آپدیت جدید ویندوز 10 با حافظه‌های اپتین اینتل مشکل دارد

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا سیستم‌های مجهز به ماژول‌های حافظه‌ی اپتین اینتل برخی مشکلات با به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ دارند و به‌همین دلیل فعلا آن را دریافت نکرده‌اند.
تبلیغات

مایکروسافت در بازه‌های زمانی مختلف به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ دردسترس قرار می‌دهند. طی سال‌های اخیر همواره دیده‌ایم که شماری از به‌روزرسانی‌های جدید حاوی مشکلاتی خاص بوده‌اند و باگ‌هایی را وارد ویندوز ۱۰ کرده‌اند، بنابراین این موضوع چیز جدیدی نیست و از مدت‌ها پیش با آن دست‌و‌پنجه نرم کرده‌ایم. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ با نام به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ که نسخه‌ی ۲۰۰۴ به‌حساب می‌آید با حافظه‌ی اپتین اینتل (Intel Optane) سازگاری ندارد، اما در این بین اخبار خوبی هم به‌گوش می‌رسند.

برای به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰، مایکروسافت قابلیت جدیدی را به سیستم‌عامل خود آورده است که به کاربران اطلاع می‌دهد رایانه‌شان توانایی نصب به‌روزرسانی جدید را ندارد. ویندوز ۱۰ روی میلیاردها رایانه با سخت‌افزار مختلف در سراسر دنیا عرضه می‌شود. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز نتوانسته است به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ را برای یکایک رایانه‌ها بهینه‌سازی کند، به‌همین دلیل هنوز هم افراد زیادی پیدا می‌شوند که به‌روزرسانی جدید را دریافت نکرده‌اند.

براساس گزارش جدید رسانه‌ی ویندوز لیتست، رایانه‌های مجهز به ماژول‌های حافظه‌ی اپتین اینتل توانایی دریافت به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را ندارند. ظاهرا دلیل این موضوع به مشکلی خاص برمی‌گردد که هنوز توسط مایکروسافت رفع نشده است. برخی از کاربران که نتوانسته‌اند تا زمان رفع‌شدن مشکل صبر کنند، احتمالا به سراغ استفاده از Media Creation Tool برای نصب اجباری به‌روزرسانی جدید روی ویندوز ۱۰ رفته‌اند.

آپدیت می 2020 ویندوز 10 مایکروسافت

اگر دارنده‌ی سیستمی هستید که از حافظه‌ی اپتین استفاده می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم تا زمان انتشار رسمی به‌روزرسانی جدید منتظر بمانید. بررسی‌ها نشان می‌دهد نصب اجباری به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ روی این رایانه‌ها باعث بروز برخی خطاها در آن‌ها می‌شود. خطاهای موردبحث در دسته‌ی خطاهای معروف Intel Optane Memory Pinning قرار می‌گیرند. این خطاها اعلام می‌کنند که Memory Pinning حافظه‌های اپتین نتوانسته‌اند آن حافظه‌ی به‌خصوص را بارگذاری کنند. به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ در جریان نصب‌شدن، قابلیت Optane Memory Pinning را به‌شکلی ناخواسته حذف می‌کند. 

اگر به‌اجبار به‌روزرسانی جدید را نصب کرده‌اید و با مشکلات مذکور مواجه شده‌اید، بهترین راه‌حل برای شما این است که به نسخه‌ی پیشین ویندوز ۱۰ بازگردید و منتظر رفع مشکلات ازسوی مایکروسافت بمانید. بااین‌حال اگر تمایلی به بازگشت به نسخه‌ی پیشین ندارید، رسانه‌ی ویندوز لیتست به‌شما پیشنهاد می‌کند افزونه‌های ویژه‌ی حافظه‌ی اپتین را که با نام کامل Intel Optane Pinning Explorer Extensions از آن‌ها یاد می‌شود حذف کنید. برای انجام این کار وارد کنترل پنل شوید، روی بخش Uninstall a Program کلیک کنید و به حذف Intel Optane Pinning Explorer Extensions بپردازید. 

نکته‌‌ی جالب‌‌توجه این است کسانی که ماه‌ها پیش شانس کار با به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ را پیدا کرده بودند از این موضوع اطلاع داشتند و آن را به مایکروسافت هم اعلام کردند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌گزارش‌های یادشده بی‌توجه بوده و به‌همین دلیل نتوانسته است مشکل موردبحث را در نسخه‌ی نهایی به‌روزرسانی جدید رفع کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات