پتنت جدید TCL گوشی هوشمندی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را نشان می‌دهد

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدیدی ازسوی TCL ثبت شده است که نشان می‌دهد این شرکت احتمالا قصد دارد در آینده موبایلی با دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش بسازد.
تبلیغات

پیش‌تر به‌دفعات شاهد ثبت پتنت ازسوی شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی بودیم که دستگاه‌هایی با دوربین در زیر صفحه‌نمایش را شامل می‌شدند. بسیاری از این پتنت‌ها اعلام می‌کنند که در سال جاری میلادی قرار است شاهد عرضه‌ی چنین گوشی‌هایی به‌بازار باشیم.

چند روز پیش شرکت ویژناکس از آماده‌شدن راهکاری جدید برای بردن دوربین سلفی به زیر صفحه‌نمایش گوشی‌‌های هوشمند خبر داد. به‌علاوه به‌تازگی شاهد ثبت شدن پتنتی جدید ازسوی هواوی بودیم که نشان می‌داد این شرکت روی موبایلی شبیه به میت ۳۰ پرو کار می‌کند که برخلاف میت ۳۰ پرو هیچ‌گونه دکمه‌ی فیزیکی ندارد و دوربین سلفی آن به زیر صفحه‌نمایش منتقل شده است.

TCL، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنای چینی پتنتی در زمینه‌ی دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر ثبت کرده است که تاریخ ثبت آن به دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) برمی‌گردد. این پتنت که به‌لطف وب‌سایت LetsGoDigital منتشر شده نشان می‌دهد TCL نیز در فکر تولید محصولی با دوربین سلفی زیر نمایشگر است. بدین‌ترتیب احتمالا طی سال‌های پیش‌رو شاهد تنوع بالایی از گوشی‌ها با این نوع دوربین سلفی خواهیم بود.

در تصاویر منتشرشده از پتنت TCL می‌بینیم که پنل جلویی گوشی قرار است دارای حاشیه‌هایی متقارن و باریک باشد. به‌علاوه به‌نظر می‌رسد که محصول موردبحث TCL گوشه‌هایی خمیده دارد، در آن بریدگی (ناچ) یا حفره‌ی صفحه‌نمایش دیده نمی‌شود و حتی این گوشی قرار نیست از دوربین سلفی پاپ‌آپ استفاده کند. علاوه‌بر دوربین سلفی احتمالا حسگر اثر انگشت دستگاه نیز در زیر صفحه‌نمایش جای خواهد داشت. مثل گوشی به‌نمایش‌درآمده در پتنت جدید هواوی، محصول جدید TCL نیز بدون هیچ‌گونه دکمه‌ی فیزیکی ساخته خواهد شد. بنابراین کاربران برای انجام کارهای مختلف نظیر کم و زیاد کردن صدا نیز باید به ژست‌های حرکتی متکی شوند.

پتنت گوشی تی سی ال / TCL

نگاهی کلی به پتنت‌ها نشان می‌دهد که گوشی هوشمند TCL دکمه‌ی پاور ندارد و قرار نیست به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز شود. در بخش پایینی دستگاه شاهد درگاه استاندارد USB Type-C، اسپیکر و سینی سیم‌کارت هستیم.

در پنل پشتی گوشی TCL چندین دوربین دیده می‌شود که تاکنون درمورد شمارِ آن‌ها به‌جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم. احتمال می‌رود این گوشی مجهز به ۶ دوربین در پنل پشتی باشد، اما گزینه‌ی محتمل‌تر، بهره‌مندی از چهار دوربین مجزا به‌همراه دو عدد فلاش LED است. به‌نظر می‌رسد TCL تا زمان ثبت شدن پتنت اخیر تصمیم داشته که دوربین‌ها را به‌شکل افقی در پنل پشتی قرار دهد. به‌علاوه در بین چهار دوربین تنها دو مورد از آن‌ها درون ماژولی بیضی‌شکل جای خواهند گرفت. 

در نظر داشته باشید که ثبت شدن پتنت به‌معنی قطعی‌شدن تولید دستگاه‌ها نیست؛ بنابراین احتمال دارد هیچ‌گاه (یا شاید بهتر باشد بگوییم به‌این‌زودی‌ها) شاهد عرضه‌ی این گوشی توسط TCL نباشیم. فعلا نمی‌دانیم که TCL می‌تواند در بین نخستین شرکت‌های دنیا قرار گیرد که گوشی با دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش عرضه می‌کنند یا خیر. TCL به‌طور معمول به‌دلیل عرضه‌ی گوشی هوشمند تحت برند بلک‌بری و آلکاتل شناخته می‌شود، البته این شرکت به‌صورت مجزا نیز گوشی‌های خود را روانه‌ی بازار می‌کند. مدتی پیش TCL گوشی‌های TCL 10 Pro و TCL 10L را روانه‌ی بازار ایالات متحده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات