می بند 5 شیائومی با نمایشگر AMOLED و قیمت ۲۶ دلار رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
می بند ۵ دستبند تناسب اندام جدید شیائومی است که از صفحه‌نمایش ۱/۱ اینچ AMOLED، شارژرِ مغناطیسی و عمر باتری ۱۴ روزه استفاده می‌کند و در دو مدل معرفی شده است.
تبلیغات

پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام جدیدترین عضو از محبوب‌ترین دستبند تناسب اندام هوشمند دنیا رونمایی شد. می بند ۵ شیائومی (Xiaomi Mi Band 5) نسبت‌به مدل پیشین یعنی می بند ۴ برخی تفاوت‌های عمده به‌خود دیده است و اکنون باکیفیت‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. نکته‌ی جالب‌توجه این است که می بند ۵ با وجود تمامی پیشرفت‌هایش، قیمت ۲۶ دلاری را حفظ کرده است. البته این قیمت به مدل بدون NFC می بند 5 تعلق دارد. مدل مجهز به NFC با قیمت ۳۰ دلار روانه‌ی بازار چین می‌شود.

اولین تغییر بزرگ دستبند هوشمند شیائومی‌ می بند ۵ را نسبت‌به گذشته می‌توانیم بهره‌مندی از صفحه‌نمایش AMOLED به‌حساب بیاوریم که در نسل جدید اندازه‌اش از ۰/۹۵ اینچ به ۱/۱ اینچ افزایش پیدا کرده است. می بند ۵ همچون تمامی مدل‌های قبل تنوع بسیار خوبی از بندها دارد و کاربر می‌تواند بنابه‌سلیقه‌ی خود،‌ دستبند موردبحث را شخصی‌سازی کند.

می بند 5 شیائومی / Xiaomi Mi Band 5

می بند ۵ همچنین از واچ‌فیس‌های انیمیشن‌سازی‌شده بهره می‌برد. مجموعه‌حسگرهای به‌کاررفته در می بند ۵ همچون نسل گذشته است. بنابراین دستبند جدید شیائومی از حسگر شتاب‌سنج، حسگر پایش ضربان قلب،‌ حسگر فشارسنج (بارومتر) و حسگر ژیروسکوپ استفاده می‌کند. برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند که می بند ۵ ازطریق حسگری ویژه می‌تواند سطح اکسیژن خون را تخمین بزند. بااین‌حال سرانجام فهمیده‌ایم که این شایعه‌ها واقعیت نداشته‌اند و می بند ۵ چنین حسگری ندارد. 

شیائومی بهبودهایی روی نرم‌افزار دستگاه اعمال کرده است. شیائومی می‌گوید می بند ۵ در بخش نرم‌افزار از «۱۱ حالت حرفه‌ای» پشتیبانی می‌کند. این حالت‌های حرفه‌ای به‌خوبی با شرایط مختلف سازگار و بهینه‌سازی شده‌اند و جزئیاتی جالب از نظارت روی فعالیت‌های مختلف ورزشی ارائه می‌دهند. برای مثال می بند ۵ می‌تواند به‌صورت خودکار پنج حالت از حالت‌های اصلی شنا را تشخیص دهد.

می بند ۵ تا عمق ۵۰ متری دربرابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهد. نرم‌افزار می بند ۵ دارای امتیازی تحت عنوان PAI (بینش فعالیت شخصی) است که به شما امکان می‌دهد بفهمید ورزش‌تان تا چه حد روی سلامتی و تناسب اندام‌تان مؤثر بوده است. 

می بند 5 شیائومی / Xiaomi Mi Band 5

شیائومی برخی بهبودها روی حسگر پایش ضربان قلب می بند ۵ اعمال کرده است که به واسطه‌ی آن دستبند موردبحث می‌تواند شماری از ناهنجاری‌های قلبی را تشخیص دهد و ازطریق نوتیفیکیشن به‌اطلاع شما برساند. چنین قابلیتی را پیش‌تر در ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ هم دیده بودیم. به‌علاوه حسگر تغییرحجم‌سنجی نوری یا فتوپلتیسموگرام (PPG) در مدل جدید نسبت‌به مدل قدیمی به‌میزان ۵۰ درصد دقت بیشتری دارد.

می بند ۵ افزون بر این موارد می‌تواند در زمینه‌ی پایش خواب، داده‌های مربوط به خواب REM را استخراج کند. REM (مخفف Rapid Eye Movement) به‌معنی «حرکات سریع چشم» است. طبق اطلاعات علمی، در مرحله‌ی REM چشم‌‌های فرد به‌سرعت در جهات مختلف حرکت می‌کنند.

همان‌طور که اشاره کردیم، شیائومی مدلی ویژه از دستبند جدید خود را با NFC همراه کرده است که چهار دلار قیمت بالاتری نسبت‌به مدل استاندارد دارد. از این NFC می‌توان برای پرداخت پول در برخی فروشگاه‌ها استفاده کرد. در می بند ۵ شیائومی همچنین شاهد دستیاری صوتی هستیم، بااین‌حال فعلا نمی‌دانیم که این دستیار صوتی در خارج از چین چگونه کار می‌کند.

می بند 5 شیائومی / Xiaomi Mi Band 5

شارژر مغناطیسی جدید می بند ۵ که به پشت محصول متصل می‌شود

شیائومی می‌گوید می بند ۵ با یک‌بار شارژ تا ۱۴ روز مداوم دوام می‌آورد. چینی‌ها شارژر دستبند را بهبود بخشیده‌اند؛ این شارژر به‌شکل مغناطیسی به پشت می بند ۵ متصل می‌شود و دستگاه را شارژ می‌کند. بدین ترتیب مجبور نیستید برای شارژ‌ کردن دستبند، آن را از قابش خارج کنید. عرضه‌ی شیائومی می بند ۵ از ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۹ خرداد ۱۳۹۹) آغاز می‌شود. قیمت دستبند هوشمند شیائومی می بند ۵، ۱۸۹ یوآن (۲۶ دلار) برای مدل استاندارد و ۲۲۹ یوآن (۳۰ دلار) برای مدل مجهز به NFC اعلام شده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد شیائومی می بند ۵ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات