اینستاگرام قابلیتی مشابه با تیک تاک را به‌زودی عرضه می‌کند

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که سخنانی در کاخ سفید مبنی بر مسدودسازی اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا اوج گرفته است، اینستاگرام به‌زودی رقیبی برای این اپلیکیشن عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

طی هفته‌های آینده انتظار می‌رود اینستاگرام قابلیتی شبیه به کاربردهای تیک تاک را در آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر عرضه کند. با انتشار این خبر، مقامات اینستاگرام در مصاحبه با رسانه تک‌کرانچ گفتند که زمان دقیق عرضه‌ی قابلیت جدید در اوایل ماه اوت خواهد بود.

این قابلیت که Reels نام دارد، اپلیکیشنی مجزا نیست؛ بلکه ویژگی جدیدی برای اینستاگرام خواهد بود که اجازه ضبط ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای و انتشار آن‌ها را در این پلتفرم می‌دهد. کاربر می‌تواند از فایل‌های صوتی استفاده‌شده در ویدئو کلیپ‌های دیگران نیز استفاده کند و با استفاده از افکت‌های مختلف موجود در Reels موزیک ویدیوهای  خود را بسازد. درحال‌حاضر این قابلیت در مناطق محدودی از جمله هند و برزیل دردسترس قرار گرفته است و انتظار می‌‌رود طی هفته‌های آینده دردسترس کاربران بیشتری قرار گیرد.

در صورتی که از اپلیکیشن تیک تاک استفاده کرده باشید، موارد ذکرشده برایتان کاملا آشنا خواهد بود؛ زیرا Reels بسیاری از ویژگی‌های اپلیکیشن چینی تیک تاک را بهره می‌برد. چنین اقدامی دور از ذهن نبود؛ زیرا اینستاگرام نیز مانند شرکت مادر خود، فیسبوک، تاکنون ویژگی‌ها و قابلیت‌های محبوب بسیاری را از اپلیکیشن‌های مختلف الهام گرفته و به پلتفرم خود اضافه کرده است.

در مثالی کوتاه می‌توان به قابلیت Stories اشاره کرد که از اسنپ‌چت کپی شد و درواقع به محبوبیت بیشتر و افزایش تعداد کاربران اینستاگرام کمک کرد. با این حساب، با افزایش میزان کاربران و محبوبیت اپلیکیشن تیک تاک، انتظار می‌رود اینستاگرام برخی از ویژگی‌های تیک تاک را به پلتفرم خود اضافه کند.

تمامی این موارد در حالی رخ می‌دهد که فشارها روی مقامات آمریکایی برای مسدودسازی اپلیکیشن تیک تاک افزایش یافته است. روز گذشته، مارک مدوز از کاخ سفید گفت که اقداماتی طی هفته‌های آینده برای مسدودسازی اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا در حال شکل گرفتن است. این سخنان در حالی مطرح شده است که مایک پومپئو چندی پیش در مورد احتمال مسدود شدن اپلیکیشن تیک تاک بر سر موارد امنیتی خبر داده بود.

با وجود عرضه‌ی قابلیت Reels طی هفته‌های آینده، هنوز مشخص نیست که کاربران چه واکنشی نسبت به آن خواهند داشت و آیا Reels می‌تواند موفقیت اپلیکیشن تیک تاک را تکرار کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات