بهترین گوشی های 2020؛ از آیفون 12 تا گلکسی نوت 20

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
مطالعه 11 دقیقه
در این مقاله، بهترین گوشی‌های 2020 را معرفی می‌کنیم؛ مدل‌هایی که بی‌نقص‌ترین تجربه کار با گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهند و بهترین انتخاب برای عاشقان این گجت‌های دوست‌داشتنی محسوب می‌شوند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

تقریبا چیزی از سال ۲۰۲۰ باقی نمانده است و در این مدت، گوشی‌های مختلفی معرفی و وارد بازار شده‌اند؛ گوشی‌هایی با پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه، دوربین‌های متعدد و نمایشگرهای بزرگ. به همین دلیل، فرصت خوبی است که وضعیت گوشی‌های معرفی‌شده را بررسی کنیم و هم نگاهی به گوشی‌های آینده بیندازیم.

امسال تمرکز اصلی سازندگان گوشی‌های هوشمند روی دوربین و نمایشگر و اینترنت نسل پنجم بود. باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا، کنفرانس جهانی موبایل لغو شد و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور شدند که از محصولات جدیدشان در قالب مراسم‌های آنلاین رونمایی کنند. گفتنی است این کنفرانس معمولا در اسفند برگزار می‌شد. پس با زومیت همراه باشید تا نگاهی اجمالی به بهترین گوشی‌های 2020 بیندازیم.

بهترین گوشی‌های 2020 که معرفی شده‌اند

سامسونگ گلکسی اس ۲۰

بهترین گوشی های 2020 سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس

سامسونگ در سال جاری میلادی سه مدل مختلف از پرچم‌داران گلکسی اس را معرفی کرد: مدل پایه با نام گلکسی اس ۲۰ بدون پسوند و مدل گلکسی اس ۲۰ پلاس و مدل گلکسی اس ۲۰ اولترا. این شرکت کره‌ای برای سری گلکسی اس ۲۰ سنگ‌تمام گذاشت و تقریبا فناوری خاصی در دنیای گوشی‌های موبایل وجود ندارد که در این گوشی‌ها پیدا نکنید. برخی از این فناوری‌ها عبارت‌اند از: بدنه‌ی فلزی با جدیدترین نسل از شیشه‌های مقاوم و ضدخش گوریلا گلس درکنار نمایشگرهای باکیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، جدیدترین نسخه‌ی اندروید، توانمند‌ترین پردازنده‌ی سامسونگ، ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم، سریع‌ترین حافظه‌های داخلی، دوربین‌های عالی، بلندگوهای استریو و کامل‌ترین فناوری‌های ارتباطی و فناوری شارژ سریع.

همان‌طورکه در بررسی گلکسی اس ۲۰ و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا گفتیم، هر سه مدل تجربه‌ی کم‌وبیش یکسانی دراختیار کاربرانشان قرار می‌دهد. برتری مدل اولترا که قیمت زیادی دارد، بیشتر به بزرگ‌نمایی دوربین آن برمی‌گردد و برای اکثر کاربران خرید مدل پایه کفایت می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

پشت گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ به رنگ برنز به همراه قلم / Samsung Galaxy Note 20 Ultra

با کمی اغراق، سری سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ کامل‌ترین تجربه کار با گوشی‌های اندرویدی را ارائه می‌دهد که تا به امروز ساخته شده است. اگر بررسی گلکسی نوت ۲۰ را در زومیت خوانده باشید، می‌دانید که چرا این گوشی‌ها را جزو بهترین‌ها می‌دانیم.

البته نوت ۲۰ هم مثل گلکسی اس ۲۰ در چند مدل معرفی شد: گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی نوت ۲۰ معمولی بدون هیچ پسوندی. باید در نظر داشته باشید که برخلاف سری گلکسی S20، اکثر ویژگی‌های جذاب سری نوت ۲۰ فقط در مدل اولترا وجود دارد. گلکسی نوت ۲۰ اولترا بهترین نمایشگر را در بین همه گوشی‌های ساخته شده تا به امروز دارد و قلم جدید آن هم نزدیک‌ترین تجربه را به تجربه کار کردن با یک خودکار واقعی ارائه می‌دهد. مدل معمولی حتی از نعمت بدنه اعلا هم محروم مانده است و از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کند.

بنابراین اگر زمانی قصد خرید یکی از گوشی‌های سری نوت را داشتید، حتما بودجه‌تان را افزایش دهید و مدل اولترا را بخرید.

سونی اکسپریا 1 مارک II

پیش از هر چیز، باید بدانید به‌احتمال خیلی زیاد پرچم‌دار بسیار جذاب سونی را نمی‌توانید در بازار ایران پیدا کنید؛ زیرا فقط در تعداد محدود و بازارهای خاصی مثل آمریکا و ژاپن عرضه می‌شود. به‌هر‌صورت، اکسپریا 1 مارک II با برچسب قیمت ۱،۲۰۰ دلاری گوشی تمام‌عیاری است. طراحی زیبا و کشیده با بهترین مواد اولیه که امضای گوشی‌های پرچم‌دار سونی محسوب می‌شود، در اکسپریا 1 مارک II هم دیده می‌شود.

پرچم‌دار جدید سونی یکی از معدود گوشی‌های بازار است که همه‌ی امکانات را یکجا دارد؛ از درگاه کارت حافظه گرفته تا جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، بلندگوهای استریو، بدنه‌ی ضدآب، اندروید خالص گوگل، شارژ بی‌سیم، تنظیمات دستی دوربین و... تمام آن چیزی است که هر کاربر حرفه‌ای گوشی هوشمند نیاز دارد. همه‌ی این امکانات را در نمایشگر OLED و 4K تجربه می‌کنید که جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

شاید این گوشی سونی در فهرست بهترین گوشی‌های 2020 جزو معدود محصولاتی باشد که فاقد نمایشگر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز و شارژ بسیار سریع است؛ ولی به‌طور‌کلی، یکی از بهترین تجربه‌های کارکردن با گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

وان پلاس ۸ تی

بهترین گوشی های 2020 | وان پلاس ۸ تی

در کمتر از سه ماه مانده به پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، وان پلاس از جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود یعنی وان پلاس ۸ تی رونمایی کرد. ۸ تی همه مواردی که از پرچم‌دار این شرکت انتظار دارید، برآورد می‌کند؛ از نمایشگر عریض امولد و ۱۲۰ هرتزی گرفته تا شارژر فوق سریع ۶۵ واتی و یکی از قدرتمندترین سخت‌افزار روز که تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و مقدار زیادی رم را شامل می‌شود. نکته جالب در مورد فناوری شارژ سریع ۸ تی اینکه در زمان ۱۵ دقیقه، باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی می‌تواند تا نزدیک به ۶۰ درصد شارژ شود. شارژ کامل صفر تا ۱۰۰ درصد آن هم فقط ۳۹ دقیقه طول می‌کشد. وان پلاس ۸ تی برای عکاسی ۴ دوربین در پشت و یک دوربین سلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جدیدترین پرچم‌دار وان‌پلاس از اوایل آبان ماه ۹۹ با قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار بسته به مقدار رم و حافظه داخلی، وارد بازار می‌شود. البته تجربه نشان داده که قیمت گوشی‌های وان پلاس در ایران کاملا فراتر از چیزی است که انتظار داریم؛ بنابراین اگر آن را با برچسب قیمتی مشابه گلکسی نوت ۲۰ پیدا کردید، اصلا تعجب نکنید.

شیائومی می ۱۰ / می ۱۰ پرو

بهترین گوشی های 2020 شیائومی می 10 پرو آبی و قهوه‌ای

گوشی دیگری که در فهرست بهترین گوشی‌های 2020 قرار می‌گیرد، می ۱۰، پرچم‌دار جدید شیائومی است. می ۱۰ که در آخرین روزهای بهمن‌ سال گذشته معرفی شد، نه‌تنها بهترین گوشی شیائومی محسوب می‌شود؛ بلکه یکی از گوشی‌های گران این شرکت چینی هم به‌حساب می‌آید.

می ۱۰ در دو نسخه‌ی معمولی و پرو رونمایی شد که مدل پرو از دوربین قوی‌تر، باتری حجیم‌تر، شارژر سریع‌تر و حافظه‌ ذخیره‌سازی بیشتری بهره می‌برد. به‌جز این ویژگی‌ها، سایر بخش‌های هر دو گوشی یکسان است. می ۱۰ و می ۱۰ پرو هر دو از بدنه‌ای خوش‌ساخت و باکیفیت، نمایشگر خمیده و عریض با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۶۵، جدیدترین نسخه‌ی اندروید، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژ سریع بی‌سیم بهره می‌برند.

با اینکه ازنظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت زیادی بین می ۱۰ و گلکسی ۲۰ وجود ندارد، می ۱۰ برچسب قیمت ارزان‌تری دارد که خریدش را برای قشر گسترده‌ای از کاربران فراهم می‌کند. شیائومی می ۱۰ هم یکی از گوشی‌های پرچم‌دار به‌صرفه‌‌ی حال حاضر و هم یکی از بهترین گوشی‌های 2020 محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما بررسی شیائومی می 10 را بخوانید.

آیفون ۱۲ / ۱۲ پرو

بهترین گوشی های 2020 | اپل آیفون ۱۲ و اپل آیفون ۱۲ پرو

اپل امسال در مراسمی با عنوان Hi, Speed که اواخر مهرماه برگزار شد، از چهار آیفون رونمایی کرد. البته می‌توانیم این چهار آیفون را به دو بخش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو طبقه‌بندی کنیم که مثل سال قبل، مدل‌های پرو امکانات بیشتر و تجربه بهتری را ارائه می‌دهند.

بارزترین تغییر ایجاد در گوشی‌های آیفون ۱۲ در مقایسه با نسل قبل، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت موبایل یا همان اینترنت 5G محسوب می‌شود. علاوه بر این، هر چهار مدل از نمایشگرهای امولد با شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس و تراشه قدرتمند A14 استفاده می‌کنند. تفاوت‌های اصلی مدل‌های معمولی و مینی با پرو به دوربین و جنس بدنه دستگاه برمی‌گردد. درحالی‌که مدل‌های معمولی و مینی از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده‌اند، اپل در ساخت مدل‌های پرو و پرو مکس از فلز ضدزنگ استفاده کرده تا بدنه باکیفیت‌تر و ظاهر زیباتری داشته باشند. دو مدل پرو، دوربین سومی برای اضافه شدن زوم اپتیکال دارند و البته دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس برتری‌های زیادی در مقایسه با دوربین اصلی سه مدل دیگر دارد.

در زمان نگارش این مقاله، هنوز فروش مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ شروع نشده است، ولی باتوجه‌به قیمت دلار و هزینه رجیستری، به‌نظر می‌رسد که جزو گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های بازار باشند؛ البته بعید است که کسی از خرید آیفون ۱۲ پشیمان شود.

آیفون SE 2020

بهترین گوشی های 2020 آیفون اس ای ۲۰۲۰ / iPhone SE 2020

در سال ۲۰۲۰ بالاخره پس از چهار سال، اپل نسل جدید گوشی ارزان‌قیمت آیفون SE را رونمایی کرد. البته در نظر داشته باشید که واژه‌ی ارزان از دید اپل و کاربران کاملا متفاوت است. برای خرید ارزان‌ترین مدل این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، باید ۴۰۰ دلار بپردازید که البته در فروشگاه‌های کشور با قیمت بیش از ۱۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. به‌هر‌صورت، اگر قصد خرید گوشی دست دوم ندارید و جزو طرفداران دوآتشه‌ی اپل هستید، آیفون SE 2020 تنها انتخابتان خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

به‌طور‌خلاصه، آیفون SE 2020 در‌حقیقت آیفون ۱۱ در کالبد آیفون ۸ است؛ بنابراین ازنظر قدرت پردازشی، دور از واقعیت نیست اگر آن را سریع‌ترین گوشی حال حاضر جهان بدانیم؛ چراکه به‌لطف پردازنده‌ی توانمند A13 و پیکسل‌های کمتر نمایشگر، آیفون SE 2020 محصولی بسیار قدرتمند است.

البته اگر از قدرت فوق‌العاده گوشی و پشتیبانی نرم‌افزاری آن بگذرید، باید با طراحی قدیمی، حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر، شارژدهی متوسط باتری و عملکرد ضعیف دوربین در شب کنار بیایید.

هواوی پی 40 پرو / پی 40 پرو پلاس

بهترین گوشی های 2020 هواوی پی 40 پرو جلو و پشت

تا بدین‌لحظه در سال جاری میلادی، هواوی پی ۴۰ پرو آخرین پرچم‌دار معرفی‌شده محسوب می‌شود که قطعا می‌تواند در فهرست بهترین گوشی‌های 2020 قرار بگیرد. ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید: این گوشی که هیچ‌کدام از سرویس‌های گوگل را ندارد و محدودیت‌های فراوانی در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف دارد، چطور می‌تواند در این فهرست قرار بگیرد؟ واقعیت این است اگر با محدودیت‌های اندروید بدون سرویس‌های گوگل کنار بیایید، پی ۴۰ پرو و مدل گران‌تر آن، پی ۴۰ پرو پلاس، به‌راحتی جزو بهترین گوشی‌های 2020 قرار می‌گیرند. کافی است که بررسی هواوی پی ۴۰ پرو را در زومیت بخوانید.

پی ۴۰ پرو یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین همه گوشی‌‌های هوشمند دنیا دارد. پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از تعداد زیادی دوربین با حسگرهایی با رزولوشن ۸ تا ۵۰ مگاپیکسل بهره می‌برند تا در وضعیت‌های کاربری مختلف، بهترین عملکرد را به‌ارمغان بیاورند. این دوربین‌ها نه‌تنها می‌توانند بهترین عکس‌ها را در بین همه‌ی گوشی‌ها ثبت کنند؛ بلکه امکانات زیادی مثل بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری هم ارائه می‌دهند.

حتی به‌جز بحث دوربین، سایر مشخصات این دو گوشی هم بسیار هیجان‌انگیز است. نمایشگرهای ۶٫۵۸ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، تراشه‌ی قدرتمند کرین 990، مقادیر زیادی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی و شارژ سریع ۴۰ واتی فقط بخشی از مشخصات این دو محسوب می‌شوند.

پی ۴۰ پرو پلاس که گران‌ترین پرچم‌دار هواوی هم به‌حساب می‌آید، بدنه‌ای ساخته‌شده از جنس سرامیک و یک دوربین بیشتر و شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی را در‌مقایسه‌با پی ۴۰ پرو به‌همراه دارد.

بهترین گوشی‌های 2020 که هنوز معرفی نشده‌اند

هواوی میت ۴۰ / میت ۴۰ پرو

بهترین گوشی های 2020 | هواوی میت 40

با اینکه نسل بعدی گوشی‌های سری میت هم بدون سرویس‌های گوگل وارد بازار خواهند شد، نمی‌توانیم جذابیت‌ و قابلیت‌های آن را نادیده بگیریم. سری میت ۴۰ هواوی در دو نسخه‌ی معمولی و پرو در پاییز معرفی می‌شود. البته مثل میت ۳۰، ممکن است هیچ‌وقت وارد بازارهای جهانی نشوند و اصلا نتوانید آن‌ها را بخرید.

طبق اطلاعات فاش‌شده، پرچم‌داران آینده‌ی هواوی به تراشه‌ی Kirin 9000 مجهز می‌شوند. این تراشه‌ی پنج‌نانومتری احتمالا در ماه‌های آتی و پیش از معرفی سری میت ۴۰ رونمایی خواهد شد. همچنین، میت ۴۰ اولین گوشی هواوی خواهد بود که از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. البته مشخص نیست که این مورد در هر دو نسخه‌ی میت ۴۰ استفاده می‌شود یا تنها در مدل پرو. ظاهرا هواوی از لنز Free-Form برای دوربین سوپرواید پرچم‌داران خود استفاده خواهد کرد که مانع از اعوجاج تصاویر می‌شود. موضوع مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، محدودیت میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف است. هنوز مشخص نیست میت ۴۰ وارد بازار ایران شود یا به سرنوشت میت ۳۰ دچار شود.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و آیفون از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی‌های 2020 شیائومی کدم‌اند؟

    شیائومی در سال 2020 گوشی‌های متنوعی را وارد بازار کرده است. قدرتمندترین گوشی این شرکت، شیائومی می 10 نام دارد که از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ بهره می‌برد. در رده گوشی‌های میان‌رده هم، سری‌های ردمی نوت 9 و ردمی K30 بهترین گوشی‌های 2020 شیائومی محسوب می‌شوند.

  • بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2020 کدم‌اند؟

    سامسونگ طبق سنت هر سال، نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت را با نام گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 وارد بازار می‌کند. سری گلکسی اس 20 درحال‌حاضر در سه مدل معمولی، پلاس و اولترا وارد بازار شده است و انتظار می‌رود که سری گلکسی نوت 20 هم با مدل‌های مشابهی عرضه شود.

  • بهترین گوشی‌های 2020 از نظر باتری کدام‌اند؟

    امسال شرکت ایسوس قصد دارد نسل سوم گوشی راگ فون را با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی وارد بازار کند که به احتمال زیاد، بهترین عملکرد را از نظر شارژدهی باتری خواهد داشت. به‌جز این گوشی، سری گوشی‌های ردمی نوت 9 شیائومی با باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی هم شارژدهی خیلی خوبی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات