دستیار صوتی گوگل به قابلیت تشخیص صدای افراد متعدد مجهز می‌شود

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قابلیت‌های تطبیق صدا و انتخاب گوینده‌ی پیش‌فرض را به تمام دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت می‌آورد.
تبلیغات

گوگل اسیستنت دستیار صوتی شرکت گوگل چندی پیش به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرد که طی آن دستگاه‌های محدودی قابلیت‌های جدیدی پیدا کردند. به گفته‌ی پراوین چاندران، مدیر بخش محصولات گوگل، انتشار عمومی قابلیت‌های جدید بخشی از تلاش‌های شرکت گوگل «برای پشتیبانی از یک اکوسیستم نامحدود به حساب می‌آیند و بر این اساس کلیه‌ی کاربران سراسر دنیا می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.»

یکی از قابلیت‌های جدید مورد بحث، تطبیق صدا یا Voice Match است. دستیار صوتی گوگل با داشتن این قابلیت قادر است است بفهمد که چه کسی در حال صحبت کردن و ارسال دستور صوتی است. درنتیجه پاسخی متناسب با همان فرد ارائه می‌دهد. برای مثال، اگر شما از گوگل اسیستنت اطلاعات ترافیک راه‌ها را سؤال کنید، پاسخی در خصوص ترافیک راه‌های مربوط به تردد معمول خودتان دریافت می‌کنید و اگر همسرتان این سؤال را بپرسد، پاسخ گوگل در مورد مسیرهای تردد او خواهد بود. می‌توانید دستیار صوتی گوگل را برای تشخیص صدای ۶ عضو خانواده تعلیم دهید.

قابلیت دیگر، انتخاب بلندگوی پیش‌فرض است. با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانید، بلندگویی را که ترجیح می‌دهید موسیقی از آن پخش شود انتخاب کنید.

ویژگی آخر تنظیم حساسیت دستیار صوتی به عبارت Hey Google است. این ویژگی کمک می‌کند تا حساسیت گوگل اسیستنت را در دستگاه‌هایی مایل نیستید به دستور شما واکنش دهند کم کنید تا برای مثال وقتی با تلویزیون هوشمند خود صحبت می‌کنید، بلندگوی هوشمند موجود در اتاق پاسخ ندهد.

طبق اعلام گوگل، طی یک هفته کلیه‌ی دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی این شرکت سه قابلیت مذکور را دریافت خواهند کرد. از دیگر قابلیت‌هایی که غول دنیای نرم‌افزار در حال آزمایش آن است، استفاده از قابلیت تطبیق صدا برای انجام خرید امن به کمک دستیار صوتی روی نمایشگرها و بلندگوهای هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات