پتنت ال جی: گوشی مجهزبه نمایشگر تاشدنی و رول شدنی

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید منتسب به ال‌جی نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد روی نوعی گوشی تاشدنی کار کند که از صفحه‌نمایشی رول‌شدنی بهره می‌گیرد.
تبلیغات

طی یک سال اخیر برخی شرکت‌ها در بازار گوشی‌های تاشدنی ورود کرده‌ و محصولات باکیفیتی را روانه‌ی بازار کرده‌اند. محصولاتی که ازسوی هواوی، موتورولا و سامسونگ عرضه شده‌اند همگی قیمت بالایی دارند، اما بسیار نوآورانه هستند و احتمالا در بلندمدت، آینده‌ی صنعت موبایل را تشکیل خواهند داد. برخی شرکت‌های دیگر نیز اعلام کرده‌اند که روی گوشی تاشدنی کار می‌کنند، اما ال‌جی یکی از غایبان نام‌آشنا بوده است. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها سرانجام به‌فکر تولید گوشی تاشدنی افتاده‌اند. پتنت جدیدی که توسط ال‌جی ثبت شده، نوعی گوشی تاشدنی را با طراحی جالب نشان می‌دهد.

وب‌سایت خبری Asia Time که متعلق‌به کره‌ی جنوبی است در گزارشی جدید مدعی شده ال‌جی از مدتی پیش کار روی گوشی جدیدی را آغاز کرده است که صفحه‌نمایش تاشدنی و رول‌شدنی دارد. Asia Time درکنار این ادعا، به ثبت‌شدن پتنتی ازسوی ال‌جی درمورد همین محصول اشاره می‌کند. پتنت یادشده که در زیر این پاراگراف قابل‌مشاهده است می‌تواند تا حدی شما را با نحوه‌ی کارکرد این گوشی ال‌جی آشنا کند:

گوشی تاشدنی رول شدنی الجی / LG

طبق ادعاهای مطرح‌شده ازسوی Asia Time، طراحی کلی دستگاه بدین گونه است: کاربر با دست خود سمت راست گوشی تاشدنی ال‌جی را می‌کشد تا صفحه‌نمایش دستگاه از حالت کوچکِ استاندارد به‌حالت بزرگ در حد تبلت تغییراندازه دهد. به‌نظر می‌رسد کاربر پس از این کار می‌تواند اندازه‌ی صفحه‌نمایش را حتی بزرگ‌تر هم بکند. درنهایت کاربر خواهد توانست دستگاه را به‌گونه‌ای تا کند که فرم فاکتورش شبیه به لپ‌تاپ‌ شود. این طراحی در نگاه اول بسیار انقلابی به‌نظر می‌رسد، اما قطعا تبدیل‌کردن آن به محصولی واقعی بسیار سخت خواهد بود.

امروزه گوشی‌های تاشدنی در ابتدای مسیر هستند و عموما هم با برخی مشکلات دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ شکی نداریم پتنت ال‌جی قرار است نوع پیشرفته‌ی گوشی‌های تاشدنی با کاربردهایی متنوع‌تر باشد. اگر این پتنت به‌شکلی درست و دقیق در محصولی نهایی پیاده‌سازی شود، شاهد موبایلی خواهیم بود که نه‌تنها به‌عنوان تبلت بلکه حتی می‌تواند در نقش لپ‌تاپ به‌فعالیت بپردازد.

همان‌طور که در پتنت می‌بینید احتمالا گوشی به‌هنگام قرارگرفتن در حالتی شبیه به لپ‌تاپ قرار است نسبت تصویر عجیبی پیدا کند. امیدوار هستیم ال‌جی توانایی این را داشته باشد که مشکل موردبحث را در محصول نهایی برطرف کند. احتمال می‌دهیم ال‌جی بخواهد لوازم جانبی متنوعی را نیز با این گوشی عرضه کند که قطعا یکی از مهم‌ترین آن‌ها، صفحه‌کلید مجزا خواهد بود. بدین ترتیب گوشی موردبحث تا حد زیادی خواهد توانست در زمینه‌ی تایپ، جای لپ‌تاپ را برای کاربر پر کند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد پتنت ال‌جی دارید؟ به‌نظر شما چنین محصولی مورداستقبال قرار می‌گیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات