نصب نسخه بتای iOS 14 به فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای و تأیید شماره موبایل نیاز دارد

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
iOS 14، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل، درحال‌حاضر به‌صورت بتا دردسترس توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان قرار دارد؛ اما برای امتحان‌کردن آن، باید ابتدا احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنید.
تبلیغات

نسخه‌ی بتای iOS 14 در حالی منتشر شده است که کاربران ایرانی برای ساخت اپل آیدی با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. در سال‌های گذشته، تمامی کاربران می‌توانستند با مراجعه به سایت اپل و پذیرش توافق‌نامه‌ای، از نسخه‌ی بتای سیستم‌‌‌عامل‌های اپل استفاده کنند. نصب پروفایل توسعه‌دهنده روی آیفون یا کامپیوترهای مک به کاربر اجازه می‌دهد سریع‌تر از دیگران به‌روزرسانی‌ها را تجربه کنند. 

اپل‌آیدی نقش شناسه‌ی کاربران در اکوسیستم اپل را برعهده دارد. ساخت اپل‌آیدی اولین پیش‌نیاز برای ورود به این اکوسیستم و بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور به‌حساب می‌آید؛ به‌همین‌دلیل، هر شخصی که یکی از محصولات اپل را می‌خرد، در اولین فرصت، باید حساب کاربری اپل یا اپل‌آیدی اختصاصی خود را نیز بسازد. متأسفانه کوپرتینویی‌ها برخلاف شرکت‌هایی همچون گوگل و مایکروسافت، روند پیچیده‌تری برای ساخت حساب‌ کاربری پیش می‌گیرد. آنان همواره درصدد جلوگیری از راهکارهای جانبی هستند؛ ازاین‌رو‌، اخیرا کاربران برای ساخت اپل‌آیدی به واردکردن شماره موبایل و دریافت کد تأیید ملزم شده‌اند. حال این مانع حین دریافت نسخه‌ی بتا نیز وجود دارد.

اپل چند پارامتر امنیتی جدید به برنامه‌ی بتای خود اضافه کرده است که قبل از Enroll باید به آن توجه کنید. یکی از پارامترهای مهم و مشکل‌ساز برای کاربران ایرانی، فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای (Two-Factor Authentication) است که به تأیید شماره موبایل کاربران نیاز مستقیم دارد؛ در‌غیر‌این‌صورت امکان Enroll و نصب مستقیم پروفایل توسعه‌دهندگان برای دریافت نسخه‌ی بتا وجود ندارد.

مشکلات هنگام Enroll برای نسخه بتا توسعه دهندگان

با کمی جست‌وجو می‌توان از سایت‌های متفرقه به‌منظور نصب پروفایل استفاده کرد؛ اما گمانه‌زنی‌هایی از اجبار در فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای در نسخه‌های آتی iOS 14 دارد و این سرآغاز مشکلات جدید برای کاربران ایرانی خواهد بود. اگر اپل مرحله‌ی یادشده را برای همه‌ی کاربران اجباری کند، احتمالا آینده‌ی نامعلومی در انتظار کاربران ایرانی خواهد بود. درهرصورت، اگر به نصب پروفایل بتا توسعه‌دهندگان برای گوشی آیفون نیاز دارید، می‌توانید از این لینک به‌عنوان منبع متفرقه استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات