گرندپری فرمول یک اتریش 2020؛ پیروزی مرسدس و همیلتون

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
فرمول یک اتریش 2020 با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس و مقام‌های دومی و سومی والتری بوتاس و مکس وشتاپن به‌پایان رسید.
تبلیغات

مرحله‌ی دوم رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۰ طبق تقویم مسابقات بازهم در پیست ردبول رینگ در اسپیلبرگ اتریش برگزار شد. در گرندپری اتریش، قهرمانی این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون رسید و والتری بوتاس و مکس وشتاپن نیز در رده‌های دوم و سوم گرندپری اتریش ایستادند. گفتنی است رانندگان فراری در همان ابتدای مسابقه به‌دلیل برخورد و آسیب‌دیدگی خودروهایشان از پیست خارج شدند.

خودرو فرمول یک / formula 1 سباستین فتل از تیم فراری / ferrari با رنگ قرمز در گرندپری اتریش 2020

گرندپری اتریش در همان دورهای ابتدایی با برخورد مسابقه‌ای فتل و لکلرک آغاز شد تا رانندگان فراری خیلی زود از پیست خارج شوند. چند دور بعد نیز، استبان اُکُن، راننده تیم رنو، به همین سرنوشت دچار شد تا مسابقه را بدون امتیاز به‌پایان ببرد. 

درادامه سرجیو پرز که جایگاه مطلوبی در خط شروع مسابقه نداشت، توانست خود را تا رده‌های بالای جدول بالا بکشد و امتیاز مناسبی نصیب تیم ریسینگ پوینت کند. در دورهای پایانی، پرز فشار زیادی به الکساندر آلبون وارد کرد و در این رقابت به‌لطف لاستیک‌های نو و پیشرانه‌ی ساخت مرسدس خودرو خود حتی توانست یکی از دورهای سریع پیست را هم به‌نام خود ثبت کند؛ هرچند در دور آخر مسابقه به‌دلیل از‌دست‌دادن بال جلو خودرو و کاهش سرعت، نتوانست موفقیتی در کسب جایگاه مناسب به‌دست آورد.

مسابقه در دورهای پایانی با رقابت رانندگان مرسدس، ردبول، ریسینگ پوینت و مک‌لارن و تلاش برای کسب امتیاز از گرندپری اتریش ادامه یافت. در‌حالی‌که بوتاس پشت‌سر وشتاپن قرار داشت، تلاش راننده‌ی هلندی ردبول برای حفظ جایگاه دوم به‌نتیجه نرسید و بوتاس توانست سکوی دوم را به‌دست بیاورد. همچنین، لندو نوریس که تا دورهای آخر پشت سر دنیل ریکیاردو قرار داشت، توانست با چند سبقت متوالی به جایگاه پنجم دست پیدا کند.

سرجیو پرز راننده تیم فرمول یک / formula 1 ریسینگ پوینت با رنگ صورتی در گرندپری اتریش

بد‌ین‌ترتیب، لوئیس همیلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۵۰/۶۸۳ ثانیه در گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۰ اول و والتری بوتاس با اختلاف ۱۳/۷۱۹ ثانیه دوم و مکس وشتاپن نیز با ۳۳/۶۹۸ ثانیه اختلاف با پیشتاز مسابقه سوم شد. الکس آلبون، لندو نوریس، سرجیو پرز، لنس استرول، دنیل ریکیاردو، کارلوس ساینز و دنیل کویات هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. ناگفته نماند لندو نوریس به‌دلیل سریع‌ترین دور مسابقه توانست یک امتیاز کسب کند.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون و لندو نوریس به‌ترتیب با ۴۳ و ۳۷ و ۲۶ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز، مرسدس‌ AMG پتروناس و مک‌لارن و ردبول به‌ترتیب با ۸۰ و ۳۹ و ۲۷ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

والتری بوتاس  

۴۳

۲

لوئیس همیلتون

۳۷

۳

لندو نوریس

۲۶

۴

چارلز لکلرک

۱۸

۵

سرجیو پرز

۱۶

۶

مکس وشتاپن

۱۵

۷

کارلوس ساینز

۱۳

۸

الکس آلبون

۱۲

۹

پیر گسلی

۶

۱۰

 لنس استرول 

۶

مرحله‌ی سوم فصل ۲۰۲۰ فرمول یک روز یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ در مجارستان برگزار می‌شود.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۸۰

۲

مک‌لارن

۳۹

۳

ردبول

۲۷

۴

ریسینگ پوینت

۲۲

۵

فراری

۱۹

۶

رنو

۸

۷

آلفاتاوری

۷

۸

آلفا رومئو

۲

۹

ویلیامز

-

۱۰

هاس

-

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات