مرکز ملی فضای مجازی ارائه یک‌روزه نماد اعتماد الکترونیکی را تأیید کرد

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با قدردانی از سرعت‌بخشیدن به روند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، یک‌روزه‌شدن فرایند مرتبط را تأیید کرد.
تبلیغات

روابط‌عمومی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک کشور نامه‌ای از رئیس مرکز ملی فضای مجازی به رئیس‌جمهور منتشر کرد که روی روند صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی متمرکز شده است. سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر و رئیس مرکز عالی فضای مجازی، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، موفق‌بودن تلاش‌‌‌ها در کاهش روند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را تأیید کرد. فیروزآبادی در نامه‌ی خود، به بررسی اقدام‌های مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک وزارت صمت اشاره و صحت عملکرد وزارتخانه را در کاهش روندهای طولانی بررسی صلاحیت کسب‌وکارها و اعطای نماد الکترونیک را تأیید می‌کند.

نامه قدردانی مرکز ملی فضای مجازی از رئیس جمهور

فیروزآبادی در ابتدای نامه‌‌اش اعلام می‌کند مرکز ملی فضای مجازی گزارش وزارت صمت را بررسی کرد و اقدام آن‌ها برای تسهیل و تسریع صدور مجوز را تأیید می‌کند. در بخشی از نامه می‌خوانیم:

گزارش ۱/۱۳۴۸۱۰ مورخ ۱۳۹۹/۲/۹ مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت دال بر حذف مراحل مختلف و طولانی مرتبط با اعطای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) و کاهش زمان اعطای آن به کمتر از یک روز بررسی شد که حاکی از صحت عملکرد آن وزارتخانه در این زمینه است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درادامه‌ی نامه‌ی خود به حذف فرایندهای تکراری و غیرضروری در روند اعطای نماد الکترونیکی اشاره می‌کند. او می‌گوید روندهای گذشته حاصل تصمیم‌های «جزیره‌ای» در سال‌های گذشته بودند که بازدهی روندهای اهدای مجوز را کاهش می‌دادند. طبق تأیید فیروزآبادی، اکنون سهم عمده‌ای از فرایندهای تأیید اعتبار به‌صورت تبادل داده‌ی دیجیتال بین سازمان‌ها انجام می‌شود و نیازی به نظارت مقطعی نیست. فیروزآبادی نظارت در روش جدید را «مستمر و پسینی و هوشمند» توصیف می‌کند.

فیروزآبادی در پایان نامه‌‌اش از رئیس‌جمهور و وزارت صمت به‌دلیل کاهش روند اهدای مجوز eNamad تشکر کرد و گفت:

ضمن اعلان تشکر و قدردانی مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص، به‌استحضار می‌ رساند این اقدام به‌نوبه‌ی خود یکی از مصادیق موفق درزمینه‌ی تسهیل در نظام مجوزدهی کشور و تسریع در شروع کسب‌و‌کار و رویش کسب‌و‌کارهای نوپا و فناور و شتاب‌دهنده در راستای تحقق عملی دولت الکترونیک در سال جهش تولید است که امیدواریم توسط دیگر دستگاه‌‌های متولی صدور مجوز نیز تکرار گردد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات