فوجی‌فیلم قابلیت‌های متنوعی را با به‌روزرسانی فرمور به GFX100 افزود

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
فوجی‌فیلم فرمور دوربین‌های سری GFX100 را به‌روزرسانی کرد که قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از فرمت raw در فیلم و لوازم جانبی گیمبال در آن دیده می‌شود.
تبلیغات

فوجی‌فیلم نسخه‌ی جدید فرمور دوربین‌های GFX100 و GFX50 را منتشر کرد. دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی شرکت، با دریافت فرمور جدید قابلیت‌های متنوع بسیاری را به کاربران ارائه خواهد کرد.

دوربین فوجی فیلم GFX100 با فرمور جدید توانایی ارائه‌ی خروجی فیلم در فرمت RAW را پیدا می‌کند. درنتیجه می‌توان از این خروجی و در ترکیب با دستگاه Atmos Ninja V، خروجی قابل قبول در فرمت ProRes RAW اپل را دریافت کرد. پشتیبانی از فرمت جدید، قابلیت‌های گسترده‌تری را در پردازش فیلم دراختیار کاربر قرار می‌دهد که نسبت به نسخه‌های کنونی فشرده و رمزنگاری شده‌ی داخلی، بهتر خواهد بود.

پروتکل کنترل USB دوربین فوجی‌فیلم نیز با دریافت به‌روزرسانی فرمور، قابلیت‌های بیشتری پیدا می‌کند. در فرمور جدید، پشتیبانی از کنترلرهای سیمی متصل به دوربین بهینه می‌شود و کنترل گزینه‌های دوربین، آسان‌تر خواهد بود. به‌علاوه قابلیت کنترل از راه دور در زمان اتصال به پهپاد یا گیمبال هم آسان‌تر می‌شود.

طبق ادعای شرکت سازنده، فرمور جدید دوربین‌های GFX100 از فوکوس خودکار و سیستم تشخیص چشم بهینه بهره می‌برد. قابلیت تشخیص فاز در فوکوس خودکار هم با نصب فرمور جدید دقیق‌تر می‌شود. همچنین قابلیت‌های و گزینه‌های بیشتری هم در تنظیمات فوکوس خودکار دراختیار کاربر قرار می‌گیرد.

از قابلیت‌های مهمی که با فرمور جدید به GFX100 اضافه می‌شود، می‌توان به Classic Neg و Eterna Bleach Bypass Film Simulation اشاره کرد که از زمان رونمایی دوربین، مطرح شده بودند. البته کاربران GFX 50S و GFX 50R هم قابلیت‌های Classig Neg را دریافت می‌کنند و در به‌روزرسانی بعدی، قابلیت دوم هم برای آن‌ها عرضه خواهد شد. به‌روزرسانی جدید همچنین سیستم بهینه‌‌ای برای روتوش پوست به دوربین GFX100 اضافه می‌کند. درنهایت، فوجی‌فیلم به‌روزرسانی جدید را «بزرگ‌ترین ارتقا فرمور در تاریخچخ‌ی سیستم GFX» می‌نامد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات