اپل watchOS 7 را معرفی کرد

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
watchOS 7 نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل برای ساعت‌های هوشمند است که قابلیت پایش خواب دارد و برای اپل واچ سری ۳ و مدل‌های جدیدتر منتشر می‌شود.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش در نطق اصلی همایش WWDC 2020، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل خود برای ساعت‌های هوشمند، یعنی واچ او اس 7 (Apple watchOS 7) را رونمایی کرد. در نسخه‌ی جدید watchOS، قابلیت‌های جالبی نظیر رهگیری خواب کاربر را شاهد هستیم. همچنین در این نسخه، اپلیکیشن Activity به Fitness تغییرنام داده است.

اپل قصد دارد نسخه‌ی جدید واچ OS را پاییز امسال برای اپل واچ سری ۳ و مدل‌های جدیدتر دردسترس قرار دهد. این یعنی اپل رسما قصد دارد به پشتیبانی از نسل اول و دوم ساعت‌های هوشمند خود خاتمه دهد. به‌منظور بهره‌گیری از watchOS 7 به گوشی آیفون 6s و دستگاه‌های جدیدتر نیاز پیدا خواهید کرد که به سیستم‌عامل iOS 14 مجهز باشند. 

لیست قابلیت واچ او اس 7 اپل / Apple watchOS 7

کاربران اپل واچ از سال‌ها پیش خواستار اضافه‌شدن امکان پایش خواب بوده‌اند و ظاهرا اپل سرانجام به حرف آن‌ها گوش داده است. همان‌طورکه پیش‌تر برخی افشاگران گفته بودند، در watchOS 7 امکان پایش خواب وجود دارد. اپل می‌گوید قابلیت پایش خواب در watchOS 7 امکان می‌دهد هشدار مربوط به زمان خواب و زمان بیداری را تعیین کنید. این هشدار از سیستم ویبره‌ی اپل واچ استفاده می‌کند.

افزون‌براین، نسخه‌ی جدید واچ OS میزبان قابلیتی با نام Wind Down است که مستقیما با گوشی آیفون‌ فعالیت می‌کند. این قابلیت کمک می‌کند میان‌برهای خاصی برای اپلیکیشن‌ها به‌منظور نمایش دوباره‌ی اعلان آن‌ها در زمانی دیگر ایجاد کنید. قابلیت مذکور امکان ایجاد فهرست پخش در اپل‌موزیک و اجرای اپلیکیشن‌های حوزه‌ی مدیتیشن نظیر Calm و فعال‌سازی دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند ازطریق اپلیکیشن Home را فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید قابلیت پایش خواب باعث مصرف باتری بیشتر می‌شود؛ بنابراین، اگر آن را فعال کنید، قطعا در طول روز به شارژ اپل واچ نیاز خواهید داشت.

قابلیت Wind Down در واچ او اس 7 اپل / Apple watchOS 7

سیستم‌عامل watchOS 7 قرار است میزبان Complication جدید شود. Complication عبارتی است که اپل برای اشاره به ویجت‌های روی صفحه‌ی اپل واچ از آن استفاده می‌کند. به‌لطف سیستم‌عامل جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند در مسیر ترکیب ویجت‌ها بهتر قدم بردارند. برای نخستین‌بار در تاریخ اپل واچ، امکان استفاده از بیش از یک ویجت به‌ازای هر اپلیکیشن در یک واچ‌فیس فراهم می‌شود. این یعنی شخصی‌سازی‌های بیشتری به کاربران برای تنظیم واچ‌فیس‌ها ارائه می‌شود.

کاربر همچنین خواهد توانست واچ‌فیس‌ها را با سایر افراد به‌اشتراک بگذارد؛ قابلیتی که اپل از آن با نام Face Sharing یاد می‌کند. به‌لطف قابلیت Face Sharing واچ‌فیس‌ها در اپ استور اپل واچ یا در قالب لینک در شبکه‌های اجتماعی دردسترس قرار می‌گیرند.

نمای جلو اپل واچ با واچ او اس 7 اپل / Apple watchOS 7

نسخه‌ی جدید watchOS درکنار ویژگی‌های یادشده، همچون نسخه‌ی جدید iOS از مسیریابی برای دوچرخه‌سواران پشتیبانی می‌کند و فعالیت‌های ورزشی کاربر را حتی هنگام رقصیدن می‌تواند پایش کند. به‌طور‌کلی، اپل تغییراتی عمده در بخش نظارت روی فعالیت‌های ورزشی اعمال کرده که دو تغییر یادشده تنها بخشی از آن‌ها هستند. اپل قبلا قابلیت‌های نظارتی را در قالب Activity ارائه می‌داد؛ اما این شرکت نام اپلیکیشن ذکرشده را به Fitness تغییر داده است. 

دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده است اپل به فکر آوردن قابلیتی جدید به watchOS بیفتد. در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل، سیستمی برای تشخیص شستن دست گنجانده شده است. این قابلیت به‌طورخودکار تشخیص می‌دهد در چه زمانی شروع به شست‌و‌شوی دست می‌کنید. اپل واچ برای فهمیدن این موضوع به حرکات دست و صدای آب متکی می‌شود. پس از تشخیص آغاز شست‌و‌شوی دست، اپل واچ زمان‌سنجی روی صفحه ظاهر می‌کند تا به شما بگوید باید چه مدت مشغول شستن دست‌ها شوید. مدت تعیین‌شده‌ی اپل واچ مطابق گفته‌های مقام‌های رسمی حوزه‌ی بهداشت است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی سیستم‌عامل watchOS 7 اپل دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات