موتورولا ریزر 2020 احتمالا دوربین دوگانه و شبکه 5G خواهد داشت

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل جدید موتورولا ریزر که در ماه‌های آینده معرفی می‌شود، احتمالا ضمن پشتیبانی از 5G، از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دوربین دوگانه برخوردار خواهد بود.
تبلیغات

موتورولا سال ۲۰۱۹ گوشی هوشمند تاشدنی ریزر (Motorola Razr) را روانه‌ی بازار کرد که طراحی جذابی داشت و در رسانه‌ها مدنظر کارشناسان قرار گرفت؛ با‌این‌حال، بررسی‌های دقیق‌تر نشان دادند موتورولا ریزر فاصله‌ی زیادی با انتظارات دارد و ازپس انجام کارهای زیادی برنمی‌آید. در این گوشی، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام و دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شد که برای محصولی ۱،۵۰۰ دلاری، قطعاتی منسوخ به‌حساب می‌آیند. 

براساس اطلاعات فاش‌شده‌ی یکی از افشاگران به‌نام ایوان بلس، مدل جدید موتورولا ریزر از شبکه‌ی 5G پشتیبانی خواهد کرد و به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. همچنین، بلس از حضور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در موتورولا ریزر جدید خبر می‌دهد. ظاهرا مدل جدید همچون مدل فعلی صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی خواهد داشت. 

مشخصات فنی موتورولا ریزر 5G ازنگاه ایوان بلس

رنگ

نقره‌ای

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ گیگابایت

نوع سیم‌کارت

نانوسیم فیزیکی + سیم‌کارت الکترونیکی

ابعاد صفحه‌نمایش

۶٫۲ اینچ

سیستم‌عامل

اندروید ۱۰

پشتیبانی از 5G

✔️

مقاومت دربرابر نفوذ آب

دوربین دوگانه

✔️

سیم‌کارت دوگانه

✔️

وضوح دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

وضوح دوربین ثانویه (سلفی)

۲۰ مگاپیکسل

موتورولا ریزر ۲۰۱۹ ازلحاظ حافظه‌ی رم و حافظه‌ ذخیره ‌سازی نیز گوشی چندان تحسین‌برانگیزی نبود و از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کرد و در آن، از درگاه میکرو SD نیز خبری نبود؛ بنابراین نمی‌شد حافظه‌ی ذخیره‌سازی را در‌صورت نیاز ارتقا داد. با‌این‌حال به‌گفته‌ی بلس، موتورولا ریزر جدید ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت.

نکته‌ی جالب‌تر این است که گفته می‌شود این گوشی از سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی خواهد کرد. بدین‌ترتیب، مدل جدید موتورولا ریزر قرار است درگاه نانوسیم داشته باشد تا ضمن پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) از سیم‌کارت فیزیکی هم بهره ببرد. افزون‌بر‌این، او می‌گوید ریزر 5G قرار است در پنل پشتی خود از دوربین دوگانه برخوردار باشد. این یعنی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی، تنها دوربین پشتی گوشی نیست. فعلا اطلاعاتی از دوربین دوم نداریم؛ ولی احتمال اول این است که موتورولا این دوربین را با حسگر عادی و لنز فوق‌عریض همراه کند و احتمال دوم بهره‌مندی موتورولا ریزر 5G از دوربین ثانویه‌ی عمق‌سنج به‌منظور ایجاد جلوه‌ی بوکه روی تصاویر است. 

مدل ۲۰۱۹ موتورولا ریزر در نوامبر سال گذشته (آبان و آذر ۱۳۹۸) رونمایی شد؛ اما تا فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) به بازار عرضه نشد؛ بنابراین، احتمال می‌دهیم موتورولا بخواهد گوشی جدیدش را پیش از فرارسیدن نوامبر ۲۰۲۰ معرفی کند. گفتنی است با در‌نظر‌گرفتن وضعیت ناپایدار بازار گوشی به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، هرگونه پیش‌بینی در این زمینه سخت می‌شود. بااین‌همه، احتمالا موتورولا ریزر جدید تا پیش از تعطیلات پیش ‌روی سال میلادی عرضه نخواهد شد.

گوشی‌های تاشدنی هنوز در اول راه هستند و تولید آن‌ها برای شرکت‌های گوشی‌ساز فرایندی هزینه‌بر است؛ بنابراین، گوشی‌های مذکور عموما گران‌قیمت‌ هستند. بر‌همین‌اساس، انتظار داریم قیمت گوشی موتورولا ریزر ۲۰۲۰ نیز بالا باشد. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات