نسخه جدید tvOS اپل معرفی شد

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی جدید tvOS اپل میزبان قابلیت تصویر در تصویر شده و تغییراتی ظاهری نیز به‌خود دیده است. این سیستم‌عامل در نسخه‌ی جدید به‌شکلی بهتر از لوازم خانه‌ی هوشمند پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش به‌هنگام برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم‌به WWDC 2020 اعلام کرد که قصد دارد قابلیت‌های جدید و متنوعی را به پلتفرم تی وی او اس (tvOS) بیاورد. در نسخه‌ی جدید tvOS شاهد پشتیبانی بهتر از لوازم جانبی پلتفرم HomeKit اپل، قابلیت جدید تصویر در تصویر و البته پشتیبانی از کنترلر الیت ۲ مایکروسافت و کنترلر Adaptive ایکس‌باکس وان هستیم.

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل tvOS همچنین به کاربران امکان می‌دهد ازطریق رابط کاربری جدید بخش کنترل سنتر (Control Center) به کنترل مستقیم لوازم جانبی پلتفرم HomeKit بپردازند. کنترل سنتر اضافه‌شده به tvOS شباهت‌های زیادی به منوی مشابه در iOS و iPadOS دارد. به‌عنوان بخشی از این رابط کاربری جدید، اپل پشتیبانی از چند کاربر را به اپل TV اضافه کرده است. اپل می‌گوید در ابتدا قابلیت موردبحث تنها برای ادامه‌ی اجرای بازی در اپل آرکید مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ با این‌حال احتمالا در آینده قابلیت‌های چندکاربره‌ی بیشتری نیز به tvOS خواهند آمد. 

کنترلر سنتر اپل tvOS جدید

tvOS جدید چندین به‌روزرسانی به‌نسبت جزئی نیز به خود دیده است. برای مثال در این سیستم‌عامل محتوای صوتی به‌شکلی بهتر با هدفون‌های توگوشی سری ایرپادز به‌اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین ازطریق اپلیکیشن Photos دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS امکان استریم ویدئو با وضوح حداکثر 4K فراهم می‌شود. بسیاری از بهبودهای اعمال‌شده در بخش Home و HomeKit قرار نیست صرفا محدود به اپل TV باشد. برای مثال امکان تشخیص چهره قرار است به دوربین‌های امنیتی سازگار با این قابلیت در پلتفرم HomeKit اضافه شود.

به‌علاوه Home خواهد توانست نام مخاطبان را ازطریق اسپیکر هوم‌پاد، اعلام کند. اپلیکیشن Home از این پس از لامپ‌های هوشمند با رنگ‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. Home می‌تواند رنگ لامپ‌های هوشمند را با رنگ محیط سازگار کند. همچنین ازطریق Home می‌توان کاری کرد که نور لامپ‌ها در طول روز با تغییر شرایط نوری، تغییر پیدا کند. به‌علاوه قابلیت‌هایی جدید به کنترل سنتر اضافه شده است که به‌لطف آن‌ها می‌توان دستگاه‌هایی خاص را به‌صورت مستقیم ازطریق این بخش فعال کرد. پیش‌تر کاربران مجبور بودند برای فعال‌سازی دستگاه‌ها وارد منویی مجزا شوند. اسپیکر هوم‌پاد که مبتنی‌بر tvOS است قرار است به‌روزرسانی مهمی به‌خود ببیند. بر همین اساس هوم‌پاد به پشتیبانی از سرویس‌های موسیقی‌محور متفرقه مجهز می‌شود. اپل تاکنون نام این سرویس‌ها را اعلام نکرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد tvOS جدید دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات