اطلاعات جدیدی از سیستم تهویه پلی استیشن 5 منتشر شد

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در آخرین گزارش‌ها، تصویری از کیت توسعه‌ی پلی‌استیشن 5، کنسول جدید سونی، منتشر شده که از برخورداری آن از ۶ فن برای خنک‌سازی خبر می‌دهد.
تبلیغات

با وجود انتشار اخبار مختلف، سونی هنوز از کنسول بازی جدید خود، پلی‌استیشن ۵، رونمایی نکرده است. بااین‌حال، اقدام سونی مانع درج اخبار و شایعات مختلف نمی‌شود. اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر شده که درواقع منتسب به کیت توسعه پلی‌استیشن 5 است و در آن می‌توان بخشی از طراحی سخت‌افزاری کنسول نسل بعدی سونی را مشاهده کرد.

درحال‌حاضر هرگونه جزئیاتی از کنسول‌های نسل بعدی برای کاربران و رسانه‌ها جذابیت خاصی دارد؛ برای مثال برتری کنسولی ازلحاظ امکانات نسبت به کنسول دیگر یا قدرت گرافیکی و قدرت پردازنده‌ آن‌ها که طرفداران را ساعت‌ها به صحبت درباره‌ی برتری کنسولی بر دیگری مشغول می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

    بااین‌حال، توان پردازشی یا امکانات جدید کنسول‌های نسل بعدی تنها مبحث این روزهای گیمرها نیست. از مواردی که شاید نادیده گرفته شود؛ اما اهمیت فراوانی دارد، سیستم تهویه کنسول‌ها و خنک‌سازی قطعات حساس آن‌ها است. 

    سونی اخیرا پتنتی به ثبت رسانده است که منتسب به کیت توسعه‌ی کنسول جدید خود می‌شود و جزئیات جالبی را دراختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد پتنت اخیر سونی طراحی را نشان می‌دهد که چندی پیش تصاویری رندرشده از آن در فضای مجازی قرار گرفت؛ ولی موضوعی که خیلی جلب توجه می‌کند، تعداد فن‌های پلی‌استیشن ۵ است.

    پتنت پلی استیشن 5 سونی / Sony Playstation 5

    در تصویر پتنت می‌توان ۶ فن را مشاهده کرد؛ سه فن در اطراف کنسول و تعداد زیادی تهویه‌‌ی هوا درکنار آن‌ها قرار دارد و در سمت چپ کنسول، سینکی حرارتی را می‌بینیم که از نمونه‌ی معمول بسیار بزرگ‌تر است. این جزییات شایعه‌ی بزرگ‌تر بودن کنسول جدید سونی نسبت‌ به کنسول‌های گذشته را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. تمامی تصاویر این پتنت را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

    در پایان باید به چند نکته‌ی بسیار مهم توجه کرد. این پتنت تنها برای کیت توسعه‌ی پلی‌استشن ۵ است و ممکن است محصول نهایی به‌طور کامل با مدلی که در پتنت مشاهده می‌شود، متفاوت باشد. همچنین اسناد شرکت‌های بزرگ برای ثبت پتنت‌ها برخی اوقات به جزییات اصلی اشاره‌ای نمی‌کند؛ بنابراین این تصاویر حتی ممکن است که تصاویر کیت‌ توسعه‌ی اصلی ارائه شده از جانب سونی نباشد. به‌هرحال امیدواریم شرکت سونی در رویداد پیش‌رو به‌نام Future of Gaming که به‌زودی تاریخ جدید آن مشخص خواهد شد، اولین تصاویر از کنسول جدید خود را به نمایش بگذارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات