بیش از ۵ میلیون نفر برای طرح قرعه کشی خرید خودرو ثبت‌نام کردند

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در طرح فروش فوری ایران خودرو و سایپا بیش از ۵ میلیون نفر بوده و اعلام شده نیمی از آن‌ها متقاضی پژو پارس TU5 هستند. چنانچه برندگان قرعه‌کشی اقدام به تکمیل وجه نکنند تا دو سال از ثبت‌نام محروم خواهند شد.
تبلیغات

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور خبر داد. او با تاکید بر این که اگر فردی در قرعه کشی برنده شده و وجه مورد نیاز را تامین نکند تا دو سال از شرکت در فرآیند ثبت نام محروم می‌شود، گفت:

خودروساز‌ها با همین شرایط هم فروش فوق‌العاده و سیستم قیمت‌گذاری را به ضرر خود می‌دانند بنابراین تغییر فرآیند پرداخت به نحوی که پول در دست خودروساز‌ها نماند چندان امکان‌پذیر نیست. پلاک‌های زرد یعنی خودرو‌های کامیون، تاکسی و خودرو‌های عمومی جزو پلاک‌های جاری محسوب نشده و دارندگان این خودرو‌ها می‌توانند وارد فرآیند ثبت‌نام شوند. بنا بر اعلام وزارت صمت تا چند روز آینده پیش فروش دوم هم برای ۷۵ هزار خودرو آغاز خواهد شد که تحویل آن به نیمه دوم سال ۹۹ موکول می‌شود. از خرداد امسال تا ایام دهه فجر فروش فوق‌العاده ۲۵ هزارتایی یا پیش فروش ۷۵ هزارتایی خواهیم داشت که یک ماه در میان برگزار می‌شود. در مجموع ۴ فروش ویژه و ۴ پیش فروش پیش رو خواهیم داشت.

تقاضای بسیار بالا برای پژو پارس

براساس گزارش‌های غیر رسمی، تا به امروز بیش از ۵ میلیون نفر برای شرکت در قرعه کشی ثبت نام کرده‌اند که حدود نیمی از آن‌ها یعنی ۲/۵ میلیون نفر متقاضی خرید پژو پارس TU5 بوده‌اند. به عبارتی در شرایط فعلی به ازای هر ۲۰۰ نفر یک خودرو در فرآیند قرعه‌کشی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات