مرسدس AMG GT سری بلک مدل ۲۰۲۱ قیمت‌گذاری شد

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس بنز هفته گذشته از خودرو AMG GT Black Series مدل ۲۰۲۱ مجهز به پیشرانه قدرتمند ۷۲۰ اسب بخاری رونمایی کرد.
تبلیغات

خودرو مرسدس AMG GT Black Series مدل ۲۰۲۱ که هفته گذشته رونمایی شد، از هم‌اکنون می‌تواند در کشورهای اروپایی سفارش داده شود. قیمت این خودرو برای علاقه‌مندان در آلمان از ۳۸۹،۱۵۰ دلار (۳۳۵،۲۴۰ یورو) آغاز می‌شود که ۱۶ درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد. هنوز قیمت این خودرو برای بازار ایالت متحده آمریکا اعلام نشده است. 

نمای جلو خودرو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نقره ای در پیست

اختلاف قیمت مدل Black Series نسبت به مرسدس AMG GT R حیرت‌انگیز است؛ از آنجا که قیمت این مدل در آلمان از ۱۶۵،۴۷۴ یورو شروع می‌شود، قیمت مدل Black Series تقریبا به دو برابر AMG GT R می‌رسد.

بنابراین مدل پرچم‌دار خانواده GT مرسدس بنز برای توجیه این اختلاف قیمت بسیار زیاد چه دلیلی دارد؟ این خودرو از قدرتمندترین پیشرانه تولیدی خورجینی هشت سیلندر AMG در تمام زمان‌ها بهره می‌برد. در GT Black Series، پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر معادل ۷۲۰ اسب‌بخار قدرت در ۶،۷۰۰ تا ۶،۹۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر در بازه ۲،۰۰۰ تا ۶،۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند.

پیشرانه با استفاده از جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه AMG Speedshift DCT 7G، قادر است مرسدس بنز Black Series را در زمان ۳/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در کمتر از ۰ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برساند. بیشینه سرعت این خودرو نیز به ۳۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

مرسدس بنز Black Series عمیقاً ریشه در موتوراسپرت دارد و طراحی آن نیز چنین موضوعی را نشان می‌دهد؛ زیرا کیت بدنه به‌طور مستقیم از خودروی مسابقه‌ای AMG GT3 فعلی گرفته شده است. شباهت‌ها با این خودروی مسابقه‌ای شامل ورودی هوای بزرگ در جلو و کاپوت جدید فیبر کربنی با دو دریچه خروجی هوای بزرگ است که از سطوح کربن سیاه رنگ ساخته شده‌اند. یاتاقان‌های روی جناغ‌های بالایی و پایینی محور عقب نیز مستقیماً از خودروهای مخصوص موتوراسپرت گرفته می‌شوند. باتوجه‌به شرایط مسابقه‌ای، زوایای تو-این و کمبر حتی در زیر بارهای زیاد نیز تغییر نمی‌کنند.

نمای عقب خودرو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نقره ای در پیست

به گفته‌ی خودروساز آلمانی، این خودروی قدرتمند دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات آیرودینامیکی در میان مدل‌های تولیدی AMG و هوشمندانه‌ترین ترکیب مواد است. مشتریان می‌توانند مرسدس AMG GT Black Series را با رنگ مخصوص magma beam (نارنجی) سفارش دهند. رنگ نارنجی که منحصر به این مدل است، می‌تواند به‌عنوان آپشن سفارش داده شود و امکانات بیشتری نیز برای این خودروی ۳۸۹ هزار دلاری وجود دارد.

مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نارنجی در پیست
نمای جلو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نارنجی در پیست
نمای جلو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نارنجی
تایر و رینگ خودرو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series
نمای دور خودرو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نارنجی در پیست
کابین خودرو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series
داشبورد و فرمان خودرو مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series
نمای کناری مرسدس amg gt سری بلک / Mercedes-AMG GT Black Series با رنگ نقره ای در پیست
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات