لنوو اولین لپ تاپ 5G جهان را روانه بازار کرد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ‌تاپ فلکس 5G که اولین لپ‌تاپ 5G در دنیا محسوب می‌شود با قیمت ۱،۳۹۹ دلار توسط اپراتور ورایزن روانه بازار ایالات متحده شده است.
تبلیغات

لنوو چندی پیش از لپ‌تاپ فلکس 5G (یوگا 5G) در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. این لپ تاپ که مجهز به تراسه اسنپدراگون ساخت کوالکام شده است به کاربر اجازه می‌دهد که از ارتباطات 5G استفاده کند.

حال به نظر می‌رسد که زمان عرضه فلکس 5G به بازار ایالات متحده فرا رسیده است؛ البته شرکت لنوو با همکاری اپراتورهای کشورهای مختلف، لپ‌تاپ جدید خود را راهی بازار بریتانیا، سوئیس و چین خواهد کرد.

لپ‌تاپ فلکس 5G لنوو مانند دیگر محصولات این شرکت از طراحی شیک، سبک و ضخامتی بسیار کم برخوردار است. وزن این لپ‌تاپ هیبریدی تنها به ۱/۳ کیلوگرم می‌رسد و دارای نمایشگری ۱۴ اینچی لمسی با پنل FHD IPS است.

در دل لپ‌تاپ جدید لنوو، تراشه توانمند اسنپدراگون 8cx کوالکام قرار دارد که درواقع تراشه‌ای مختص رایانه‌ها است و نمونه‌ای از آن را در گوشی‌های هوشمند نخواهید یافت. فرکانس هسته‌های پردازنده این تراشه روی ۲/۸۴ گیگاهرتز تنظیم شده است و از ۸ هسته کریو ۴۹۵ بهره می‌‌گیرد.

وظیفه پردازش اطلاعات و داده‌های گرافیکی نیز به عهده پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۸۰ است. ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 نیز از دیگر مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ فلکس 5G هستند. محصول جدید لنوو از هردو ارتباطات 5G یعنی آنتن‌های mmWave و ۶ گیگاهرتزی برخوردار است.

در فلکس 5G درگاه‌هایی برای اتصال سیم‌کارت، USB-C (دو درگاه) و جک هدفون/میکروفون دیده می‌شود. دکمه‌ای مجزا نیز روی بدنه تعبیه شده تا لپ‌تاپ با دسترسی سریع به Airplane Mode برود و نیازی به گشتن در منوهای لپ‌تاپ برای فعال‌سازی یا غیرفعال ساختن چنین حالتی وجود نداشته باشد.

برای ارتقای امنیت لپ‌تاپ، حسگر اسکنر اثرانگشت نیز تعبیه شده است. در بالای نمایشگر ۱۴ اینچی می‌توان دوربینی 720p مشاهده کرد که از آن برای برقراری چت تصویری، تهیه عکس، ضبط ویدیو و موارد دیگر می‌توان بهره برد.

لنوو در حال حاضر با قیمت ۱،۳۹۹ دلار توسط اپراتور ورایزن ایالات متحده عرضه می‌شود؛ اما می‌توان این محصول را به‌صورت اقساطی ۲۴ ماهه با پرداخت ماهانه ۵۸/۳۳ دلار خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات