سنسورهای دوربین کج‌شدنی؛ جدیدترین ایده سامسونگ برای گوشی‌های آینده

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آیا از جدیدترین ایده سامسونگ برای گوشی‌های آینده خبر دارید؟ به‌نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا حسگرهای دوربین قابل کج شدن را تولید کند.
تبلیغات

امروزه تقریبا تمام گوشی‌های هوشمندی که قیمت آن‌ها بیشتر از ۴۰۰ دلار است، حداقل با دو حسگر دوربین عقب همراه هستند. حتی برخی گوشی‌ها با چهار حسگر دوربین هم عرضه می‌شوند و این مسئله تعجب‌برانگیز نیست. براساس اطلاعات جدید منتشرشده، سامسونگ اختراعی را به ثبت رسانده و به‌نظر می‌رسد در حال تلاش برای ساخت حسگرهای دوربین قابل کج شدن است.

تصاویر پتنت‌های ثبت شده به خوبی نشان می‌دهند که چه چیزی در فکر سامسونگ می‌گذرد. این سنسورها در زمانی‌که موردنیاز نباشند در حالت مسطح قرار خواهند داشت، اما در صورت نیاز، قابل کج شدن هستند. این کج شدن سنسورها می‌تواند باعث ایجاد زمینه‌های مختلف شود که از نظر تئوری می‌تواند به‌طور چشمگیری نوع تصویر یک گوشی هوشمند را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال، مجموعه‌ای از حسگرهای قابل کج شدن می‌توانند باعث ثبت تصاویر پیچیده‌ای شوند که می‌توان آن را مشابه لنز چشم ماهی (Fisheye Lens) عنوان کرد. گوشی موبایل شما می‌تواند این تصاویر هنری را حفظ کرده یا از یک الگوریتم برای جمع کردن تمام آن‌ها درکنار هم به منظور ایجاد یک تصویر معمولی استفاده کند. به‌عنوان مثال تمام این موارد را با تصاویر پانوراما می‌بینیم، اما این سنسورها می‌توانند کارایی بیشتری داشته باشند.

توجه داشته باشید که همواره ثبت پتنت‌ها نمی‌تواند به تولید محصول ختم شود، بنابراین مهم است که ما درحال‌حاضر تولید حسگرهای قابل کج شدن را فقط یک ایده بدانیم. البته نباید تلاش شرکت سامسونگ برای واقعیت بخشیدن به ایده‌های نو را کم‌ارزش توصیف کنیم؛ ممکن است هر چیزی در آینده به واقعیت تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات