به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 در بخش پرینتر باگ آزاردهنده‌ای دارد

یک‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ را چندی پیش منتشر کرد که مشکلات آزاردهنده‌ای در بخش پرینتر دارد و برخی از دستگاه‌ها را شناسایی نمی‌کند.
تبلیغات

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ با تقویت درخور‌توجه امکانات امنیتی پلتفرم همراه بود. البته باگ‌های آزاردهنده‌ای هم در نسخه‌ی جدید دیده می‌شود که در برخی مواقع، چاپ‌گرفتن از ویندوز را ناممکن می‌کنند. به‌روزرسانی‌های جدید به نام‌های KB450960 و KB455797 چند روز پیش منتشر شدند و کاربران از همان ابتدای نصب، مشکلات متعددی در آن‌ها گزارش دادند. کاربران در انجمن ردیت و انجمن پشتیبانی خود مایکروسافت، اشکالات عملکردی چاپگر را در ویندوز ۱۰ گزارش دادند که امکان استفاده از انواع پرینترهای HP، کانن، پاناسونیک، برادر و ریکو را ناممکن می‌کند. برخی از کامپیوترهای مجهز به نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ حتی توانایی چاپ‌گرفتن فایل‌ها به فایل PDF را هم نداشته‌اند.

مایکروسافت با پذیرش برخی از اشکالات گزارش‌شده تأیید کرد به‌روزرسانی KB4557957 احتمالا عملکرد برخی از چاپگرها را با اختلال جدی روبه‌رو می‌کند. ردموندی‌ها در بیانیه‌ای که درباره‌ی اختلال‌های جدید منتشر کردند، به مشکل اسپولر اشاره کردند که شاید در برخی موارد به‌یک‌باره متوقف شود و نتوان خروجی چاپی از چاپگر دریافت کرد. به‌علاوه، احتمالا اپلیکیشن اصلی که برای ارسال دستور چاپ استفاده می‌شود، با اختلال عملکرد روبه‌رو خواهد شد. درنهایت، مایکروسافت تأیید می‌کند باگ جدید احتمالا چاپگرهای نرم‌افزاری را هم با مشکل مواجه می‌کند و تولید فایل PDF از مسیر چاپگر آسان نخواهد بود.

تلاش برای حل مشکل به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ با جدیت در مایکروسافت انجام می‌شود و شرکت به‌محض ارائه‌ی راهکار مناسب، اطلاعات تکمیلی را با کاربران به‌اشتراک خواهد گذاشت. درحال‌حاضر، کاربران باید درایور چاپگر خود را تعویض یا به‌روزرسانی‌های ماه ژوئن ویندوز ۱۰ را حذف کنند. البته حذف به‌روزرسانی‌های جدید به‌معنای حذف بسته‌های امنیتی نیز خواهد بود. فراموش نکنید مایکروسافت در دوران شیوع کرونا تمرکز خود را روی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های فقط امنیتی معطوف کرد و هر به‌روزرسانی با بسته‌های مهم و حیاتی عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات