شیائومی روی تولید پنل OLED سرمایه‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی قصد دارد با خرید سهام شرکت چینی سازنده پنل‌های OLED به نام ژیوون در بازار پنل‌های نمایشگر سهمی داشته باشد.
تبلیغات

شرکت‌های مخلتفی در چین فعالیت دارند که روی تولید قطعات موردنیاز برای گجت‌های هوشمند کار می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها ژیوون (Zhiyun) نام دارد که درواقع روی تولید انواع پنل‌ها ازجمله LCD، پنل مدرن‌تر OLED و حتی مینی LED تمرکز کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که شیائومی درصدد به دست آوردن این شرکت و ورود به بازار پنل نمایشگر گجت‌های قابل حمل است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شیائومی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴۳ میلیون یوآن چین یا ۲۰ میلیون دلار آمریکا توانسته ۱۵/۵ میلیون واحد از سهام شرکت ژیوون را خریداری کند و مالک ۵/۶۳ درصد از کل سهام این شرکت بشود.

این معامله با حضور تان یانگ‌لیانگ، مدیرعامل و مالک شرکت ژیوون صورت گرفته است. ژیوون را می‌توان بزرگ‌ترین شرکت چینی دانست که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت می‌کند و همکاری نزدیکی نیز با شرکت‌های دیگر چینی ازجمله BOE، هواشینگ، تیانما و ویژنوکس دارد. شرکت‌های نامبرده را می‌توان جدی‌ترین رقبای چینی سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های OLED دانست.

با رشد تقاضا برای پنل‌های LCD شرکت ژیوون نیز مانند دیگر شرکت‌های چینی به دنبال توسعه و تولید پنل‌های LCD رفت و توانست موفقیت چشم‌گیری نیز به دست آورد؛ به‌نحوی‌که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل LCD برای محصولات بازار چین محسوب می‌شود.

سپس شاهد حضور شرکت ژیوون در بازارهای خارج از کشور چین بودیم. در حال حاضر محصولات مختلفی از پنل‌های ساخت این شرکت استفاده می‌کنند. شاید پنل‌های شرکت ژیوون را نتوان در محصولات بالارده مشاهده کرد؛ اما باید در نظر داشت که بازار گجت‌های قابل حمل تنها به گوشی‌های هوشمند بالارده ختم نمی‌شود.

آنچه تحلیلگران گزارش می‌دهند، تکرار موفقیت شرکت ژیوون در بازار پنل‌های OLED مانند پنل‌های LCD خواهد بود. در حال حاضر ژیوون تنها شرکت چینی است که تجهیزات مورد نیاز برای تولید پنل‌های OLED قابل انعطاف را تولید کرده و می‌فروشد. درواقع تولید پنل‌های قابل انعطاف مراحل گسترده‌ای دارد و ژیوون قادر به تولید دستگاه‌های مورد نیاز در هر مرحله از تولید است.

سازندگان چینی گوشی‌ موبایل در تولید محصولاتشان از پنل‌های ساخت شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنند؛ برای مثال هواوی در سری هواوی پی ۴۰ از پنل‌های شرکت BOE استفاده کرد و شیائومی نیز برای تولید سری می نوت ۱۰ از پنل‌های منحنی ویژنوکس استفاده می‌کند. در سری گوشی شیائومی می ۱۰ نیز شاهد استفاده از پنل‌های ساخت هواشینگ، از دیگر تولیدکنندگان چینی، بودیم.

تمامی شرکت‌های نامبرده برای تولید پنل‌ها به نوعی از محصولات و تجهیزات ژیوون استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد شیائومی اهداف بزرگی در نظر دارد و خرید سهام شرکت ژیوون می‌تواند به شیائومی در رسیدن به چنین اهدافی کمک فراوانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات