تایید شد: شارژ بی‌سیم ازطریق NFC در راه است

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انجمن NFC مشخصات مربوط‌به نوعی شارژ بی‌سیم را تأیید کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تا دستگاه‌هایشان را تنها با استفاده از تراشه‌ی NFC شارژ کنند.
تبلیغات

فناوری شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس، به ویژگی‌های تثبیت‌شده در انواع گوشی موبایل بالارده تبدیل شده‌اند. این فناوری‌ها از کویل‌های اختصاصی برای انتقال بی‌سیم برق استفاده می‌کنند. بااین‌حال، هم‌اکنون انجمن NFC اعلام کرده است که با تأیید مشخصات مربوط‌به نوعی شارژ بی‌سیم، به کاربران اجازه خواهد تا دستگاه‌های الکترونیکی‌شان را به‌جای فناوری رایج شارژ بی‌سیم، تنها با استفاده از تراشه‌ی NFC شارژ کنند.

البته نباید انتظار سرعت‌های شارژ بسیار سریع را داشت؛ زیرا مفاد مربوط‌به استاندارد فناوری شارژ بی‌سیم NFC اشاره دارد که هنگام استفاده از این فناوری، کاربران تنها با توان یک‌وات قادر به شارژ دستگاه‌هایشان خواهند بود؛ این میزان حتی کندتر از شارژ معکوس با گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس 20 است. سرعت‌های شارژ این‌چنینی، فناوری یادشده را بیشتر مناسب برای شارژ دستگاه‌های کوچک مربوط‌به اینترنت اشیا جلوه می‌دهد تا گوشی‌های بالارده.

شارژ بی‌سیم از طریق NFC یا به‌اختصار WLC، با فعال‌کردن تنها یک آنتن در یک دستگاه متکی‌بر NFC، هم ارتباطات و هم فرایند شارژ را مدیریت می‌کند. انجمن NFC توضیح می‌دهد که این ابزار، شارژ دستگاه‌های کم‌مصرف در حوزه‌ی اینترنت اشیا مانند ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام، ایرباد‌های بی‌سیم، قلم‌های دیجیتال و دستگاه مصرفی این‌چنینی را آسان‌تر و سرراست‌تر می‌کند. همچنین، این انجمن اشاره دارد که سیستم شارژ مبتنی‌بر NFC کمک می‌کند تا کارخانه‌ها در صورت دارابودن تراشه‌ی NFC در دستگاه‌هایشان، از تعبیه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم جداگانه خودداری کنند.

برای مثال، یک هدست بلوتوث که دارای فناوری NFC برای اتصال به دستگاه‌های دیگر است، می‌تواند از رابط NFC برای شارژ بی‌سیم نیز استفاده کند. در مفاد استاندارد توضیح داده شده است که در چنین حالتی، آنتن NFC برای تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های جفت‌شده و برای انتقال الکتریسیته استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات