رئیس‌جمهور به ماجرای گران‌فروشی همراه اول و ایرانسل ورود کرد

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
پس از اعتنانکردن دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به اخطاریه‌های وزارت ارتباطات، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات برای بازگرداندن تعرفه‌های اینترنت، رئیس‌جمهور به ماجرای تخلف آن‌ها وارد شد.
تبلیغات

با گران‌کردن تعرفه‌ی اینترنت ازسوی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل و اعتراض کاربران در فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ماجرا ورود کرد و را سازمان تنظیم مقررات، سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان و تعزیرات نیز اخطاریه‌هایی برای آن‌ها ارسال کردند.

حال با اعتنانکردن اپراتورها به موضوع و درپیش‌گرفتن سکوت، درنهایت رئیس‌جمهور نیز دستور برخورد با همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به نقل از حسن روحانی، از وزارت دادگستری و وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت) دستور داده تا درمورد تخلف ایرانسل و همراه اول در افزایش تعرفه و تغییر بسته‌های اینترنتی خود برخورد قانونی لازم را کنند.

رئیس‌جمهور در این نامه خطاب به دو وزارت دادگستری و صمت نوشته است: «نباید بدون حساب، قیمت خدمات افزایش یابد. اقدامات لازم را به‌عمل آورید.»

دو روز پیش نیز وزیر ارتباطات در همین زمینه، از دادن اولتیماتوم ۱۰ روزه‌ای به اپراتورها برای بازگرداندن بسته‌های اینترنتی خبر داد. وی گفت درصورت سرپیچی اپراتورها در تغییر تعرفه‌ی اینترنت، وزارت ارتباطات در تعرفه‌‌ی مکالمات و مدت پروانه‌ آن‌ها تجدیدنظر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دیروز هم‌ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود که درصورت بازنگشتن تعرفه‌ی پیشین اینترنت و برآورده‌نکردن خسارت مشترکان، جریمه ۲ میلیارد تومانی و کاهش مدت پروانه در انتظار دو اپراتور خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات