توییتر می‌گوید هکرها به پیام‌های خصوصی یک مقام سیاسی دسترسی پیدا کرده‌اند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیامدهای نفوذ گسترده‌ی هفته‌ی گذشته به توییتر هنوز ادامه دارد و توییتر در جدیدترین گزارش رسمی‌، احتمال مشاهده‌ی پیام‌های شخصی قربانی‌ها را تأیید کرد.
تبلیغات

توییتر می‌گوید مجرمان سایبری که هفته‌ی گذشته یک نفوذ بی‌سابقه را بi این شبکه‌ی اجتماعی داشتند، به صندوق ورودی پیام‌های شخصی یک مقام سیاسی هلند دسترسی پیدا کرده‌اند. گزارش جدید توییتر روز چهارشنبه منتشر شد که اطلاعات تازه‌ای را از فرایند بررسی چگونگی نفوذ به پلتفرم در اختیار کاربران و رسانه‌ها قرار می‌دهد. حمله‌ی هفته‌ی گذشته به توییتر شامل در دست گرفتن کنترل حساب‌های کاربری مشهور و معتبر مانند حساب کاربری باراک اوباما و جو بایدن بود که مجرمان از آن‌ها برای ارسال پیام‌های کلاهبرداری دریافت بیت‌کوین استفاده کردند.

در گزارش اخیر توییتر، هیچ اشاره‌ای به نام مقام سیاسی هلندی نمی‌شود. البته رسانه‌های داخلی آن کشور هفته‌ی گذشته ادعا کردند که سیاست‌مدار قربانی، گرت وایلدرز از راست‌گراهای افراطی هلند بوده است. آن‌ها می‌گویند مجرمان سایبری پس از هک کردن حساب وایلدرز، توییت‌هایی با مضمون تئوری توطئه را از حساب او بازنشر کرده‌اند. همچنین عکس پروفایل حساب کاربری نیز به عکس مرد سیاهپوسی در کنار پرچم مراکش تغییر کرد. یک هکر هم با رادیوی هلند ارتباط برقرار کرده و ادعا کرد که به پیام‌های شخصی وایلدرز در توییتر دسترسی دارد.

توییتر در گزارش خود می‌گوید که مجرمان سایبری در حمله‌ی هفته‌ی گذشته‌ی خود به پیا‌م‌های شخصی ۳۶ حساب کاربری از میان ۱۳۰ حساب قربانی، دست پیدا کرده‌اند که در میان آن‌ها، مقام سیاسی هلندی هم دیده می‌شود. توییتر در ادامه هیچ اشاره‌ای به در دسترس قرار گرفتن پیام‌های شخصی مقام‌های سیاسی دیگر نمی‌کند.

گزارش اخیر، اولین نشانه‌ای نیست که تلاش مجرمان برای دسترسی به پیام‌های شخصی حساب‌های قربانی را نشان می‌دهد. آن‌ها همچنین تلاش کرده بودند تا با استفاده از قابلیت دریافت آرشیو توییتر در بخش Your Twitter Data، پیام‌های شخصی هشت حساب کاربری را دانلود کنند. البته توییتر می‌گوید هیچ‌یک از هشت حساب مذکور، تأییدشده یا متعلق به فرد مشهوری نبوده است. درنتیجه نگرانی آمریکایی‌ها از دسترسی مجرمان به پیام‌های شخصی نامزد ریاست‌جمهوری، جو بایدن، تا حدی برطرف شد.

توییتر هفته‌ی گذشته گزارش داد که مجرمان، با تنظیم مجدد رمز عبور وارد حساب کاربری اشخاص شده‌اند و امکان مشاهده‌ی رمزهای قبلی را نداشته‌اند. درنتیجه رمز عبور ۱۳۰ حساب قربانی برای آن‌ها نمایش داده نشده است. ازطرفی به احتمال زیاد، مجرمان توانسته‌اند اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و شماره‌ی تلفن قربانی‌ها را مشاهده کنند.

مجرمان سایبری موفق به تنظیم مجدد رمز عبور ۴۵ حساب کاربری قربانی شدند. آن‌ها سپس با وارد شدن به حساب کاربری، توییت ارسال کرده‌اند. توییت‌هایی که نه‌تنها از حساب کاربری اوباما و بایدن، بلکه از حساب ایلان ماسک، بیل گیتس، کانیه وست و دیگر افراد و سازمان‌های مشهور هم ارسال شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات