بی وای دی باتری خودروهای برقی فورد را تامین می‌کند

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
طبق سندی که وب‌سایت وزارت صنعت آمریکا به‌تازگی منتشر کرده، فورد به‌دنبال تأمین باتری و قطعات خودروهای برقی ازطریق شرکت بی‌وای‌دی چین است.
تبلیغات

طبق سند جدیدی که روز دوشنبه در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات ایالات متحده آمریکا منتشر شده است، خودروساز چینی بی‌وای‌دی باتری خودروهای الکتریکی فورد را تأمین می‌کند. طبق این سند، شرکت سرمایه‌گذاری مشترک فورد با چانگان اتومبیل (Changan Automobile) به‌دنبال مجوز دولت چین برای تولید یک خودرو پلاگین هیبریدی مجهز به باتری‌های بی‌وای‌دی است. این اولین قرارداد بی‌وای‌دی برای تأمین باتری یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود.

شرکت بی‌وای‌دی که در شنژن چین مستقر است و از حمایت و سرمایه‌گذاری وارن بافت بهره می‌برد، اعلام کرد که این قرارداد شامل تأمین قطعات سازنده خودروی الکتریکی از جمله باتری و سیستم‌های مدیریت برقی می‌شود. 

فورد سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ مدل خودروی جدید یا کاملا بازطراحی‌شده را برای بازار چین عرضه کند؛ به گفته‌ی مقامات فورد، بیش از یک‌سوم این مدل‌ها برقی خواهند بود. 

فورد و بی‌وای‌دی هنوز واکنشی به این خبر نداده‌اند؛ بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود که باتوجه‌به سرمایه‌گذاری سنگین فورد در بخش خودروهای الکتریکی چین، احتمالاً در آینده نزدیک این خبر تأیید شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات