در نظر داشته باشید سامسونگ طبق سیاست همیشگی خود، گوشی‌هایش را در بازارهای مختلف با دو نوع تراشه عرضه می‌کند: یکی اسنپدراگون و دیگری اکسینوس. تراشه‌های سری اکسینوس را خود سامسونگ تولید می‌کند و استفاده از آن‌ها در گوشی هزینه‌ی کمتری روی دست شرکت می‌گذارد. بااین‌حال، کاربران مدت‌ها است ادعا می‌کنند تراشه‌های اکسینوس ضعیف‌تر از اسنپدراگون هستند (بنچمارک‌ها نیز این ادعا را تأیید می‌کنند). این در حالی است که سامسونگ به‌شدت ادعاهای مطرح‌شده را رد می‌کند و قدرت اکسینوس را برابر با اسنپدراگون می‌داند.

همین موضوع باعث شده نگرانی‌هایی بابت مدل اکسینوس نوت ۲۰ هم ایجاد شود. کاربران می‌گویند نوت ۲۰ اکسینوس قدرت پردازشی ضعیف‌تری خواهد داشت؛ بااین‌حال، به‌تازگی شایعه‌ای جدید متتشر شده که کاملا خلاف این موضوع را اعلام می‌کند.

یکی از افشاگران صنعت موبایل توییتی جدید منتشر کرده و نوشته است:

امیدوارم همه این موضوع را درک کنند: تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ روی گلکسی نوت ۲۰ نسخه‌ای بهبودیافته است و بهینه‌سازی‌های بهتری درمقایسه‌با مدل دیگر گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون دارد. مدل اکسینوس نوت ۲۰ قرار است همچون مدل اسنپدراگون خنک بماند و سرعتش نیز مثل مدل اسنپدراگون باشد. تراشه‌ی اکسینوس به‌کاررفته در نوت ۲۰ قرار است اکسینوس ۹۹۰ پلاس باشد. سامسونگ قصد دارد مدلی از نوت ۲۰ مجهز به تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ پلاس را در بازاریابی برای محصول، بهتر از مدل مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون جلوه دهد.

بدین‌ترتیب شایعه‌ی مذکور ادعا می‌کند سامسونگ توانسته بهینه‌سازی‌های مهمی روی اکسینوس ۹۹۰ اعمال کند. یکی از انتقادات واردشده به سامسونگ این است که گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اکسینوس به‌شدت داغ می‌شوند. ظاهرا در اکسینوس جدید از داغی بیش‌از‌حد خبری نخواهد بود. همچنین، این تراشه انرژی کمتری مصرف خواهد کرد و به‌طور کلی قدرت پردازشی بیشتری ارائه خواهد داد. کره‌ای‌ها قصد دارند در بازاریابی برای نوت ۲۰، به‌طور محسوس روی تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ پلاس مانور دهند. 

سامسونگ طبق اعلام قبلی خود، ۵ اوت ۲۰۲۰ (۱۵ مرداد ۱۳۹۹) ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران مراسمی آنلاین با نام گلکسی آنپکد برگزار خواهد کرد و رسما از معرفی پنج محصول جدید در آنپکد امسال خبر داده است. درکنار خانواده‌ی گوشی گلکسی نوت ۲۰، احتمالا رونمایی گلکسی Z فولد ۲، گلکسی بادز لایو، گلکسی واچ ۳ و تبلت‌های گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس را نیز شاهد خواهیم بود. زومیت همچون سال‌های گذشته امسال نیز مراسم آنپکد سامسونگ را به‌طور جامع پوشش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات