ساخت تلویزیون جدید وان پلاس با قیمت پایین‌تر نسبت‌به نسل فعلی تأیید شد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وان‌پلاس به‌صورت رسمی تأیید کرده است که قصد دارد در نیمه‌ی نخست تیرماه امسال تلویزیونی جدید را با «قیمت هوشمندانه‌تر» نسبت‌به قبل، معرفی کند.
تبلیغات

وان‌پلاس که از اواخر سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار فعالیت می‌کند در ابتدا کار خود را با گوشی‌های هوشمند آغاز کرد. نخستین گوشی‌ عرضه‌شده ازسوی این شرکت، وان‌پلاس وان بود که نشانه‌هایی از زبان طراحی آن در تمامی گوشی‌های وان‌پلاس حتی در نسل جدید یعنی وان‌پلاس ۸ هم دیده می‌شود. وان‌پلاس پس از مدت‌ها سرانجام تصمیم گرفت فعالیت‌های خود را در بازار‌های دیگر نظیر گسترش دهد و صرفا محدود به بازار گوشی‌های هوشمند نباشد.

وان‌پلاس با‌وجود فروش بسیار خوب گوشی‌هایش در هند و برخی بازارهای دیگر، امروزه محصولات متنوعی ندارد و هنوز نتوانسته است مثل شرکتی نظیر اپل اکوسیستمی کامل از محصولات الکترونیکی بسازد. به‌علاوه امروزه نام وان‌پلاس در بسیاری از بازارهای بین‌المللی چندان شناخته‌شده نیست. این شرکت چینی با سرمایه‌گذاری روی حوزه‌های جدید می‌تواند نام برند خود را به‌شکل بهتری به مردم کشورهای مختلف بشناساند. دقیقا به‌همین دلیل بود که وان‌پلاس نخستین تلویزیون هوشمند خود را با نام وان‌پلاس TV رونمایی کرد.

وان‌پلاس TV که تاریخ رونمایی آن به سال گذشته برمی‌گردد به‌صورت انحصاری در بازار هند عرضه شد. وان‌پلاس TV به‌عنوان اولین تلویزیون وان‌پلاس، محصولی باکیفیت بود و تحسین کاربران را به‌دنبال داشت، اما از قیمت بالایی بهره می‌بُرد. برای کسانی که نتوانسته‌اند به‌خاطر داشتن بودجه‌ی محدود، وان‌پلاس TV را تهیه کنند، این شرکت برنامه‌ای ویژه دارد و می‌خواهد تلویزیونی ارزان‌قیمت‌تر دردسترس قرار دهد.

پیت لاو، مدیرعامل وان‌پلاس، صبح امروز با انتشار توییتی جدید به‌صورت رسمی ساخت تلویزیون موردبحث را تأیید کرد. پیت لاو در توییت خود تصویری به‌اشتراک‌ گذاشته است که عبارت «تلویزیون هوشمندتر، قیمت هوشمندانه‌تر» در آن دیده می‌شود. در این تصویر همچنین گفته می‌شود که تاریخ رونمایی تلویزیون جدید وان‌پلاس برای روز دوم ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۲ تیر ۱۳۹۹) تعیین شده است. این موضوع نشان می‌دهد که هنوز درحدود یک ماه تا مراسم آنلاین وان‌پلاس برای رونمایی تلویزیون جدید زمان باقی مانده است. پیت لاو در توییت خود اطلاعات دیگری درمورد تلویزیون جدید وان‌پلاس به‌اشتراک نگذاشته است.

مدل ارزان وان پلاس TV

پوستر جدید وان‌پلاس

بااین‌حال برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابعی آگاه به‌افشای مشخصات وان‌پلاس TV جدید پرداخته‌اند. آن‌طور که رسانه‌ی اکونومیک تایمز می‌گوید، قیمت پایه‌ی تلویزیون جدید وان‌پلاس احتمالا ۱۵٬۰۰۰ روپیه (تقریبا ۲۰۰ دلار) خواهد بود. در همین گزارش می‌خوانیم که احتمالا وان‌پلاس بخواهد مدلی قوی‌تر از این تلویزیون را با قیمت بین ۲۰٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ روپیه (۲۶۵ تا ۵۳۰ دلار) دردسترس قرار دهد.

مدل فعلی تلویزیون وان‌پلاس که با نام OnePlus TV Q1 شناخته می‌شود برچسب قیمت ۷۰٬۰۰۰ روپیه (تقریبا ۹۲۸ دلار) را یدک می‌کشد، درحالی‌که مدل پروی آن با قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ روپیه (۱٬۳۲۵ دلار) عرضه می‌شود. بنابراین تلویزیون جدید وان‌پلاس احتمالا بسیار خوش‌قیمت‌تر خواهد بود. البته اعداد یادشده توسط اکونومیک تایمز فعلا به‌تأیید رسمی وان‌پلاس نرسیده‌اند.

احتمال می‌دهیم تلویزیون (یا شاید بهتر باشد بگوییم تلویزیون‌های) جدید وان‌پلاس از همان طراحی نسل فعلی با مشخصات ضعیف‌تر استفاده کنند. در این تلویزیون‌ها احتمالا شاهد صفحه‌نمایشی 1080p یا حتی 1440p خواهیم بود، در نظر داشته باشید که تلویزیون‌های فعلی وان‌پلاس وضوح 4K دارند. برخی از سخت‌افزارهای تلویزیون‌های جدید نیز ضعیف‌تر خواهند شد، همچنین انتظار داریم فناوری به‌کاررفته در صفحه‌نمایش آن‌ها نیز ارزان‌قیمت‌تر باشد. حتی برخی منابع از کوچک‌تر شدن اندازه‌ی تلویزیون‌ها نسبت‌به نسل فعلی خبر می‌دهند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات