مدل جدید iMac احتمالا این هفته با پردازنده اینتل معرفی می‌شود

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شایعه‌های جدیدی که به‌تازگی منتشر شده‌اند ادعا می‌کنند مدل جدید کامپیوتر‌های سری iMac قرار است این هفته با پردازنده‌ی اینتل و بدون تغییر ظاهری معرفی شود.
تبلیغات

روز گذشته دو شایعه‌ی جدید در فضای وب منتشر شدند که حاوی اطلاعات تازه درمورد برنامه‌های اپل برای رونمایی محصولاتش بودند. پیش‌تر در برخی شایعه‌ها شنیده بودیم اپل می‌خواهد تابستان امسال مدل جدید iMac را معرفی کند، بااین‌حال جزئیات دقیقی در دست نداشتیم. شایعه‌های جدید به‌طور ویژه به این موضوع اشاره می‌کنند. براساس این شایعه‌ها، اپل احتمالا طی هفته‌ی جاری مدل جدید iMac را معرفی می‌کند؛ ظاهرا این iMac قرار نیست تغییرات ظاهری خاصی به‌خود ببیند.

شایعه‌ی اول ادعا می‌کند اپل در پی معرفی مدل جدید کامپیوتر‌ی iMac در هفته‌ی جاری با پردازنده‌ ساخت اینتل است. شایعه‌هایی که اوایل تابستان منتشر شده بودند اعلام می‌کردند احتمال معرفی مدل جدید iMac در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم‌به WWDC وجود دارد. بااین‌حال WWDC برگزار شد و در آن شاهد هیچ‌گونه اشاره‌ای به iMac موردبحث نبودیم. اپل برخلاف پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، در WWDC امسال هیچ‌گونه محصول سخت‌افزاری جدیدی معرفی نکرد. 

همان‌طور که در اوایل ماه جاری میلادی اعلام شده بود، موجودی نسل فعلی iMac در فروشگاه اپل رو به اتمام است. در آن زمان از این اتفاق به‌عنوان یکی از نشانه‌ها برای معرفی iMac جدید در WWDC سخن‌ به‌میان آورده شده بود. به‌علاوه در همان روزها بود که مدل معرفی‌نشده‌ای از iMac با پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i9 اینتل و کارت گرافیک Radeon Pro 5300 AMD در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد. ظاهر شدن دستگاه موردبحث در گیک‌بنچ نشان می‌داد معرفی آن قریب‌الوقوع است.

نکته‌ی جالب‌توجه این است شایعه‌ها درحالی منتشر می‌شوند که هفته‌ی گذشته یکی از افشاگران با نام کاربری L0vetodream در توییتر گفته بود محصولات جدید اپل «آماده‌ی عرضه شده‌اند». این حساب کاربری، سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات مربوط به اپل دارد و پیش‌تر توانسته بود جزئیات دقیقی از سیستم‌عامل مک OS بیگ سر دردسترس کاربران قرار دهد. از بین دیگر پیش‌بینی‌های درست این حساب کاربری می‌توانیم به نسل جدید آیفون SE و آیپد پروهای جدید اشاره کنیم. او سابقه‌ی افشای اطلاعات محصولات دیگری را هم دارد.

درصورتی‌که اپل بخواهد همین هفته iMac جدید را معرفی کند، چندان تعجب نخواهیم کرد. فعلا در ماه ژوییه حضور داریم، اپل طی سال‌های گذشته به‌دفعات مک‌های جدید را ازطریق بیانیه‌ی مطبوعاتی در ماه ژوییه معرفی کرده است و احتمالا امسال هم می‌خواهد به این قاعده پای‌بند بماند. برای مثال اپل در ژوییه ۲۰۱۹ دو مدل جدید از لپ ‌تاپ های مک ‌بوک را عرضه کرد؛ مدل اول،‌ مک‌بوک ایر با صفحه‌نمایش True Tone بود که قیمتش ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. اپل همچنین مدل جدیدی از مک‌ بوک پرو را عرضه کرد که به پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل، فناوری تاچ ID و البته تاچ بار مجهز شده بود.

شایعه‌ی دوم مربوط به محصولات اپل به این موضوع اشاره می‌کند که iMac جدید مجهز به پردازنده‌ اینتل قرار نیست بازطراحی شود. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد بازطراحی آی‌مک‌ها را به‌هنگام معرفی آی‌مک مجهز به تراشه‌ی اپل سیلیکون (مبتنی‌بر آرم) انجام دهد. این موضوع کاملا با منطق جور درمی‌آید؛ زیرا اپل تلاش خواهد کرد ازطریق بازطراحی iMac کاربران بیشتری را به‌سمت نسل جدید کامپیوتر‌هایش که از تراشه‌ی آرم بهره می‌گیرند بکشاند. ممکن است بسیاری از کاربران تمایلی به مهاجرت از اینتل به آرم نداشته باشند، به‌همین دلیل بازطراحی iMac خواهد توانست نظر آن‌ها را جلب کند.

تغییرات دیگری پیش‌تر در شایعه‌ها به iMac امسال نسبت داده شده‌اند که هنوز هم محتمل هستند و این موضوع صرف‌نظر از بازطراحی شدن یا نشدن کامپیوتر‌ی موردبحث مطرح می‌شود. یکی از شایعه‌ها ادعا می‌کند اپل در پی کنار گذاشتن سیستم فیوژن درایو (Fusion Drive) و استفاده از درایو حالت جامد (SSD) در iMac جدید است. این کامپیوتر‌ی جدید همچنین دارای تراشه‌ی امنیتی T2 اپل خواهد بود.

کاربران مدت‌ها است منتظر بازطراحی کامپیوتر‌های سری iMac هستند. طراحی بدنه‌ی دستگاه آخرین بار در سال ۲۰۱۲ دست‌خوش تحول شد. آی‌مکی که اپل در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد در کناره‌ها ضخامتی برابر با پنج میلی‌متر داشت. تغییرات iMac در سال ۲۰۱۲ بیشتر به کناره‌ها محدود ماند و اگر بخواهیم از زاویه‌ی جلو به دستگاه نگاه کنیم می‌توانیم مدعی شویم طراحی iMac نزدیک‌به یک دهه است که تغییری عظیم به‌خود ندیده. شایعه‌های اخیر می‌گویند مدل مجهز به تراشه‌ی آرم iMac قرار است حاشیه‌های کمتری در اطراف صفحه‌نمایش داشته باشد، ازلحاظ قدرت پردازشی نسبت‌به مدل‌های اینتل به‌خود بهبود ببیند و از فیس ID و موتور عصبی بهره‌مند باشد. 

اپل به‌هنگام اعلام مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های آرم اعلام کرد هنوز هم چندین مک با پردازنده‌ی اینتل در صف معرفی دارد و تا سال‌ها قرار است از آن‌ها پشتیبانی کند. بااین‌حال نباید فراموش کنید این شرکت وعده داده نخستین مک مجهز به اپل سیلیکون را تا پیش از پایان سال جاری میلادی عرضه می‌کند. اپل می‌گوید مهاجرت کامل به تراشه‌ی آرم تقریبا دو سال طول خواهد کشید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات