اپل احتمالا به‌زودی اپلیکیشن جدیدی در مایکروسافت استور منتشر می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی تأییدنشده اعلام می‌کند اپل در پی انتشار قریب‌الوقوع اپلیکیشنی جدید روی مایکروسافت استور است. این اپلیکیشن احتمالا اپل موزیک یا اپل TV خواهد بود.
تبلیغات

سال‌ها است که اپلیکیشن‌های اپل روی سیستم‌عامل ویندوز دردسترس قرار دارند؛ اپلیکیشن‌هایی که از بین آن‌ها می‌توانیم به آیتونز اشاره کنیم. اپل مدتی پیش پشتیبانی از آیتونز را برای مک خاتمه داد، اما این اپلیکیشن همچنان کلاینت اصلی اپل موزیک برای کاربران سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت به‌حساب می‌آید و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. طبق جدیدترین گزارش‌ها، تا پیش از پایان سال جاری میلادی قرار است یکی از اپلیکیشن‌های اپل برای ویندوز ۱۰ دردسترس قرار گیرد.

براساس گزارش جدیدی که وب‌سایتی ایتالیایی با نام Aggiornamenti Lumia منتشر کرده است، اپل کم‌کم خودش را برای انتشار اپلیکیشن ویندوزیِ بعدی خود روی مایکروسافت استور آماده می‌کند. در گزارش این رسانه به‌نام اپلیکیشن اشاره نمی‌شود، بااین‌حال حدس‌هایی می‌توان در این رابطه مطرح کرد. اپل سال گذشته با اعلام پایان کار آیتونز، سرویس‌های اشتراکی مختلفی را معرفی کرد تا میزان درآمدهای زیرشاخه‌ی «خدمات» خود را بالا ببرد. احتمالا اپلیکیشن جدیدی که در مایکروسافت استور منتشر می‌شود، اپل موزیک یا اپل TV باشد. 

اپل سال گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی استخدام چند مهندس به‌منظور «ساخت نسل بعدی اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای برای ویندوز» است. در آن زمان اعلام شده بود که علاقه‌مندان به استخدام در اپل باید تجربه‌ی کار با پلتفرم ویندوز یونیورسال یا همان Universal Windows Platform (موسوم‌به UWP) را داشته باشند. UWP اساسا پلتفرم اپلیکیشن‌های مدرن ویندوز به‌حساب می‌آید.

آیتونز از سال ۲۰۱۸ تاکنون روی مایکروسافت استور دردسترس کاربران قرار دارد، اما هنوز هم اپلیکیشنی UWP برشمرده نمی‌شود و در دسته‌ی اپلیکیشن‌های قدیمی دسکتاپ جای می‌گیرد. سیستم‌عامل macOS امروزه دارای اپلیکیشنی مستقل برای اپل موزیک است و دیگر نیازی به آیتونز ندارد؛ احتمال می‌دهیم اپل بخواهد در آینده‌ای نزدیک تجربه‌ای مشابه برای ویندوز نیز به‌همراه بیاورد و موسیقی‌های پرشمار سرویس اپل موزیک را در قالب اپلیکیشنی مجزا ارائه دهد.

همان‌طور که اشاره کردیم پایان کار آیتونز با معرفی اپلیکیشن مستقل اپل موزیک همراه بود. این اتفاق همچنان باعث شد اپل اپلیکیشن‌های Podcasts و Apple TV را نیز دردسترس قرار دهد. اپلیکیشن جدید اپل TV امروزه روی تلویزیون‌های هوشمند و دیگر ستاپ‌باکس‌ها هم دردسترس قرار دارد. از همین‌رو از اپلیکیشن اپل TV نیز به‌عنوان یکی دیگر از نامزدهایی یاد می‌شود که قرار است به مایکروسافت استور بیاید. همان‌طور که سال گذشته در اخبار اعلام شد، اپلیکیشن‌های UWP امکان اجرا روی رایانه‌های ویندوزی و کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان را دارند. امروزه افراد زیادی از کنسول بازی خود برای پخش موسیقی هم بهره می‌گیرند.

به‌نظر شما کاربران زومیت، اپل چه اپلیکیشنی به مایکروسافت استور می‌آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات