هواوی P اسمارت S رونمایی شد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی پی اسمارت اس با صفحه‌نمایش ۶/۳ اینچ OLED، سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بدون GMS، دوربین سه‌گانه و باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شب گذشته رونمایی شد.
تبلیغات

هواوی روز گذشته عضو جدیدی به گوشی‌های خانواده‌ی پی اسمارت اضافه کرد که از آن با نام پی اسمارت اس (Huawei P Smart S) یاد می‌شود. در P اسمارت S از تراشه‌ی کرین 710F های‌سیلیکون استفاده شده است و در آن شاهد ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. تراشه‌ی موردبحث از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 استفاده می‌کند. در این گوشی از درگاهی مجزا برای کارت نانومموری استفاده شده است تا کاربر درصورت تمایل بتواند حافظه‌ ذخیره‌سازی را ارتقا دهد. به‌لطف کارت نانومموری امکان ارتقا حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌میزان ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد.

گوشی پی اسمارت S هواوی مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است و از رابط کاربری EMUI 10.1 استفاده می‌کند. به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، این گوشی نیز بدون خدمات موبایلی گوگل موسوم‌به GMS عرضه می‌شود و به‌جای آن از خدمات موبایلی هواوی یا همان HMS بهره می‌گیرد. بدین ترتیب در پی اسمارت اس برای دانلود اپلیکیشن‌ها مجبور خواهید شد به‌جای گوگل پلی به اپ‌گالری رجوع کنید. براساس اطلاعات رسمی، میان‌رده‌ی جدید هواوی مجهز به صفحه‌نمایش ۶/۳ اینچ OLED است و محتوای بصری را با وضوح فول HD پلاس به‌نمایش می‌گذارد. به‌لطف بهره‌گیری از صفحه‌نمایش OLED امکان استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش برای هواوی فراهم شده است.

هواوی پی اسمارت اس / Huawei P Smart S

هواوی P اسمارت اس در پنل پشتی میزبان سه دوربین مجزا است. در این مجموعه‌دوربین حسگری ۴۸ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/1.8 در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود، دوربین دوم از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در پشت لنزی فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است، درنهایت به دوربین سوم می‌رسیم که از حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. ناگفته نماند در پنل جلویی هواوی پی اسمارت اس شاهد بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. 

هواوی در این گوشی میان‌رده از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است که امکان شارژ آن ازطریق درگاه USB-C با توان حداکثر ۱۰ وات وجود دارد. دیگر نکات مهم مربوط به هواوی پی اسمارت اس شامل وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac، بلوتوث ۵، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از NFC هستند. اگر تمامی این مشخصات برای شما آشنا به‌نظر می‌رسند تعجب نکنید. پی اسمارت اس درواقع نسخه‌ی ری‌برند‌شده‌ی انجوی 10s به‌حساب می‌آید که سال گذشته در چین رونمایی شد. هواوی پی اسمارت اس قرار است در دو رنگ آبی کمرنگ و مشکی روانه‌ی بازار شود. قیمت گوشی هواوی پی اسمارت اس ۲۹۰ دلار تعیین شده است.

هواوی پی اسمارت اس / Huawei P Smart S

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم گوشی موردبحث بدون خدمات موبایلی گوگل دردسترس قرار می‌گیرد، بنابراین نمی‌توانیم حتی با وجود اپ‌گالری، انتظار فروش زیادی را برای آن در بازارهای بین‌المللی داشته باشیم. هواوی مدتی پیش مدل جدید P30 Pro را با خدمات موبایلی گوگل معرفی کرد. بااین‌حال استراتژی هواوی برای معرفی مجدد گوشی‌های قدیمی قطعا کوتاه‌مدت خواهد بود و این شرکت باید به فکر راه چاره‌ی دیگه‌ای باشد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد گوشی جدید هواوی دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات