آنر پلی 4 پرو و آنر پلی 4 رونمایی شدند

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
آنر پلی ۴ پرو 5G مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۹۰ است، از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند و مدل ویژه‌ای از آن با حسگر فروسرخ عرضه می‌شود که توانایی ثبت دمای بدن را دارد.
تبلیغات

آنر یکی از زیربرندهای نام‌آشنای هواوی است که محصولاتی متنوع را تحت نام‌های مختلف در بازار عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها خانواده‌ی آنر پلی است. آنر در گوشی‌های خانواده‌ی پلی همواره تلاش کرده است محصولاتی عرضه کند که در ازای قیمت‌شان مشخصات بسیار خوبی داشته باشند و مزیت‌هایی متنوع به کاربران بازارهایی نظیر چین ارائه دهند. درواقع گوشی‌های خانواده‌ی آنر پلی در زمینه‌ی برآورده‌سازی نیازهای اولیه و حتی بیشتر از آن‌ها همواره عملکردی بسیار خوب از خود ارائه داده‌اند.

آنر پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند جدید خانواده‌ی پلی را معرفی کند، در آن زمان اعلام شد مدلی از این گوشی‌ها قرار است دارای حسگر فروسرخ ویژه‌ای باشند که توانایی سنجش دما را دارد. پس از هفته‌ها انتشار، سرانجام آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو (Huawei Honor Play 4 Pro) رونمایی شدند. این دو گوشی‌ آنر که فعلا در بازار چین معرفی شده‌اند مشخصات خوبی دارند و از طراحی مدرن استفاده می‌کنند. آنر می‌گوید قصد دارد مدل ویژه‌ای از گوشی آنر ۴ پرو را عرضه کند که از حسگر فروسرخ حرارت‌سنج بهره می‌گیرد.

Honor Play4 / آنر پلی 4

آنر پلی ۴ 5G

آنر دو گوشی جدید را در قالب یک خانواده معرفی کرده است، اما نگاهی به مشخصات آن‌ها نشان می‌دهد آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو تفاوت‌هایی عمده با یکدیگر دارند. واضح است که در بین دو گوشی، آنر پلی ۴ 5G در نقش مدل استاندارد ظاهر می‌شود. در این گوشی از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک استفاده شده است که مجموعا هشت هسته‌ی پردازشی دارد. چهار هسته از نوع کورتکس A76 هستند و با فرکانس ۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند، ازطرفی چهار هسته‌ی دیگر را داریم که ضمن داشتن فرکانس مشابه از نوع کورتکس A55 هستند. مدیاتک می‌گوید تراشه‌ی موردبحث با اتکا بر لیتوگرافی هفت نانومتری تولید شده است.

آنر هنوز بخشی از مشخصات گوشی آنر پلی ۴ را به‌طور کامل منتشر نکرده است که اقدامی عجیب به‌نظر می‌آید. برای مثال هنوز مطمئن نیستیم که این گوشی صفحه‌نمایش ۶/۸۱ اینچ دارد یا خیر. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد در این گوشی از صفحه‌نمایشی با وضوح فول HD پلاس (معادل ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده شده است. به‌علاوه نمی‌دانیم حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دستگاه متعلق‌به کدام شرکت است. با همه‌ی این‌ها شکی نداریم که آنر در گوشی موردبحث تلاش کرده است ضمن حفظ قیمت نه‌چندان زیاد، روی قابلیت‌های حوزه‌ی تصویربرداری مانوری ویژه دهد.

نکته‌ی جالب دیگر این است که آنر پلی ۴ از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند و امکان ارتقا حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن وجود دارد. البته فعلا نمی‌دانیم کارت حافظه‌ی تحت پشتیبانی گوشی از چه نوعی است. آنر پلی ۴ 5G دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز مجهز به دیافراگم f/1.89 است و دوربینی ثانویه با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارای دیافراگم f/2.2 دارد. در پنل جلویی آنر پلی ۴ شاهد حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. حسگر سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافراگم f/2.0 جای گرفته. آنر پلی ۴ همچنین از بلوتوث ۵/۱ و وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه در این گوشی از باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۲/۵ وات استفاده شده است.

آنر پلی 4 5G هواوی / Huawei Honor Play 4 5G

آنر پلی ۴ 5G

گوشی آنر پلی ۴ پرو 5G نسبت‌به مدل عادی سخت‌افزار توامندتری دارد و گوشی رده‌بالا‌تری به‌حساب می‌آید. در این گوشی از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ های‌سیلیکون استفاده شده است که امروزه به‌عنوان تراشه‌ی پرچم‌دار هواوی شناخته می‌شود. کرین ۹۹۰ دو هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲/۸۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲/۰۹ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس ۱/۸۶ گیگاهرتز دارد و بر پایه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری توسعه داده شده است. بهره‌مندی از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ باعث می‌شود بتوانیم از آنر پلی ۴ پرو 5G به‌عنوان موبایلی پرچم‌دار ازلحاظ قدرت پردازشی یاد کنیم.

نکته‌ی جالب‌توجه این است که آنر پلی ۴ پرو در پنل پشتی از مجموعه‌دوربین دوگانه استفاده می‌کند. در این مجموعه‌دوربین شاهد حسگری ۴۰ مگاپیکسلی به‌عنوان حسگر اصلی هستیم که در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 جای گرفته است. دوربین دوم گوشی حسگر ۸ مگاپیکسلی دارد، از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) استفاده می‌کند و از لنزی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد. دوربین ثانویه‌ی دستگاه می‌تواند تا سه‌برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال ارائه دهد.

Honor Play4 Pro / آنر پلی 4 پرو

آنر پلی ۴ پرو 5G

جزئیات دقیقی از حسگر ۴۰ مگاپیکسلی آنر پلی ۴ پرو منتشر نشده است بااین‌حال احتمال می‌دهیم حسگر موردبحث دارای آرایه‌ی فیلتر رنگ RYYB باشد که پیش‌تر آن را در دوربین گوشی‌های آنر ۳۰ و آنر X10 دیده‌ایم. امروزه اکثر شرکت‌ها به‌دنبال تولید گوشی‌هایی با چندین دوربین هستند، بااین‌حال بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند گوشی‌شان دارای دوربین‌های کم اما باکیفیت باشد. به‌نظر می‌رسد آنر با علم‌ به این موضوع تلاش کرده است گوشی‌های جدید خود را به دو دوربین باکیفیت مجهز کند.

آنر پلی ۴ پرو 5G درکنار این‌موارد صفحه‌نمایشی ۶/۵۷ اینچ از نوع IPS LCD با وضوح فول HD پلاس (معادل ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) دارد که محتوای بصری را با نسبت تصویر ۲۰:۹ به‌نمایش می‌گذارد. این گوشی در بخش بالای صفحه‌نمایش میزبان حفره‌‌ای بیضی‌شکل برای میزبان از دوربین سلفی دوگانه با حسگرهای ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی است. گوشی موردبحث آنر ۲۱۳ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۲/۷ در ۷۵/۸ در ۸/۹ میلی‌متر اعلام شده است. آنر پلی ۴ پرو از باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۴۰ وات استفاده می‌کند و از وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac به‌همراه بلوتوث ۵/۱ بهره می‌گیرد. 

آنر پلی 4 پرو 5G هواوی / Huawei Honor Play 4 Pro 5G

مدل ویژه‌ی آنر پلی ۴ پرو 5G با توانایی سنجش دمای بدن ازطریق حسگر فروسرخ

آنر پلی ۴ پرو 5G قرار است در دو مدل روانه‌ی بازار شود که یکی از آن‌ها مدل عادی است و دیگری به حسگری ویژه مجهز شده است. در مدل دوم شاهد حسگر فروسرخ حرارت‌سنج هستیم. این حسگر خاص می‌تواند دمای اشیاء، حیوانات و حتی انسان‌ها را ثبت کند. امروزه دنیاگیری ویروس کرونا باعث بروز چالش‌هایی جدی شده است. طبق اطلاعات رسمی، ثبت دمای بدن یکی از راهکارهای مهم برای پیدا کردن مبتلایان به کووید ۱۹ است، اما دمای بدن در تمامی مواقع لزوما ابتلا به کروناویروس را نشان نمی‌دهد.

در هر صورت آنر تلاش کرده است با درنظرگرفتن نیازهای کاربران امروز، موبایلی را بسازد که توانایی ثبت دمای بدن را هم دارد. آنر ادعا می‌کند حسکر فروسرخ به‌کاررفته در مدل ویژه‌ی آنر پلی ۴ پرو می‌تواند گستره‌ی دمایی بین ۲۰- تا ۱۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را اندازه بگیرد. تا زمانی‌که کارشناسان شانس کار با گوشی را پیدا نکنند، نمی‌توانیم درمورد میزان دقت این حسگر سخنی به‌میان بیاوریم.

آنر پلی 4 پرو 5G هواوی / Huawei Honor Play 4 Pro 5G

آنر پلی ۴ پرو 5G

براساس اطلاعات رسمی، آنر پلی ۴ قرار است با قیمت ۱٬۷۹۹ یوآن (تقریبا ۲۵۳ دلار) برای کانفیگ مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی و ۱٬۹۹۹ یوآن (تقریبا ۲۸۱ دلار) برای کانفیگ مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار چین شود. ازطرفی آنر پلی ۴ پرو را داریم که ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۲٬۸۹۹ یوآن (تقریبا ۴۰۸ دلار) عرضه می‌شود.

آنر قصد دارد مدل مجهز به حسگر فروسرخ آنر پلی ۴ پرو را با قیمت ۲٬۹۹۹ یوآن (تقریبا ۴۲۲ دلار) عرضه کند. درحال‌حاضر اطلاعاتی درمورد عرضه‌ی جهانی این گوشی‌ها نداریم. بااین‌حال اگر آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو به بازارهای بین‌المللی راه یابند، قطعا به‌جای خدمات موبایلی گوگل دارای خدمات موبایلی هواوی خواهند بود. دو گوشی جدید آنر به‌هنگام عرضه‌ به‌بازار از رابط کاربری MagicUI 3.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده خواهند کرد. آنر پلی ۴ و ۴ پرو در رنگ‌های مشکی، آبی و آبی روشن عرضه می‌شوند. 

مقایسه 2 محصول
Honor Play4 / آنر پلی 4آنر پلی 4Honor Play4 Pro / آنر پلی 4 پروآنر پلی 4 پرو
نام دیگرHonor Play 4 5GHonor Play 4 Pro 5G
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 250 یوروحدود 360 یورو
تاریخ معرفی3 ژوئن 20203 ژوئن 2020
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه13 ژوئن 202010 ژوئن 2020
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 10
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری Magic UI 3.1 فاقد سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری Magic UI 3.1 فاقد سرویس‌های گوگل
ابعاد170 در 78.5 در 8.9 میلی‌متر162.7 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن213 گرم213 گرم
رنگمشکی آبی آبی روشنمشکی آبی آبی روشن
ابعاد نمایشگر6.81 اینچ6.57 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDIPS LCD
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~386 پیکسل در اینچ~401 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~83.9 درصد~84.5 درصد
مدل تراشهMediaTek MT6873 Dimensity 800 5GHiSilicon Kirin 990
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر7 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A552 هسته 2.86 گیگاهرتز Cortex-A76 و 2 هسته 2.09 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.86 گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافیکیMali-G57 MP4Mali-G76 MP16
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت128 گیگابایت
درگاه کارت حافظه
دارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC-
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل40 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.72 اینچ سایز سنسور لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.9لنز واید 27 میلی‌متری 1/1.7 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.8
دوربین اولتراواید8 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید f/2.2-
دوربین ماکرو2 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین ماکروf/2.4 لنز ماکرو-
دوربین تشخیص عمق2 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین تشخیص عمقf/2.2-
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps ،1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps 1080p@960fps
دوربین تله‌‌فوتو-8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو-لنز تله‌فوتو 80 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4
توضیحات فیلم‌برداری-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
دوربین سلفی اصلی16 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps4K@30fps 1080p@30fps
مشخصات دوربین سلفی اصلی-0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.8 اینچ سایز سنسور لنز واید 26 میلی‌متری f/2.0
دوربین سلفی دوم-8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی دوم-لنز اولتراواید
توضیحات فیلم‌برداری سلفی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
ظرفیت باتری4300 میلی‌آمپر ساعت4200 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده22.5 وات40 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری-پشتیبانی از شارژ معکوس
نوع اسپیکرمونومونو
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
ندارد
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتکنار گوشیکنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/BDSGPS/A-GPS/BDS

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد گوشی‌های جدید آنر دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات