هر آنچه باید درباره مجتمع تجاری کوروش بدانید

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
مجتمع تجاری فرهنگی کوروش یا کوروش مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران است که بزرگ‌ترین پردیس سینمایی و مرکز بازی سالنی ایران نیز در آنجا قرار دارد.
تبلیغات

مرکز خرید کوروش، یکی از مجتمع‌های بزرگ در غرب تهران است و البته یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین مراکز تجاری - فرهنگی کشور محسوب می‌شود. 

هرآنچه باید مرکز خرید کوروش بدانید:

مرکز خرید کوروش کجاست؟

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و جاهای دیدنی تهران است که در زمینی به وسعت ۹۵۰۰ متر مربع در بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر مرکزی قرار دارد. کوروش مال در عرض پنج سال ساخته شده و در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسیده است.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

مسیر دسترسی به مرکز خرید کوروش تهران

مسیر دسترسی با خودرو شخصی

اگر قصد سفر با وسیله نقلیه شخصی به مرکز خرید کوروش را دارید، می‌توانید خود را از بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، شهید لشگری یا شیخ فضل‌الله به بزرگراه شهید ستاری رسانده و به خیابان پیامبر مرکزی و به پاساژ کوروش برسید.

مسیر دسترسی با تاکسی

دسترسی به مجتمع تجاری کوروش با وسایل نقلیه عمومی به غیر از تاکسی‌هایی که از بزرگراه ستاری می‌گذرند، امکان‌پذیر نیست. برای رسیدن به مجتمع کوروش می‌توانید با تاکسی‌های آزادی - جنت‌آباد در پایانه تاکسی‌رانی شهید نظری در میدان آزادی یا تاکسی‌های تجریش - شهرک اکباتان در میدان تجریش یا ونک - دهکده المپیک در پایانه تاکسیرانی میدان ونک استفاده کنید و در بزرگراه شهید ستاری، رو‌به‌روی مجتمع کوروش از تاکسی پیاده شوید. همچنین، می‌توانید با استفاده تاکسی‌های مسیر ونک - جنت آباد در پایانه تاکسیرانی جنت آباد جنوب پیاده شده و با تاکسی‌های خطی مرکز خرید کوروش در مقابل در این مرکز خرید پیاده شوید.

مسیر دسترسی با مترو

مترو صادقیه و مترو ارم سبز، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به کوروش مال محسوب می‌شوند. در صورتی‌که قصد دارید با مترو به مرکز خرید کوروش بروید، می‌توانید پس از خروج از این ایستگاه‌ها با استفاده از تاکسی‌ها یا اتوبوس‌های عبوری از بزرگراه ستاری به پاساژ کوروش تهران برسید.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

ساعت کاری مجتمع تجاری کوروش

بخش‌های تجاری، تفریحی و فرهنگی پاساژ کوروش از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و در روزهای آخر هفته تا ساعت ۲۴ مشغول به فعالیت هستند. البته باتوجه‌به امکانات تفریحی و رفاهی کوروش مال بیشتر اوقات جمعیت بسیاری در آنجا حضور دارند؛ چنانچه ترجیح می‌دهید در ساعات خلوت‌تری مجتمع تجاری کوروش را مراجعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ساعت‌های اولیه یعنی از  ۱۱ تا ۱۴ یا در انتهای شب از ساعت ۲۲ به بعد به مرکز تجاری کوروش بروید. در این دو بازه جمعیت کمتری وارد مجتمع می‌شوند و عمده فضاهای مجتمع خلوت است.

به‌دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود تا حد امکان از مراجعه به مراکز خرید مسقف خودداری کرده یا در صورت ضرورت مراجعه به این مراکز پروتکل‌های بهداشتی حتما رعایت شود.

ساعت فعالیت بخش‌های مختلف مجتمع تجاری کوروش طبق اطلاعات مندرج در وب‌سایت آن به شرح زیر است:

  • پاساژ کوروش: همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و روزهای آخر هفته تا ساعت ۲۴
  • واحدهای اداری کوروش: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر و روزهای آخر هفته تا ساعت ۱۴:۳۰
  • پارکینگ کوروش: همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و روزهای آخر هفته تا ساعت ۲۴
  • پردیس سینمایی کوروش: همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۲ و روزهای آخر هفته تا ساعت ۲۴
  • شهربازی ژوپیتر: شنبه تا چهارشنبه ۱۱ تا ۰۰:۳۰ بامداد، روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۰۱:۰۰
مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

بخش‌های مختلف مرکز خرید کوروش تهران

مجتمع تجاری کوروش از معماری و تجهیزات مدرنی برخوردار است که همین موضوع باعث شده گشت‌وگذار در آن هر روز رونق بیشتری بگیرد و به تعداد علاقه‌مندان به مجتمع کوروش افزوده شود. پاساژ کوروش در ۱۸ طبقه بنا شده که ۹ طبقه‌ آن در زیر زمین قرار دارد و هفت طبقه از این ۹ طبقه زیر زمین به پارکینگ مجتمع تجاری کوروش اختصاص یافته است.

در یک دسته‌بندی‌ کلی می‌توان مجتمع تجاری کوروش را به ۴ بخش تجاری (فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری)، رفاهی (فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ‌ها)، فرهنگی (پردیس سینمایی) و تفریحی (شهر‌بازی) تقسیم کرد. در طبقه‌های مرکز خرید کوروش، بیش از ۵۰۰ واحد تجاری وجود دارد که از اصناف مختلف در آن فعالیت می‌کنند. این واحدها از طبقات منفی دو (B2) تا طبقه‌ پنجم (F5) پخش شده‌اند.

  • طبقه همکف: واحدهای تجاری، طبقه اول واحدهای تجاری در راهروهای اصلی و تراریوم،
  • طبقه دوم: سرزمین بازی کوروش و فودکورت،
  • طبقه سوم: گیشه سینما، خانه بازی کودک و فست فود،
  • طبقه چهارم: سالن های شماره ۱ تا ۶ پردیس سینمایی کوروش و رستوران، 
  • طبقه پنجم: واحدهای اداری، تجاری و فرهنگی، سالن VIP، کافی‌شاپ و فست فود
  • طبقه ششم:  سالن‌های شماره ۷ تا ۱۲ پردیس سینمایی کوروش، بوفه سینما و رستوران قرار دارد.
مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

پردیس سینمایی کوروش 

پردیس سینمایی کوروش بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پردیس سینمایی کشور‌ است. تجهیزات ساخت این پردیس از بهترین و مرغوب‌ترین اجناس خارجی تهیه شده به‌طوری که صندلی‌های سینمای آن از کشور فرانسه و تجهیزات صدا و تصویر آن از کانادا وارد شده است. این پردیس ۱۲ سالن چند منظوره‌ سینما، آمفی‌تئاتر و کنسرت در طبقه‌های چهارم تا ششم دارد و ظرفیت این سالن‌ها مجموعاً به ۳,۲۰۰ صندلی می‌رسد.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

شهربازی ژوپیتر

شهربازی ژوپیتر بزرگ‌ترین مرکز بازی سالنی ایران است و هیجان‌انگیزترین بخش این مجتمع محسوب می‌شود. این شهربازی با بیش از ۱۰۰ دستگاه بازی، می‌تواند لحظاتی مهیج و خاطره‌انگیز را برای خانواده‌ها و کودکان رقم می‌زند. بازی‌های این طبقه به کودکان محدود نمی‌شود و اتاق فرار مجموعه نیز از سال ۱۳۹۵ برای بزرگسالان طراحی شده است.

علاوه بر شهربازی، خانه‌ کودک نیز برای نگه‌داری از کودکان ۶ ماه تا ۶ سال در طبقه سوم وجود دارد.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

بورس موبایل و طلا

بورس انواع گوشی‌های موبایل در طبقه‌‌ اول پاساژ کوروش قرار دارد و در حدود ۲۲ فروشگاه در حال فروش و عرضه خدمات مربوط به گوشی موبایل در کوروش مال هستند. 

بورس طلا یکی از بخش‌های قابل‌توجه کورش مال محسوب می‌شود که می‌توانید طلا و جواهراتی خاص و متفاوت را از برندهای مطرح در این زمینه پیدا کنید.

هایپر‌مارکت مرکز خرید کوروش

در پاساژ کوروش هم یک شعبه از هایپر‌استار در طبقه‌ی منفی دو قرار دارد و ارائه‌کننده‌ محصولات سوپر مارکتی است. در این هایپر،‌ محصولات غذایی، محصولات آرایشی-بهداشتی و میوه‌جات و صیفی‌جات دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در ابتدای ورودی آن نیز راهرویی وجود دارد که غذا و شیرینی می‌فروشد.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

رستوران‌های پاساژ کوروش تهران

فودکورت طبقه دوم

پاساژ کوروش دارای یک فود‌کورت در طبقه‌ دوم است که رستوران‌های آن بیشتر فست فودی هستند، ولی کباب و استیک نیز در تعدادی از آن‌ها سرو می‌شود.

فودکورت روف گاردن

فود‌کورت دیگری هم بر بام این مجتمع وجود دارد که به روف گاردن کوروش مشهور است که می‌توانید در حین صرف غذا از پشت شیشه‌های بزرگ کوروش مال، منظره‌ غرب تهران را نظاره کنید.

سایر کافه‌ها و رستوران‌ها

علاوه بر دو فود‌کورت مذکور، کافه‌ها و رستوران‌های پراکنده‌ و معروفی هم در سرتا‌سر مرکز خرید کوروش وجود دارند. رستوران نایب، رستوران جنارو، کافه ویونا و امیر شکلات از جمله‌ این رستوران‌ها و کافه‌های مشهور هستند که در طبقات مختلف کوروش مال حضور دارند. کلاکت هم که درواقع بوفه‌ پردیس سینمایی کوروش است، در طبقه‌ سوم قرار گرفته و خوراک و تنقلات سینما‌رو‌ها را تأمین می‌کند.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

از جمله سایر بخش‌های خدماتی مرکز خرید کوروش می‌توان به باجه‌های بانک ملت و پاسارگاد، داروخانه، سلامت یار (اورژانس کوروش)، ایستگاه ماساژی شامل خدمات ریلکسیشن و صندلی ماساژ، خیاطی و آرایشگاه اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات