سونی سیستم ذخیره‌ساز اپتیکال مجهز به چندمیلیون گیگابایت ظرفیت را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ذخیره‌سازی اپتیکال فقط خواندنی برای مدیریت داده‌ها مشتریان خاص خود را دارد که سونی با محصول جدید آن‌ها را نشانه رفته است.
تبلیغات

سونی راهکار آرشیوسازی مبتنی‌بر سیستم ذخیره‌ی اپتیکال معرفی کرده است که با هدف رفع نیاز دسته‌های خاص مشتری، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوعی دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد. مشتریانی که به‌دنبال راهکارهای ذخیره‌سازی امن با داده‌هایی با ساختار فقط خواندنی هستند،‌ مشتری محصول جدید سونی محسوب می‌شوند که احتمالا درآمد هنگفتی هم برای شرکت ژاپنی رقم خواهند زد. از مشتریان احتمالی می‌توان به سرویس‌های IT سازمانی، سازمان‌های دولتی، بخش سلامت، آموزش و سیستم‌های نظارتی اشاره کرد.

فناوری جدید سونی Gen3 PetaSite Optical Disc Archive نام دارد که حدود سه پتابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به مشتری ارائه می‌کند. سونی ادعا می‌کند داده‌های ذخیره‌شده به‌کمک فناوری جدید تغییرناپذیر هستند و این شرکت روی امنیت سیستم خود بسیار متمرکز است. شرکت ژاپنی سیستم ذخیره‌ساز را در ترکیب با رک 42U عرضه می‌کند. این سیستم سه‌هزار ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ارائه می‌کند و ابعادی درحد کمد لباس دودر دارد. راهکار ذخیره‌سازی عظیم سونی مانند سیستم‌‌های مشابه، از بخشی اصلی به‌نام Master Unit بهره می‌برد که با ۵۳۵ عدد کارتریج ۵/۵ ترابایتی ترکیب می‌شود.

هر واحد بخش‌هایی با سه درگاه ورود یا خروج دارد که داده را به‌صورت خودکار بارگذاری و بارگیری می‌کنند. رابط میزبان نیز از کانال فیبری هشت گیگابیت‌برثانیه بهره می‌برد؛ اما رابط اصلی نگه‌داری و مدیریت، براساس سیستم قدیمی Gbe فعالیت می‌کند.

شاید در نگاه اول تصور کنید تنها با ترکیب ۱۹۰ عدد هارد دیسک ۱۶ ترابایتی می‌توان محصول جدید سونی را شکست داد. در پاسخ به چنین فرضیه‌ای، باید بدانید هارددرایوها مدت زمان ذخیره‌سازی داده‌ی کوتاهی دارند؛ درحالی‌که راهکار سونی ذخیره‌سازی را به‌مدت حداکثر صد سال ارائه می‌کند. به‌علاوه، سیستم‌های مطمئن و شناخته‌شده مانند WORM و EMP هیچ‌گاه در هارددرایوها و درایوهای SSD وجود ندارند.

راهکار Archival Disc سونی ساختاری ۶ لایه و دورو دارد که از تجربه‌ی سال‌ها فعالیت شرکت ژاپنی در فناوری بلوری الهام می‌گیرد. سرعت خواندن از دیسک مذکور تا سه گیگابیت‌برثانیه می‌رسد و می‌توان تا سرعتی برابر با ۱/۵ گیگابیت‌برثانیه روی آن داده نوشت. سیستم ذخیره‌ساز سونی علاوه‌بر راهکار Tape که ارزان‌تر هم محسوب می‌شود، دسترسی تصادفی سریع به داده‌ها را نیز فراهم می‌کند. از فناوری‌های جدید دسته‌ی Tape در صنعت ذخیره‌سازی می‌توان به LTO-9 اشاره کرد که تا پیش از سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات