گوگل کروم از قابلیت Lazy Loading المان‌های iframes پشتیبانی می‌کند

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل کروم افزونه‌ی Lazy Loading را برای المان‌های iframe اضافه کرد. افزونه‌ی جدید تصاویر و iframeها را بدون استفاده از جاوااسکریپت بارگذاری و به افزایش سرعت و بهینه‌سازی مصرف اینترنت کمک می‌کند
تبلیغات

افزایش ترافیک وب کاربران موبایل و دیگر دستگاه‌های هوشمند در سراسر جهان و قابلیت‌های اتصال محدود، سرعت بارگذاری صفحات وب را کاهش داده است و شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان به بهینه‌سازی سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها مجبور شده‌اند.

به‌طور سنتی وقتی وارد وب‌سایتی می‌شوید، تمامی محتوای موجود شامل عکس، آیکون‌ها، GIFها، استایل‌ها و اسکریپت‌ها به‌صورت خودکار دانلود و نشان داده‌ می‌شوند و فرایند بارگذاری اولیه برای نمایش سایت را کندتر می‌کنند؛ به‌‌ویژه برای کاربرانی که سرعت اینترنت کُندی دارند.

قابلیت بازگذاری تنبل گوگل کروم

مدتی است گوگل تلاش می‌کند این مشکل را رفع کند. سال گذشته، اهالی مانتین‌ویو افزونه‌ی بارگذاری تنبل (lazy loading) تصاویر را به نسخه‌ی ۷۶ گوگل کروم افزود و اکنون همین قابلیت را برای iframeها پیاده می‌کند. افزونه‌ی بارگذاری تنبل فقط محتواها را به درخواست کاربر نشان می‌دهد و تا زمانی‌که صفحه را اسکرول نکند، محتواهای وب‌سایت دانلود و نشان داده نمی‌شوند. درواقع، این محتواها سرعت دسترسی به وب‌سایت را کاهش می‌دهند.

از سال گذشته، افزونه‌ی بارگذاری تنبل تصاویر در کروم فعال شده است و اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند این افزونه را به المان‌های iframe اضافه کنند تا کل محتوای سایت به‌صورت خودکار بارگذاری نشود. برای فعال‌سازی قابلیت بارگذاری تنبل، کافی است عبارت ”loading=”lazy را به کدهای تصاویر و iframe اضافه کنید.

افزودن ”loading=”lazy را به کدهای iframe برای بارگذاری تنبل

مرورگرهای فایرفاکس و سافاری افزونه‌ی بارگذاری تنبل بومی تصاویر را اجرا کرده‌اند؛ ولی فعلا برای افزودن این قابلیت به iframeها روی رفع برخی از باگ‌ها کار می‌کنند. همچنین به‌‌گفته‌ی گوگل، کروم در حالت Lite mode در اندروید به‌صورت خودکار از این افزونه استفاده و کدهای iframe و عکس‌های offscreen را به‌صورت تنبل بارگذاری می‌کند و درصورتی نشان داده می‌شوند که کاربر صفحه را لود کند.

نکته‌ی جالب این است که تیم کروم این افزونه‌ی جدید را روی اجرای ویدئوهای یوتیوب (مبتنی‌بر کدهای iframe) آزمایش کردند و دریافتند صفحه‌‌ها ۱۰ ثانیه زودتر در موبایل‌ بارگذاری می‌شوند. بدون شک، افزونه‌ی بارگذاری تنبل درمقایسه‌با روش سنتی و دانلود تمامی محتوای سایت‌ها برتری دارد و سرعت اینترنت و اجرای صفحات سایت را افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات