دراپ باکس اپلیکیشن اندرویدی مدیریت رمز عبور منتشر کرد

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دراپ باکس بدون هیاهوی رسانه‌ای اپلیکیشن مدیریت رمز عبور برای اندروید منتشر کرد که فعلاً به‌صورت آزمایشی دردسترس کاربران قرار دارد.
تبلیغات

دراپ باکس یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور به‌نام Dropbox Passwords منتشر کرد. این اپلیکیشن بدون اطلاع‌رسانی گسترده‌ی رسانه‌ای منتشر شد و درحال حاضر تنها به‌صورت آزمایشی و خصوصی دراختیار کاربران اندروید قرار دارد. درواقع حتی اگر کاربران آن را دانلود کند، بدون دعوتنامه امکان استفاده از امکانات را نخواهد داشت. در بخش توضیحات اپلیکیشن در پلی استور نیز نوشته شده است که سرویس هنوز در مراحل توسعه قرار دارد و شاید پایدار نباشد.

اپلیکیشن جدید دراپ باکس در وضعیت کنونی دارای قابلیت‌های پایه‌‌ای است. مانند تمامی سرویس‌های مدیریت رمز عبور دیگر، امکان ساختن رمزهای عبور منحصربه‌فرد، ذخیره‌سازی آن‌ها، پر کردن خودکار فرم‌های ورود و هماهنگی بین دستگاه‌های گوناگون در اپلیکیشن ارائه می‌شود. درحال‌حاضر هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های کاربردی دیگر همچون وارد کردن رمزها از مرورگر یا پشتیبانی از احراز هویت دو مرحله‌ای نمی‌شود.

Dropbox Password

در بخشی از اپلیکیشن مدیریت رمز دراپ باکس، اطلاعاتی با عبارت zero-knowledge encryption دیده می‌شود. این عبارت بدان معنا است که تنها خود کاربر به داده‌های ذخیره شده در اپلیکیشن دسترسی دارد. چنین قابلیتی در میان اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور، مرسوم به شمار می‌رود و سیستم‌هایی همچون Dashlane, LastPass و 1Password نیز همین پروتکل را ارائه می‌کنند. رسانه‌های فناوری که برای اولین‌بار اپلیکیشن دراپ باکس را کشف کردند، آن را ابزاری برای ورود به حساب‌های کاربری تنها با یک کلیک تفسیر می‌کنند. ابزاری که از قابلیت داخلی اندروید بهره می‌برد. قابلیتی که در سال ۲۰۱۷ و با اندروید Oreo معرفی شد.

ورود دراپ باکس به بازار اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور، منطقی به‌نظر می‌رسد. درحال‌حاضر، بسیاری از سرویس‌های رمز عبور از دراپ‌باکس به‌عنوان سرویس ابری بهره می‌برند که هماهنگی و جابه‌جایی داده را بین دستگاه‌ها آسان می‌کند. البته حوزه‌ی فعالیت آن‌ها اکنون رقابت شدیدی را تجربه می‌کند و سرویس‌های مشابه زیادی، خدمات متعدد را به کاربران ارائه می‌کنند. به‌هرحال بسیاری از کارشناسان امنیتی پیشنهاد می‌کنند که همه‌ی کاربران از یک سرویس مدیریت رمز عبور بهره ببرند. دراین‌میان دراپ باکس با تکیه بر اعتبار قدیمی می‌تواند رشد سریعی را در جذب کاربران به اپلیکیشن خود تجربه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات