کوکوآ موتورز از اسکیت برد برقی Walkcar رونمایی کرد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کوکوآ موتورز از نوعی اسکیت‌برد برقی قابل‌حمل به اندازه یک لپ‌تاپ رونمایی کرد که با هر بار شارژ می‌تواند ۵ کیلومتر را طی کند و با هزینه ۱،۸۴۰ دلار در ژاپن برای پیش‌فروش آماده شده است.
تبلیغات

سرانجام با گذشت پنج سال از ساخت Walkcar شرکت Cocoa Motors، این محصول برای پیش‌فروش در ژاپن آماده شد. این پلتفرم قابل‌حمل الکتریکی در حقیقت نوعی اسکیت‌برد برقی به شمار می‌رود که به اندازه یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی است.

electric skateboard / اسکیت برد برقی

نمای کلی Walkcar نسبت به سال ۲۰۱۵ خیلی تغییر نکرده و کوکوآ موتورز بیشتر زمان خود را صرف توسعه و بهینه‌سازی موتور برقی آن کرده است. هم‌اکنون دو حالت رانندگی وجود دارد؛ حالت ورزشی یا اسپرت با حداکثر سرعت ۱۶ کیلومتربرساعت که هر بار شارژ می‌تواند مسافت ۵ کیلومتر را طی کند، درحالی‌که حالت عادی بیشینه سرعت ۱۰ کیلومتربرساعت و ظرفیت پیمایش ۷ کیلومتر را دراختیار قرار می‌دهد. خریداران قادر به بالا رفتن با Walkcar از شیب‌های ۱۰ درجه نیز خواهند بود.

پلتفرم Walkcar از جنس فیبر کربن و آلومینیوم مخصوص صنایع هواپیمایی ساخته شده و دارای طول ۲۱۵ میلی‌متر و عرض ۳۴۶ میلی‌متر است. گفته می‌شود که این اسکیت‌برد برقی از پوشش رنگ خودترمیم‌شونده بهره می‌برد تا میزان خراش‌های آن به حداقل برسد. کاربر ۷۴ میلی‌متر بالاتر از زمین قرار می‌گیرد و وزن کلی آن به ۲/۹ کیلوگرم می‌رسد.

دو چرخ قفل‌شده به جلو توسط موتورهای برقی هدایت می‌شوند، درحالی‌که دو چرخ گاری‌مانند قفل‌نشده در عقب، امکان چرخش را برای اسکیت‌برد فراهم می‌کنند. چهار حسگر در پلتفرم بالایی تعبیه شده است که به سوار این امکان را می‌دهد تا با تغییر وزن (خم شدن به جلو برای شروع حرکت و سرعت‌‌گیری، خم شدن به عقب برای توقف و کند کردن سرعت، خم شدن به طرفین برای تغییر جهت حرکت)، Walkcar را کنترل کند. عملکرد توقف خودکار نیز وجود دارد و هنگامی که حسگرهای آن تمایل سوار را برای پیاده شدن تشخیص دهند، اسکیت‌برد به‌طور خودکار متوقف می‌شود.

electric skateboard / اسکیت برد برقی

به‌نظر می‌رسد که یاد گرفتن سواری با Walkcar ساده‌تر از Solowheel است و حمل آن نیز به اندازه کیک‌اسکوترهای برقی سنگین‌وزن چندان دشوار نیست. کوکوآ موتورز امیدوار است که این پلتفرم بتواند به خوبی عملکرد خود را روی سنگ‌های کوچک نشان دهد و برتری آن نسبت به اسکیت‌ها (و اسکیت‌بردهای چهارچرخ) نیز اثبات شود. پیش‌فروش Walkcar با قیمت حدود ۱،۸۴۰ دلار آمریکا امکان‌پذیر خواهد بود، هرچند که فعلاً فقط در ژاپن موجود است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات