تاریخ رونمایی از دوربین a7S III سونی اعلام شد

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی ساعاتی پیش به‌صورت رسمی تاریخ رونمایی از دوربین مورد انتظار a7S III را اعلام کرد. این دوربین طی رویدادی در ۷ مرداد ماه معرفی خواهد شد
تبلیغات

اگر از علاقه‌مندان دنیای دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری باشید، قطعا با a7S II آشنا هستید. این دوربین که سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، به لطف سنسور توانمند ۱۲ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار خوب و قابلیت‌های گسترده‌ی فیلمبرداری، خود را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای فیلمبرداران حرفه‌ای معرفی کرد. 

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی a7S II به‌حدی گستره‌ی دینامیکی بالا و نویز اندک را در محیط‌های تاریک ارایه می‌داد که به‌ آن لقب پادشاه شب را دادند. این دوربین هنوز هم دستگاه اصلی بسیاری از فیلمبرداران حرفه‌ای به‌شمار می‌رود و حتی شاهد تولید کامل برخی فیلم‌های سینمایی توسط آن هستیم.

اما طی یکی دو سال اخیر شرایط بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده است. نه‌تنها خود سونی با a7 III و توانایی عالی آن در شرایط نوری اندک، فوکوس فوق‌العاده و قابلیت‌های فیلمبرداری جذاب رقیبی توانمند برای a7S II ایجاد کرده، بلکه محصولات مخصوص فیلمبرداری پاناسونیک و کانن نیز شرایط را بیش از پیش برای سونی a7S II دشوار کرده است. پاناسونیک GH5s و S1H با قابلیت‌های متعدد فیلمبرداری و توانایی بالا در شرایط نوری تاریک در کنار EOS R5 با امکان فیلمبرداری با رزولوشن 8K، نگاه فیلمبرداران حرفه‌ای را به‌خود جلب کرده‌اند.

طی یکی دو سال اخیر و به‌خصوص پس از معرفی دوربین‌های S1H پاناسونیک و R5 کانن، اخبار و شایعات گسترده‌ای پیرامون عرضه‌ی نزدیک نسل جدید a7S منتشر شد. ساعاتی پیش سونی به‌صورت رسمی تاریخ معرفی نسل جدید دوربین مخصوص فیلمبرداری خود را اعلام کرد. سونی a7S III جمعه ۷ مرداد (۲۸ ژوئیه) ساعت ۱۸:۳۰ معرفی خواهد شد. هنوز جزئیات زیادی در خصوص توانایی‌های این دوربین منتشر نشده است؛ با این حال به‌گفته‌ی مدیر بخش تصویربرداری سونی، در a7S III شاهد سیستمی بازطراحی شده در کنار سنسوری کاملا جدید خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات