گزارش کنفرانس شب گذشته هواوی؛ از HMS تا معرفی محصولات جدید

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
هواوی شب گذشته در تهران مراسمی آنلاین برگزار و طی آن ضمن ارائه‌ی توضیحاتی درمورد HMS، از محصولاتی جدید شامل گوشی، تبلت و لپ‌تاپ پرده‌برداری کرد.
تبلیغات

در بازار موبایل شرکت‌های متعددی در حال فعالیت هستند که یکایک آن‌ها سعی می‌کنند با تمرکز روی بازارهای جهانی، افراد بیشتری را به‌سمت استفاده از محصولات خود بکشانند و درنهایت درآمد خود را بالا ببرند. هواوی سال‌ها است که در بازار ایران فعالیت می‌کند و امروزه برندی شناخته‌شده برای اکثر مردم به‌حساب می‌آید.

اعمال تحریم‌های سرسختانه ازسوی ایالات متحده باعث شده است هواوی برای فروش محصولاتش در بازارهای خارج از چین با چالش‌هایی جدی مواجه شود؛ این موضوع در اصل به نبود خدمات موبایلی گوگل (GMS) روی محصولات جدید هواوی مربوط می‌شود. نبود GMS به‌معنی نبود گوگل پلی است، موضوعی که کاربران غیرچینی توانایی کنار آمدن با آن را ندارند.

در همین راستا چینی‌ها تلاش کرده‌اند ازطریق خدمات موبایلی هواوی (HMS) وابستگی خود را به GMS از بین ببرند. HMS شامل فروشگاهی آنلاین با نام اپ‌گالری است که هواوی مانوری ویژه روی آن داده و مدعی شده که امروزه سومین فروشگاه اپلیکیشن‌محور برتر دنیا به‌حساب می‌آید. این شرکت ازطریق مذاکره با توسعه‌دهندگان ایرانی نیز اپلیکیشن‌های آن‌ها را به HMS اضافه کرده است.

هواوی با وجود تمامی محدودیت‌ها همچنان به تولید محصولات جدید ادامه می‌دهد

هواوی قصد دارد به‌شکل جدی‌تر روی بازار ایران تمرکز کند و با عرضه‌ی محصولاتی باکیفیت، کاربران را به‌سمت خود بکشاند. در همین راستا شب گذشته شاهد برگزاری مراسمی ویژه توسط هواوی بودیم که در آن محصولاتی جدید و مدرن برای بازار ایران معرفی شدند.

هواوی در جریان برگزاری مراسم شب گذشته به بیان تلاش‌های خود برای حضور پررنگ‌تر در بازارهای جهانی پرداخت؛ فعالیت هواوی در بازارهای جهانی بسیار سخت شده، اما این شرکت دست از تلاش برنمی‌دارد. بابک فیاض، معاون بخش موبایل هواوی، شب گذشته اعلام کرد این شرکت توانسته در سال گذشته‌ی میلادی درآمدی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد دلار را کسب کند که نسبت‌به سال ۲۰۱۸ به‌میزان ۱۸ درصد رشد پیدا کرده است. این یعنی با وجود تمامی محدودیت‌ها، روند روبه‌رشد هواوی همچنان ادامه دارد.

فیاض به حضور هواوی در بازار تجهیزات مخابراتی قبل از مطرح‌شدن به‌عنوان شرکتی گوشی‌ساز اشاره می‌کند و می‌گوید: «امسال برای اولین‌بار میزان درآمد بخش محصولات تجاری هواوی از بخش مخابراتی بیشتر بوده که نشان‌دهنده‌ی رشد قابل‌توجه هواوی در این بخش است».

نمودار بالا نشان می‌دهد که هواوی به‌صورت سالانه توانسته درآمد خود را افزایش دهد

بابک فیاض همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که هواوی توانسته با وجود مشکلات جدی در بازارهای جهانی، همچنان جایگاه خود را به‌عنوان دومین شرکت برتر فروشنده‌ی گوشی در دنیا حفظ کند. در این جدول سامسونگ رتبه‌ی نخست را از آن خود کرده و هواوی بالاتر از اپل در جایگاه دوم قرار دارد.

هواوی به‌صورت سالانه توانسته درآمد خود را افزایش دهد

فیاض ادعا می‌کند که هواوی توانسته در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۴۴ میلیون واحد از گوشی‌های بالارده‌ی سری P و Mate را به‌فروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به‌میزان ۵۰ درصد بیشتر شده است. هواوی همچنین گوشی‌هایی میان‌رده با نام نوا (Nova) دارد که عموما فروش خوبی را تجربه می‌کنند. براساس اطلاعات رسمی، هواوی موفق‌به فروش بیش از ۱۲۵ میلیون واحد از سری نوا شده است.

هواوی همچنان قصد دارد حضور جدی خود را در صنایع مختلف ادامه دهد. این شرکت یکی از رهبران بازار در حوزه‌ی تجهیزات مخابراتی 5G به‌حساب می‌آید. هواوی با تولید گوشی‌های 5G و البته لپ‌تاپ‌های جدیدتر در پی بالا بردن درآمد خود است و قصد دارد در این دو حوزه رقبای قدرتمند خود را به‌چالش بکشد. یکی از اصلی‌ترین سرویس‌های هواوی بدون شک HMS است. HMS که سال‌ها است فعالیت می‌کند، به‌دنبال تحریم‌های آمریکا بیش‌ازپیش توسط هواوی توسعه پیدا کرد.

بابک فیاض هواوی لباس مشکی آیکون اپ گالری قرمز

بابک فیاض درحال ارائه‌ی توضیحات درمورد اپ‌گالری

HMS شامل اپلیکیشن‌های متنوعی است تا تجربه‌ی کار با گوشی‌های هواوی را لذت‌بخش‌تر کند. البته بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که همه‌ی اپلیکیشن‌ها به‌خوبی روی HMS اجرا نمی‌شوند. فیاض می‌گوید اپ‌گالری هواوی توانسته در فاصله‌ای کوتاه، «رکوردهای بسیار خوبی» ثبت کند. آن‌طور که بابک فیاض می‌گوید، اپ‌گالری امروزه در بیش از ۱۷۰ کشور استفاده می‌شود و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد. هواوی می‌گوید: «هم‌‌اکنون بیش از ۱٫۳ میلیون نفر روی توسعه‌ی اپلیکیشن برای این مارکت فعالیت می‌کنند». 

هواوی نه‌تنها با توسعه‌دهندگان جهانی بلکه با توسعه‌دهندگان ایرانی نیز ارتباطات مؤثری برقرار کرده است؛ به‌گونه‌ای که امروزه تنها دو درصد از اپلیکیشن‌ها با HMS سازگاری ندارند. هواوی در تلاش است به‌زودی این اپلیکیشن‌ها را نیز با HMS سازگار کند. فیاض در انتهای صحبت‌های خود به استفاده‌ی هواوی از اندروید تأکید و اعلام کرد که این شرکت قصد دارد همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی و عمومی اندروید را برای گوشی‌هایش دردسترس قرار دهد.

هواوی نوا 7i پنل جلو و عقب والپیپر زن چینی دوربین سلفی حفره ای

هواوی نوا 7i

هواوی در ادامه‌ی مراسم خود به معرفی محصولاتی جدید پرداخت که هر یک مشخصاتی مناسب با طراحی چشم‌نواز دارند و گروه‌های مختلفی از کاربران را هدف گرفته‌اند. یکی از محصولات جدید، گوشی هواوی نوا ۷ آی (Huawei Nova 7i) است که پیش‌تر در اوایل سال جاری میلادی برای برخی بازارها معرفی شده بود. علی فخار، مدیر ارشد روابط عمومی و بازاریابی هواوی، با حضور روی صحنه ضمن معرفی نوا 7i به ارائه‌ی توضیحاتی درمورد محصولات خانواده‌ی نوا پرداخت. فخار به‌‌نقل از هواوی ادعا می‌کند قشر جوان علاقه‌ای خاص به گوشی‌های خانواده‌ی نوا دارند.

هواوی نوا 7i مجهز به دوربین چهارگانه با چینش ماتریسی است

این گوشی هواوی در پنل پشتی خود از مجموعه‌دوربین چهارگانه استفاده می‌کند. در این مجموعه‌دوربین حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود که از هوش مصنوعی هم پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های پنل پشتی چینشی ماتریسی دارند و در نگاه اول زیبا به‌نظر می‌رسند.

دوربین دوم گوشی مجهز به حسگری ۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی فوق عریض جای گرفته و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد. دوربین سوم نوا 7i از حسگری ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو استفاده می‌کند که ازطریق آن می‌توان در فاصله‌ای نزدیک به تصویربرداری از سوژه‌ها پرداخت. دوربین چهارم ازنوع عمق‌سنج برای ایجاد جلوه‌ی بوکه روی تصاویر است و از حسگری ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

علی فخار درحال نمایش هواوی نوا 7i در رنگ صورتی

هواوی نوا 7i درکنار موارد یادشده از باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۴۰ وات موسوم‌به Huawei SuperCharge بهره می‌گیرد. به‌لطف این فناوری، درصد باتری گوشی در عرض نیم ساعت از صفر به ۷۰ می‌رسد. نوا 7i مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی است. تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۸۱۰ های‌سیلیکون درکنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 باعث می‌شوند کاربر بتواند به‌سادگی ازطریق نوا 7i به‌انجام بازی‌های موبایلی بپردازد. 

هواوی در نوا 7i از صفحه‌نمایش ۶/۴ اینچ فول HD پلاس IPS LCD با نام تجاری پانچ فول‌ویو (Punch FullView) استفاده کرده است که محتوای بصری را با وضوح ۲٬۳۱۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد؛ وجود حاشیه‌ی کم باعث شده است که نوا 7i دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰٫۶ درصد باشد. در حفره‌ی بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است. به‌موجب امضای قرارداد تجاری بین هواوی و دیجی‌کالا، قرار است مدل صورتی‌رنگ نوا 7i به‌صورت انحصاری ازطریق این فروشگاه به‌فروش برسد. هواوی قصد دارد نوا 7i را «در آینده‌ای نزدیک» در بازار ایران عرضه کند.

دوربین چهارگانه هواوی نوا 7i در رنگ سبز

دوربین چهارگانه‌ی هواوی نوا 7i

هواوی سال‌ها است که به‌تولید لپ‌تاپ و تبلت می‌پردازد و ظاهرا در پی حضور پررنگ‌تر در این بازار‌ها است. امیرحسین قاسمی، مدیر شبکه‌ی خرده‌فروشی هواوی، شب گذشته در مراسم آنلاین این شرکت حضور پیدا کرد و به‌معرفی لپ‌تاپی جدید پرداخت. این لپ‌تاپ که با نام میت‌بوک دی ۱۵ (Huawei MateBook D15) شناخته می‌شود طبق ادعای هواوی می‌تواند کارهای روزمره و «تا حدی پردازش‌های سنگین» را به‌خوبی انجام دهد.

لپ‌تاپ جدید هواوی طراحی مدرنی دارد و به‌همین واسطه در بالا و سمت راست و چپ صفحه‌نمایش آن حاشیه‌ی کمی به‌چشم می‌خورد. هواوی این نمایشگر را فول‌ویو (FullView) می‌نامد، نمایشگری که باعث شده میت‌بوک D15 به نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۷ درصد دست پیدا کند. این صفحه‌نمایش که وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل را به‌نمایش می‌گذارد به حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت دست پیدا می‌کند. 

امیرحسین قاسمی درحال معرفی میت بوک D15 هواوی در ایران

میت‌بوک D15 هواوی مجهز به صفحه‌نمایشی ۱۵/۶ اینچ است که در اطراف آن حاشیه‌هایی به ضخامت ۵/۳ میلی‌متر دیده می‌شود. داشتن وزن ۱/۵۳ کیلوگرمی باعث می‌شود حمل‌و‌نقل میت‌بوک D15 آسان باشد؛ این لپ ‌تاپ هواوی ۱۶/۹ میلی‌متر ضخامت دارد. هواوی در لپ‌تاپ جدید خود به استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD روی آورده است.

به‌لطف وجود حسگر اثر انگشت کاربر می‌تواند در زمانی سریع و به‌شکلی امن قفل لپ‌تاپ را باز کند. هواوی برای کم‌کردن حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش و البته رعایت جوانب امنیتی، وب‌کم لپ‌تاپ را درون یکی از کلیدهای صفحه‌کلید جای داده است. هواوی در پایان این بخش به معرفی محصولات حال حاضر خود در بازار ایران پرداخت که لپ‌تاپ‌های میت‌بوک ۱۳ و میت‌بوک X پرو را نیز شامل می‌شوند.

لپ تاپ های هواوی در بازار ایران شامل میت بوک D15 و میت بوک 13 و میت بوک ایکس پرو

هواوی همچنین به رونمایی تبلت رده‌بالای خود با نام میت‌پد پرو (Huawei MatePad Pro) پرداخت که از قلم لمسی پرکاربرد استفاده می‌کند و مشخصات سخت‌افزاری مناسبی دارد. هواوی می‌گوید قلم لمسی‌ تبلت که با نام ام پنسل (M-Pencil) شناخته می‌شود از نوعی طراحی ۶ وجهی ویژه بهره می‌گیرد و حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ را به کاربر منتقل می‌کند. در این تبلت هواوی از صفحه‌نمایش ۱۰/۸ اینچ با حاشیه‌ی ۴/۹ میلی‌متری استفاده شده است؛ داشتن این حاشیه‌ی کوچک باعث می‌شود میت‌پد پرو از روبه‌رو بسیار مدرن به‌نظر برسد. نمایشگر میت‌پد پرو وضوحی معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد. نسبت تصویر تبلت هواوی، ۱۶:۱۰ است.

میت پد پرو هواوی ازجلو با نماشگر حفره دار

میت‌پد پرو هواوی

تبلت پرچم‌دار هواوی مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم دوطرفه است و این یعنی نه‌تنها می‌توان آن را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد بلکه ازطریق میت‌پد پرو امکان شارژ دستگاه‌های دیگر هم وجود دارد. هواوی به‌هنگام معرفی میت‌پد پرو برای بازارهای جهانی مدعی شد این محصول، نخستین تبلت دنیا است که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. در این تبلت شاهد استفاده از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ و باتری ۷٬۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی هستیم.

میت‌پد پرو می‌تواند همچون آیپد پرو اپل قلم لمسی خود را شارژ کند. به‌محض اتصال قلم به بخش کناری تبلت، فرایند شارژ شدن آن آغاز می‌شود. طبق ادعای هواوی قلم ام پنسل با ۳۰ ثانیه شارژ تا ۱۰ دقیقه کار می‌کند. میزان شارژدهی قلم با یک ساعت شارژ به ۱۰ ساعت می‌رسد. تبلت رده‌بالای هواوی ۴۶۰ گرم وزن دارد. هواوی در بیانیه‌ای که دراختیار زومیت قرار داده است می‌گوید قصد دارد میت‌پد پرو را به‌همراه صفحه‌کلید مجزای آن «به‌زودی» در ایران عرضه کند.

آخرین محصول معرفی‌شده توسط هواوی برای بازار ایران، گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی پی ۴۰ پرو (Huawei P40 Pro) است. P40 پرو که رونمایی جهانی آن به چند ماه پیش برمی‌گردد، طراحی چشم‌نوازی دارد و به‌سخت‌افزار بسیار قدرتمند درکنار دوربین باکیفیت مجهز شده است. هواوی تلاش کرده در خانواده‌ی P همواره روی دوربین مانوری ویژه بدهد و P40 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. پی ۴۰ پرو از جوانب متعدد، پرچمداری مدرن به‌حساب می‌آید؛ اما نبود GMS قطعا باعث می‌شود افراد زیادی به تهیه‌ی آن تمایل نشان ندهند، خصوصا با درنظرگرفتن اینکه با موبایلی گران‌قیمت طرف هستیم. 

علی فخار درحال معرفی هواوی P40 پرو برای بازار ایران

هواوی می‌گوید برای ساخت پنل پشتی گوشی به بهره‌گیری از سرامیک روی آورده است. این سرامیک که با بهره‌گیری از فناوری نانو ساخته شده به‌مدت پنج روز در کوره حرارت دیده است. این رویکرد ساخت باعث شده است پنل پشتی هواوی P40 پرو در برابر خط و خش بسیار مقاوم باشد. پی ۴۰ پرو دارای ابعاد ۱۵۸٫۲ در ۷۲٫۶ در ۹ میلی‌متر است و برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایشی ۶/۵۸ اینچ استفاده می‌کند.

پرچم‌دار جدید خانواده‌ی P دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۱٫۶ درصد است. صفحه‌نمایش گوشی از وضوح ۲٬۶۴۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و از تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. هواوی نرخ نوسازی صفحه‌نمایش P40 پرو را ۹۰ هرتز اعلام کرده است. این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوای بصری نظیر انیمیشن‌ها به‌‌شکلی روان و چشم‌نواز روی صفحه ظاهر شوند. هواوی می‌گوید برای ارائه‌ی عمر باتری بهتر، تصمیم گرفته به‌جای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به نرخ ۹۰ هرتز روی بیاورد. 

پی 40 پرو هواوی نمای جلو و پشت نمایشگر بزرگ دوربین پشتی چهارگانه

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی در گوشی رده‌بالای خود به استفاده از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ 5G روی آورده که بر پایه‌ی لیتوگرافی ۷ نانومترپلاس ساخته شده است. کرین ۹۹۰ پیشرفته‌ترین تراشه‌ی هواوی به‌حساب می‌آید که ۸ هسته‌ی پردازشی دارد و از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای Mali-G76 MP16 استفاده می‌کند. P40 مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم است و سه کانفیگ با ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. این گوشی با رابط کاربری EMUI 10.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود. 

یکی از اصلی‌ترین نکات پی ۴۰ پرو، مجموعه‌دوربین قرارگرفته در پنل پشتی آن است که شامل چهار دوربین می‌شوند. در دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/1.9 استفاده شده است. این دوربین ۵۰ مگاپیکسلی از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS)‌ پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم محصول از نوع تله‌فوتو است و مکانیسمی پریسکوپی دارد و از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. هواوی می‌گوید دوربین پریسکوپی پی ۴۰ پرو بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد.

هواوی P40 پرو از لبه کناری نمایشگر بزرگ با حفره بیضی و دوربین چهارگانه رنگ نقره ای

هواوی پی ۴۰ پرو

دوربین سوم از نوع فوق عریض است و حسگر ۴۰ مگاپیکسلی دارد و دوربین چهارم در دسته‌ی دوربین‌های مدت‌پرواز سه‌بعدی (3D ToF) جای می‌گیرد. در پی ۴۰ پرو شاهد استفاده از باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع سیمی ۴۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۲۷ وات هستیم. پی ۴۰ پرو همچنین می‌تواند به‌شکل بی‌سیم دستگاه‌های دیگر را با توان ۲۷ وات شارژ کند. هواوی گوشی پرچم‌دار خود را در «آینده‌ای نزدیک» روانه‌ی بازار ایران می‌کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد مراسم شب گذشته‌ی هواوی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات