توییچ محتوای شامل موسیقی تحت کپی رایت را اسکن و حذف می‌کند

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
توییچ قابلیت خودکاری به سرویس خود اضافه خواهد کرد که محتوای منتشرشده را برای شناسایی و حذف موسیقی تحت کپی رایت، اسکن می‌کند.
تبلیغات

توییچ تصمیم دارد تا کلیپ‌های استریم زنده را به‌صورت خودکار اسکن کرده و محتوای حاوی موسیقی کپی رایت را حذف کند. در هفته‌های گذشته، درخواست‌های متعددی برای حذف محتوای شامل کپی رایت به توییچ ارسال شده بود که حتی محتوایی با سال‌ها قدمت را نیز تحت شکایت قرار می‌دادند و موجب ناراحتی و نگرانی استریمرها شدند. توییچ می‌گوید هرگونه محتوایی که شامل موسیقی تحت کپی رایت باشد، به‌صورت خودکار حذف خواهد شد. البته استریمرها جریمه نمی‌شوند. در قوانین جاری توییچ، استریمرها درصورت نقض قوانین کپی رایت هشدار دریافت می‌کنند که درصورت زیاد شدن، منجر به مسدود شدن حساب کاربری نیز خواهد شد.

اسکن استریم‌ها برای پیدا کردن موسیقی کپی‌رایت از مدت‌ها پیش انجام می‌شود

مشکل اصلی در قوانین و رویکردهای توییچ، کلیپ‌هایی هستند که در پلتفرم منتشر می‌شوند. این کلیپ‌ها، برش‌هایی از استریم زنده‌ی یک کاربر مشهور هستند که توسط طرفداران بریده و در صفحه‌ی او به اشتراک گذاشته می‌شوند. توییچ اکنون هم آرشیو استریم‌های کامل را برای شناسایی احتمالی محتوای صوتی تحت کپی رایت اسکن می‌کند. در صورت پیدا شدن محتوای غیر قانونی، صدای استریم به مدت ۳۰ دقیقه کاملا حذف می‌شود تا هرگونه محتوای تحت کپی رایت، حذف شده شود. البته این فناوری اسکن، روی کلیپ‌ها استفاده نمی‌شد و درنتیجه برخی استریمرها شاید از سال‌ها پیش کلیپ‌هایی شامل موسیقی کپی رایت داشتند که کسی آن‌ها را شناسایی نکرده بود.

توییچ در حساب کاربری توییتر نوشت که در رویکرد جدید، ابتدا از Audible Magic برای اسکن و شناسایی موسیقی تحت کپی رایت در کلیپ‌های موجود در پلتفرم استفاده می‌شود. در مراحل بعدی، همین فناوری و رویکرد برای تمامی کلیپ‌‌های جدید استفاده خواهد شد. شریک توییچ در رویکرد جدید، Audible Magic است که با شرکت‌های بزرگ دارای مالکیت معنوی کپی رایت همچون Universal Music Group و Disney و Warner Music Group همکاری می‌کند. همکاری آن‌ها شامل اسکن پلتفرم‌های گوناگون و شناسایی محتوای احتمالی تحت کپی رایت می‌شود. سرویس آن‌ها از سال ۲۰۱۴ در توییچ استفاده می‌شود و اکنون، همکاری به اسکن کلیپ‌ها نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

بازی ویدیویی

پیرو مشکلات اخیر برای توییچ و افزایش تقاضا برای حذف محتوای تحت کپی رایت، قابلیت جدیدی برای استریمرها مهیا می‌شود تا کلیپ‌های موجود در کانال خود را به‌صورت دسته‌جمعی حذف کنند. توییچ هنوز قابلیتی برای درخواست پاک کردن خودکار کلیپ غیرقانونی ندارد، اما باتوجه‌به وجود قابلیت بی‌صدا کردن خودکار که توسط Audible Magic ارائه می‌شود، می‌توان اضافه کردن چنین قابلیتی را پیش‌بینی کرد.

استریمرها شایدر در جریان پخش زنده‌ی بازی، به دلایل متعددی موسیقی هم پخش کنند. استفاده از دستگاه دی‌جی یا پخش موسیقی در پس‌زمینه، رویکرد مرسومی محسوب می‌شود. به‌علاوه، شاید موسیقی داخل خود بازی هم در جریان استریم پخش شود. استریمرها برای مدیریت این نوع از موسیقی هم چالش‌هایی دارند. به‌هرحال چالش‌های موسیقی تحت کپی رایت در پلتفرم‌های آنلاین، همیشه وجود داشته است و یوتیوبرها نیز مشکلات و دشواری‌های متعددی را در این زمینه تجربه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات