شیائومی پتنت گوشی هوشمند مجهز به دو نمایشگر و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ثبت کرد

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی احتمالا تصمیم گرفته است گوشی هوشمندی با نمایشگر کامل و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بسازد. اخیرا پتنت این محصول فاش شده است
تبلیغات

پتنت جدیدی متعلق به شرکت شیائومی فاش شده است که گوشی هوشمندی با دوربین بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر گوشی مفهومی را دورتادور بدنه نشان می‌دهد. با نگاهی به طرح کلی گوشی شیائومی و نمایشگری که کل بدنه را پوشانده، جذابیت طراحی را درک می‌کنیم؛ اما هنوز برای نتیجه‌گیری درباره‌ی ساخت محصول تجاری زود است.

پتنت شیائومی گوشی با دو نمایشگر

نمایشگر پتنت جدید شیائومی جذاب‌ترین نکته‌ی آن محسوب می‌شود. بدنه‌ی جلویی گوشی کاملا با نمایشگر پوشیده می‌شود و درواقع، به پشت بدنه هم می‌رسد. سپس، فضایی کوچک و باردیگر نمایشگری در پشت بدنه به‌چشم می‌خورد. نمایشگر پشتی می‌تواند به‌عنوان پنجره‌‌ی دید برای عکاسی سلفی استفاده شود؛ درنتیجه همان دوربین اصلی در پشت بدنه، نقش دوربین سلفی را هم بازی می‌کند. طراحی این‌چنینی برای گوشی هوشمند، این امکان را برای سازنده فراهم می‌کند که جلو بدنه را بدون نیاز به بریدگی یا حفره برای دوربین سلفی، به نمایشگری کامل مجهز کند.

پتنت جدید اولین تلاش شیائومی برای ساختن گوشی با نمایشگر کامل نیست؛ زیرا چینی‌ها قبلا طرح مفهومی گوشی Mi Mix Alpha را معرفی کرده و حتی نمونه‌هایی اولیه از گوشی هم ساخته‌اند. نکته‌ی مهم دیگر در طرح شیائومی، در دوربین دستگاه دیده می‌شود. شرکت چینی ظاهرا در گوشی مدنظر به‌جای استفاده از چند لنز و حسگر، از یک لنز بزرگ قدرتمند بهره می‌برد. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز قوی در بدنه‌ی گوشی، احتمالا توانایی‌‌های خارق‌العاده‌ای، به‌ویژه درزمینه‌ی بزرگ‌نمایی، خواهد داشت. البته توسعه‌پذیری لنز و قابلیت حرکت آن باعث می‌شود نگرانی‌هایی بابت مقاومت گوشی شیائومی دربرابر نفوذ آب و دوام آن به‌وجود بیاید. به‌هرحال تا زمان معرفی رسمی (احتمالی) گوشی، نمی‌توان پیش‌بینی یا اظهارنظری درباره‌ی مدیریت مشکلات مذکور کرد.

عکس‌هایی که از پتنت شیائومی منتشر شده‌اند، جزئیات زیادی دارند؛ درنتیجه، شاید بتوان ایده‌ی چینی‌ها برای ساختن چنین محصولی را جدی دانست. درنهایت فراموش نکنید با پتنت روبه‌رو هستیم و شاید هیچ‌گاه محصولی با این مشخصات تولید شود. به‌هرحال، می‌توان امیدوار بود که شیائومی برنامه‌های توسعه را حداقل برای دوربین خارق‌العاده‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود در پتنت با جدیت دنبال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات