قابلیت Group Session اسپاتیفای به‌رورزرسانی شد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Group Session اسپاتیفای هنگام آغاز به ‌کار از تمامی کاربران حاضر در نشست درخواست می‌کرد در مکان فیزیکی واحدی حضور داشته باشند که در به‌روزرسانی جدید، این پیش‌نیاز حذف شده است.
تبلیغات

روز گذشته، اسپاتیفای با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد قصد دارد بهبودهایی در سرویس جدید Group Session اعمال کند. Group Session قابلیتی است که به‌لطف آن دو یا چند نفر می‌توانند به یک نشست ملحق شوند و در زمان دلخواه پخش موسیقی را کنترل کنند. در به‌روزرسانی جدید، اسپاتیفای امکان استفاده از راه دور را به Group Session آورده است. ویژگی‌ جدید اسپاتیفای اساسا همان Party Mode است که نخستین‌بار مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) به پلتفرم اضافه شده بود.

درواقع، ویژگی جدید اسپاتیفای به حاضران در نشست امکان می‌دهد به‌صورت آنی با یکدیگر روی پلی‌لیسیتی مشترک کار کنند. بدین‌ترتیب، هر کاربر خواهد توانست پخش موسیقی‌ها را روی دستگاه تمامی کاربران حاضر در نشست کنترل کند. در آن زمان، اسپاتیفای توضیح داد با وجود قوانین وضع‌شده برای فاصله‌گذاری اجتماعی، قابلیت جدید می‌تواند برای گروه‌هایی بسیار کاربردی باشد که اعضای کمی دارند؛ گروه‌هایی که از بین آن‌ها می‌توانیم به خانواده‌ای اشاره کنیم که در قرنطینه به‌سر می‌برد.

بااین‌‌همه، به‌روزرسانی روز گذشته‌ی اسپاتیفای باتوجه‌به وضعیت امروزی، بهبودهایی در Group Session اعمال می‌کند. امروزه به‌دلیل دنیاگیری کووید ۱۹، هنوزهم افراد زیادی از یکدیگر دور هستند. آمار نشان می‌دهد کرونا همچنان قربانی می‌گیرد؛ به‌همین‌دلیل، برای کسانی که امکانش را داشته باشند، قرنطینه بهترین کار است. در زمان روی‌کار‌آمدن Group Session، اعلام شد تمام افراد حاضر در نشست‌ها باید ازلحاظ فیزیکی در یک‌ جا حضور داشته باشند؛ بااین‌حال، به‌روزرسانی جدید تغییراتی به‌همراه می‌آورد.

با به‌روزرسانی جدید، کاربران نسخه‌ی Premium اسپاتیفای می‌توانند هم‌زمان وارد یک پلی‌لیست یا پادکست شوند؛ حتی اگر در یک مکان کنارهم حضور نداشته باشند. تا پیش از اعمال به‌روزرسانی جدید، کاربران باید در یک فضای فیزیکی حضور پیدا می‌کردند؛ اما به‌روزرسانی جدید این پیش‌نیاز را از بین می‌برد. پیش‌تر، قابلیت Group Session شامل بارکد خاصی بود که کاربران باید برای عضویت در نشست آن را با گوشی خود اسکن می‌کردند.

از‌این‌پس کاربر می‌تواند نشستی جدید در Group Session متشکل ‌از دو تا پنجر نفر تشکیل دهد. کاربران می‌توانند ازطریق لینک عضویت در نشست عضو شوند که می‌توان آن را با SMS و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای بقیه ارسال کرد. با مراجعه به منو Connect در بخش پایین سمت چپ صفحه‌ی اپلیکیشن اسپاتیفای، می‌توانید به لینک عضویت دسترسی پیدا کنید و آن را برای افراد مدنظر خود بفرستید. در همین صفحه‌ی پخش موسیقی اپلیکیشن، میزبان می‌تواند به‌سمت پایین اسکرول کند تا به گزینه‌ی Start a Group Session برسد. پس از زدن این گزینه، نشست ایجاد می‌شود و لینک عضویت دردسترس میزبان قرار می‌گیرد. افراد دعوت‌شده همچون قبل می‌توانند روی لینک کلیک یا بارکد را اسکن کنند.

هنگامی‌که تمامی افراد در نشست حضور پیدا کردند، میزبان و مهمانان می‌توانند کارهای مختلفی نظیر پخش و توقف موسیقی، ردکردن موسیقی و اضافه‌کردن موسیقی به فهرست زمان‌بندی را انجام دهند. تغییر ایجادشده‌ی هر فرد در Group Session بی‌درنگ روی دستگاه تمامی افراد دیگری اعمال می‌شود که در آن نشست حضور دارند.

نخستین‌بار سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها از توسعه‌ی قابلیت جدیدی با عنوان Group Session برای اسپاتیفای خبر دادند؛ یعنی مدت‌ها پیش از اینکه دنیاگیری ویروس کرونا اتفاق بیفتد. Group Session در ابتدا به‌عنوان قابلیتی معرفی شد که می‌توانست کاربران اجتماعی اسپاتیفای را به‌سمت خود بکشاند تا این افراد با دوستانشان برای ساعت‌ها موسیقی گوش دهند. قابلیت مذکور برای کاربران اشتراکی ارائه می‌شد؛ بنابراین، می‌توانست کاربران نسخه‌ی رایگان اسپاتیفای را به تهیه‌ی اشتراک Premium ترغیب کند. بااین‌حال، دنیاگیری ویروس کرونا به‌ یک‌باره همه چیز را تغییر داد.

قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد میزان استقبال از Group Session در حد انتظارات نباشد؛ زیرا نیاز بود تمامی افراد در یک مکان فیزیکی حضور داشته باشند. اسپاتیفای با علم ‌به این موضوع، پیش‌نیاز یادشده را برداشت تا افرادی که از همدیگر دور هستند، بتوانند از Group Session استفاده کنند.

بزرگ‌ترین محدودیت Group Session را می‌توان این حقیقت دانست که صرفا کاربران اشتراکی توانایی دسترسی به آن را دارند. امروزه، بسیاری از افراد گه‌گاه با اسپاتیفای موسیقی گوش می‌دهند و دلیلی برای تهیه‌ی اشتراک نمی‌بینند. این افراد که تعدادشان بسیار زیاد است، نمی‌توانند از Group Session استفاده کنند. Group Session همچنان مراحل آزمایشی را می‌گذراند و این یعنی روند توسعه‌ی آن هنوز به‌اتمام نرسیده است؛ بنابراین، احتمالا در آینده اضافه‌شدن قابلیت‌های بیشتری به Group Session را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات